אחד ממפקדיי בעבר אמר לי בהקשר מקצועי (בשיאה של האינתיפאדה השנייה) ש"האויב הכי גדול של טוב הוא טוב מאוד". כלומר, שלעיתים ניסיון להצטיינות יתר על המידה אינו משיג את המטרה ואף מוביל ללחץ מיותר. בהקשר זה, ריאל מדריד רוקמת תוכניות שאפתניות מאוד לעונה הבאה, בלי קשר למספר התארים שתגרוף העונה.
ע"פ התוכנית ישחקו בחלק הקדמי השחקנים הבאים: ויניסיוס, רודריגו, בראהים דיאס, חוסלו, ג'וד בלינגהאם, קיליאן אמבאפה ואנדריק. סימני השאלה סובבים בעיקר סביב שני האחרונים, שטרם שיחקו בקבוצה.

1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ברזיל אנדריק
שחקן נבחרת ברזיל אנדריק
אנדריק
(Catherine Ivill/Getty Images)

זה נכון שאמבאפה הוא שחקן מעולה, זכה בגיל 20 עם נבחרת צרפת במונדיאל, הוסיף 12 תארים עם פ.ס.ז' ונחשב לאחד מבכירי השחקנים בעולם בדור הנוכחי. עם זאת, אמבאפה כשל כישלון חרוץ במקום בו הצליחו רונאלדו ומסי וכן בן ארצו תיירי הנרי - זכייה בליגת האלופות, שכיום נחשבת פי כמה וכמה יוקרתית מהמונדיאל. כיום טורנירים בינלאומיים בהן משתתפות מדינות הם אוסף של נשפי מסכות שמטרתם היא גם להעלות את ערכם של הכוכבים בשוק ההעברות, ולא רק משימה לאומית כפי שהיה בעבר. המגמה רק תלך ותחריף במונדיאל 2026, בו מספר המשתתפות יגדל ל-48 נבחרות.
מעבר לכך, זו תהיה היציאה הראשונה של אמבאפה מחוץ לצרפת, בגיל מאוחר יחסית, 25 וחצי. העברתו לריאל מדריד או לקבוצה אחרת (ישנן שמועות על ליברפול) תהיה אחת מהשניים: ההעברה הגדולה בתולדות המשחק, או הפלופ הגדול בתולדות המשחק. קשה לדעת איך הדג "ישחה מחוץ למים".
אנדריק, מנגד, הוא בן 17 ונחשב לדבר הבא בכדורגל הברזילאי שכרגע נמצא בשפל המדרגה. אחרי שציפו משחקנים רבים שכשלו (בהם אדריאנו, רוביניו וניימאר) להוביל את הסלסאו לזכיות בקופה אמריקה ובמונדיאל, סביר להניח שלקראת המונדיאל הקרוב רוב הנטל יהיה על כתפיו. אנדריק כבש פעמיים בשני המשחקים האחרונים בנבחרת הבוגרת, נגד אנגליה וספרד, שזה יפה מאוד. אך בדומה לאמבאפה הוא במעבדת ניסויים. רק כאשר ייצא לאירופה, ניתן יהיה לדעת מה הוא באמת שווה.
רצונו של נשיא המועדון פלורנטינו פרס להקים מערך מעובה של חלוצים, מזכיר את סוף תקופת הגלאקטיקוס הראשונה, בשנים 2006-2003. ריאל רכשה מכל הבא ליד (דוגמאות - רונאלדו הברזילאי, דייויד בקהאם ומייקל אורן) והקימה קבוצה של כוכבי-על, אך זכתה באפס תארים ותקופה זו נחשבת לאחת הגרועות בתולדות המועדון. לפני שהיא נותנת מתנות ליריבות בספרד וביבשת, כדאי שיחשבו שם טוב-טוב את מי כדאי לרכוש, להשאיל, להשאיר ולהעזיב. סדרה נכונה או שגויה של מהלכים יכולה להכתיב את מורשת המועדון לשבט או לחסד, למשך שנים רבות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.