מי שהשכים לקום היום (ג') זכה לצפות במו עיניו באחת מהריצות הגדולות ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים, לא פחות. אין דרך אחרת לתאר את הגמר ל-400 מ' משוכות, ריצה שבה המנצח, קרסטן וארהולם הנורבגי, מוריד 76 מאיות משיא העולם שלו והופך לאדם הראשון שיורד מ-46 שניות, 45.94, בעוד ריי בנג'מין האמריקאי, הרץ שסיים שני, רץ בעצמו מהר בהרבה משיא העולם הקודם ועצר את השעון על 46.17. קשה להאמין שתוצאה כל כך מהירה מספיקה רק למדליית כסף. אגב, אפילו המקום השלישי, אליסון דוס סנטוס הברזילאי היה איטי בשתי מאיות בלבד משיא העולם הקודם, 46.72.
"זה פשוט רגע נהדר. אני לא יכול להאמין שזה הזמן. זה כל כך מהר... הרבה פעמים נשאלתי על הריצה המושלמת ואמרתי שהיא לא קיימת. זה היה הדבר הכי קרוב לכך שאי פעם ראיתי", אמר וארהולם שבעצמו נראה המום מהזמן המהיר שקבע.

2 צפייה בגלריה
קרסטן וארהולם
קרסטן וארהולם
"זה כל כך מהר...". צודק
(צילום: AFP)

בנג'מין התקשה להאמין שלמרות שנתן את כל כולו ומעבר, הוא סיים רק שני: "זה קשה. אתה עובד על משהו כל השנה, נמצא בכושר הטוב בחייך ואז אתה רץ כל כך מהר ועדיין מפסיד".
שימו לב לנתון המדהים הבא: מ-1977 ועד להיום לפני הגמר, שיא העולם בו החזיקו בזה אחרי זה אדווין מוזס, קווין יאנג ו-וארהולם שופר ב-75 מאיות בלבד. היום, בריצה אחת מדהימה וארהולם הוריד בבת אחת 76 מאיות מהשיא.
הריצה הכה מהירה הזו הולידה שורה של שיאים אחרים מלבד שיא העולם של וארהולם. בנג'מין שבר כמובן את השיא האמריקאי, דוס סנטוס שבר את השיא הדרום אמריקאי, שלושה רצים נוספים שברו את השיא הלאומי של מדינתם.
2 צפייה בגלריה
קרסטן וארהולם לפני ריי בנג'מין
קרסטן וארהולם לפני ריי בנג'מין
לבנו איתך, בנג'מין
(צילום: AP)