12 משחקים לקח לדונייל מאלן להבקיע את השער הראשון בבונדסליגה במדי בורוסיה דורטמונד וכעת הוא מצפה להחזיר סוף סוף את ההשקעה. הערב (רביעי, 22:00) תתמודד הקבוצה הגרמנית במשחק חוץ גורלי נגד ספורטינג ליסבון במחזור החמישי והלפני אחרון בשלב הבתים (לשתי הקבוצות 6 נקודות) וההולנדי, שמראה סימנים של יציאה ממשבר, יודע היטב שהרבה תלוי בו.
ללא ארלינג הולאנד הפצוע נפגעה ההתקפה של השוורצע-גלבן בצורה קשה ובשל כך ספג ההולנדי לא מעט ביקורות. 30 מיליון אירו שולמו עבורו לפ.ס.וו איינדהובן בקיץ האחרון (רק עוסמן דמבלה ומאטס הומלס עלו למועדון יותר) והכל ציפו שישדרג את קבוצתו החדשה ויימלא את מקומו של הנורבגי הנעדר כבר יותר מחודש.
6 צפייה בגלריה
דונייל מאלן
דונייל מאלן
דונייל מאלן חוגג מול שטוטגארט
(צילום: EPA)
אבל לא הכל הלך בצורה חלקה ואחרי שלקח למאלן (יחגוג 23 בינואר) זמן להתאקלם העיתונות המקומית לא התאפקה והזכירה את שמו כמועמד להעברה. הוא היווה מוקד לביקורת לא רק בגלל שהתקשה למצוא את הרשת. כשחקן תמורתו שולם הסכום השלישי בגודלו בתולדות דורטמונד הוא חולל שינוי במגמה בה נקטה הקבוצה עד הקיץ האחרון - רכישת שחקנים בזול ומכירתם ביוקר. בשל כך, הציפיות ממנו היו בשמיים.
6 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
קשה לדורטמונד בלעדיו. ארלינג הולאנד
(צילום: AFP)

"נראה כמו אופניים הולנדים מקולקלים"

"מלך ההעברות ללא כתר", נכתב בביקורות והעיתונאים לא הפסיקו להשוות בינו לבין הולאנד האימתני: "לידו הוא נראה כמו אופניים הולנדים מקולקלים שמנסים להתחרות באופני מירוץ". אחרי שדורטמונד ניצחה 0:2 את אינגולשטאט ב-26 באוקטובר התעסקה העיתונות בעובדה שמאלן נותר מחוץ לסגל והכל התקשו לקבל את ההסברים של המאמן מרקו רוזה לפיהם הסיבה לכך הייתה כאבי בטן מהם סבל ההולנדי.
6 צפייה בגלריה
דונייל מאלן
דונייל מאלן
תסכול ולחץ. דונייל מאלן
(צילום: רויטרס)
מעבר לתסכול ולחץ הגדול, מאלן היה צריך להתרגל גם לדרישות של רוזה, אשר הפציר בו להתרכז גם בעזרה להגנה ובעבודה במגרש בנוסף לניסיונות הבקעה.
הדברים נאמרו לו בצורה נוקבת בשיחה משולשת בה נכח גם המנהל הספורטיבי מיכאל צורק, שגם אמר לתקשורת: "מאלן עדיין לא מראה את מה שאנחנו מצפים ממנו. הוא לא מאיים מספיק על השער ולא מפגין יכולת מספיק טובה. אנחנו צריכים לעבוד איתו על זה. הוא צריך להראות יותר נוכחות ולהתרגל לקצב ולפיזיות בבונדסליגה".
6 צפייה בגלריה
מאמן בורוסיה דורטמונד מרקו רוזה
מאמן בורוסיה דורטמונד מרקו רוזה
דרש ממאלן גם לעזור להגנה. מאמן בורוסיה דורטמונד מרקו רוזה
(צילום: getty images)
בשבת האחרונה זה סוף סוף הגיע ומאלן הזכיר את היכולת מהימים בהם שיתף פעולה עם ערן זהבי כאשר הבקיע בניצחון 1:2 על שטוטגרט בבעיטה מדויקת מחוץ לרחבה. "הרכש היקר והמושמץ סוף סוף הצליח לפרוץ", נכתב בדיווחים. "אפילו אחרי המשחק הטוב ביותר שלו עד עכשיו הוא נראה מאוים וחסר מנוחה".
הקשר האנגלי ג'וד בלינגהאם, שהיה מעורב בשער שהבקיע מאלן, הגיב: "אני מאוד שמח בשבילו. הגיע הזמן שהוא יבקיע בליגה, סוף סוף הוא הצליח לעשות את זה ואני בטוח שהוא יצבור יותר ביטחון אחרי שיכבוש שערים נוספים". גם רוזה היה מרוצה: "דוני השקיע המון והיה מאוד אקטיבי, זה חשוב".
6 צפייה בגלריה
בורוסיה דורטמונד
בורוסיה דורטמונד
בורוסיה דורטמונד חוגגת מול שטוטגרט
(צילום: AFP)
בליגה הגרמנית לקח לו אמנם זמן להבקיע, אבל בליגת האלופות מאלן כבר עשה את זה, ועוד נגד הקבוצה אותה יפגוש הערב. הוא הבקיע את שער הניצחון 0:1 על ספורטינג בגרמניה במחזור השני בשלב הבתים, וכעת יגיע חדור ביטחון.
בכלל, ההרגשה היא שדורטמונד נוהגת לפספס הזדמנויות ושללא הולאנד, המבוקש במועדוני הפאר של אירופה, יקשה עליה לסכן את הדומיננטיות של באיירן מינכן בגרמניה ולהוות גורם רציני במאבק בליגת האלופות. מאלן הוא אחד השחקנים בהם הקבוצה השקיעה על מנת להשתיק את הטענות האלה והעימות הפעם יהווה מבחן חשוב עבורו.
6 צפייה בגלריה
דונייל מאלן
דונייל מאלן
דורטמונד צריכה אותו הערב. דונייל מאלן
(צילום: EPA)
דורטמונד בהחלט יכולה לעשות את זה. לא רק שהיא עדיין בעמדה טובה להעפיל לשלב הנוק אאוט בליגת האלופות, גם בבונדסליגה היא נמצאת בתמונה - מדורגת שנייה ורחוקה נקודה אחת בלבד מהמוליכה באיירן מינכן, כאשר השלישית פרייבורג צברה 5 נקודות פחות ממנה.
בכלל, דורטמונד היא קבוצה לא משעממת בכלל ולראייה - אף אחד ממשחקיה העונה לא הסתיים בתיקו. ב-12 מחזורים בבונדסליגה היא רשמה 9 ניצחונות ו-3 הפסדים ובליגת האלופות שני ניצחונות ושני הפסדים, כך שגם הערב המאבק המותח מול היריבה הפורטוגלית צפוי לספק אקשן. כששתי הקבוצות נאבקות זו בזו על העלייה, כשהמתח במגרש עצום ומאלן חייב להמשיך להוכיח את עצמו, סביר להניח שלא יהיה משעמם גם הפעם.
פורסם לראשונה: 08:05, 24.11.21