אחרי שקרלו אנצ'לוטי עזב את אברטון ביוני 2021 כדי לחזור לקבוצתו הקודמת, ריאל מדריד, המועדון החליט להביא במקומו עוד מאמן עתיר ניסיון - רפא בניטס, שזכה בעברו בליגת האלופות ובליגה האירופית. רק שהקדנציה הקצרה של רפא בצד הכחול של העיר ליברפול הייתה קצרה וקשה מנשוא, וניסיון הפריצה של האוהד המתוסכל אומר הכל.
כבר הרבה מאוד שנים שאברטון נמצאת בצילה של היריבה העירונית, ליברפול, וכנראה שהמגמה הזו תישאר לעוד הרבה שנים טובות. אבל אף אחד לא ציפה שהחל מקיץ 2019, למרות כל השמות הנפלאים בסגל, אברטון תסיים שנתיים רצוף מתחת למקום התשיעי. נכון לעונה זו, היא ממוקמת רק במקום ה-16, ובניטס פוטר בצדק.

1 צפייה בגלריה
רפא בניטס
רפא בניטס
רפא בניטס
(צילום: גטי אימג'ס)

אחרי עונה מכובדת שהסתיימה במקום השמיני, אברטון התחזקה בקיץ 2019 בהתקפה ורכשה את מויזה קן מיובנטוס, כדי לחזק את עמדת החלוץ בה שיחק רק דומיניק קאלברט-לואין. האיטלקי, בעונת בלהות, מצא את הרשת רק פעמיים עבור הטופיז, וגם המאמן הפורטוגלי מרקו סילבה פוטר מתפקידו בדצמבר 2019, כשהקבוצה הייתה מתחת לקו האדום ולא הפסיקה לספוג שערים, כולל תבוסה משפילה מליברפול.
אנצ'לוטי היה זה שהחליף את הפורטוגלי, והוליך את אברטון לסיום רגוע ושקט לעונת 2019/20. אבל מסתבר שעונת 2020/21 הייתה מבוא מדויק לכל הצרות שיבואו לטופיז. חאמס רודריגס הגיע מריאל מדריד, גם עם אלאן ועבדולאי דוקורה חתמו, ולמרות סיבוב ראשון מרשים, יכולת ביזיונית ברגעי האמת הובילה לסיום במקום העשירי בלבד, למרות שניצבו בעמדה חזקה להשיג כרטיס לקונפרנס ליג.
אנצ'לוטי חזר לריאל, ובצד הכחול של ליברפול הלכו על בניטס, רק שלא ידעו את ההשלכות של המינוי הזה. הספרדי הוותיק היה מזוהה עם ליברפול בזמן כהונתו הראשונה בפרמייר-ליג כשהוליך אותה לתהילה בליגת האלופות, ואף השתלח בזמנו נגד אברטון כשכינה אותה "מועדון קטן", מה שהוביל לשנאה מצד אוהדי הקבוצה. 14 שנה לאחר מכן האוהדים האלה קיבלו את הספרדי על הקווים, והכתובת השלילית הייתה על הקיר. למרות שחאמס רשם מעורבות בעשרה שערים, רפא החליט לוותר על הקולומביאני, ובמקומו הובאו אנדרוס טאונסנד ודמארי גריי, כשרק האחרון מצליח לשמור על עקביות. כמו אצל אנצ'לוטי, בניטס פתח לא רע את הקדנציה, עם 14 נקודות מ-21 אפשריות, והאוהדים התחילו להיות סלחניים לבניטז, אבל בתבוסה הביתית 5:2 לווטפורד התחיל המשבר.
ב-13 המשחקים האחרונים שלהם בליגה, הטופיז הציגו כדורגל עלוב שבא לידי ביטוי בתוצאות - רק חמש נקודות אפשריות מ-39, כולל הפסד מביך לנוריץ', שטרם המשחק כבשה שמונה שערי ליגה בלבד וניצבה במקום האחרון. באמצע המשחק הזה, אוהד מתוסכל ספרץ לדשא במטרה לתקוף את בניטס, וכמובן שהוא נבלם. לכישלון אפשר להוסיף, בין היתר, את עזיבתו של לוקה דין לאסטון וילה, לאחר שהצרפתי הוצא מהסגל.
קשה להאמין שאברטון תרד ליגה, אבל משהו חייב להשתנות בצד הכחול של ליברפול. לא ייתכן שמועדון שיש בו שמות כמו ג'ורדן פיקפורד, רישרליסון, קאלברט-לואין ודוקורה נמצא בתחתית המסוכנת, בפער של שש נקודות בלבד מהקו האדום. ההנהלה הייתה חייבת לפטר את בניטס, ועכשיו תחפש מאמן שיתאים לדרישות האוהדים ויבטיח כדורגל שמח והרבה יותר אטרקטיבי ולוחמני מזה של הספרדי, שלא הביא תוצאות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.