ההפסדים הצורבים של מכבי חיפה להפועל ירושלים ולריינה לא נובעים מעייפות או שאננות כפי שנכתב כאן לאחרונה. פשוט מאוד: כל קבוצה שנחשבת חלשה או קטנה ביחס ליריבה שהיא באה לשחק מולה מקבלת מוטיבציה אדירה.
השחקנים של הקבוצות הללו מקבלים כנפיים, אש ברגליים. הם מודעים לגמרי לעובדה שיש להם אפשרות נדירה לנצל את הבמה ולהוכיח לכל מי שצופה בהם כי הם מסוגלים לקטול ענקיות, ומשקיעים 300% יותר מהרגיל. יותר אוהדים מהרגיל צופים בהם בבית, הסיקור והעניין גדולים יותר, והם מרגישים שאולי מישהו יאתר אותם עם הופעה טובה, יראה אותם, יגלה אותם, ואולי אם ינצחו יזכו לתהילה ולהערכה, והשווי שלהם יעלה בדרך לקבוצה טובה יותר ושכר גבוה יותר. ישנו הביט חשוב אחר: בפועל מכבי חיפה שיחקה את משחקה ההתקפי הרגיל באותם משחקים, הזניחה את ההגנה, והיריבות עבדו טוב במתפרצות ודרכן השיגו את התוצאה.

1 צפייה בגלריה
שחקני בני ריינה חוגגים
שחקני בני ריינה חוגגים
שחקני בני ריינה חוגגים
(צילום: גיל נחושתן)

אבל שימו לב מה קורה לקבוצות האלה לאורך תקופה, לאחר שהשיגו ניצחון על מכבי חיפה. כדאי מאוד לעקוב ולראות איך הקבוצות הללו מתחילות להפסיד ברצף עד להתרסקות, בגלל שההתלהבות יורדת והיריבות הבאות לומדות את נקודות התורפה ומנצלות אותן.
בקיצור, אין למכבי חיפה מה להתרגש יותר מדי מדברים כאלה, ואין לייחס לניצחונות של הקטנות חשיבות גדולה. גם אם יריבות כאלה מצליחות לגנוב ממך ניצחון מדי פעם בזכות הגנה ומתפרצות, בסופו של דבר לקבוצה הגדולה והאיכותית יש נשקים קטלניים יותר. כל מה שדרוש הוא שער אחד, גם אם לא קל להשיג אותו, ואז הקטנות מתפרקות ומשנות את תוכנית המשחק שלהן.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.