בקצב הזה וכמו שהיא נראית בחודש האחרון, מכבי ת"א תספור עונה רביעית ברציפות מחוץ לטופ 8. למה זה קורה? יש לי כמה תשובות אפשריות ופתרונות.
ההנהלה ממשיכה לתת גיבוי למנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', שלא מספק את הסחורה. מחקלת הסקאוטינג בראשותו ובראשות אבי אבן לא מצליחה להנחית מספיק שחקנים איכותיים. הבינגו היחידי היה סקוטי ווילבקין, סקורר מובהק ופונמן לכל הדעות, אבל לא מדובר במנהיג וגם אין אחד שקרוב לזה לידו.
1 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
הגיעה העת להחליף את יאניס ספרופולוס, שאיבד שליטה על הקבוצה. קחו לדוגמה את ליאור לובין, מאמן גלבוע/גליל, שכבר שנים מוכיח את עצמו באיתור שחקנים נהדרים ובעיקר בפיתוחם. בכלל, מדובר באיש מקצוע מהשורה הראשונה עם שיטות אימון מגוונות ויצירתיות.
ההצעה שלי: למנות את עודד קטש וליובין למאמני מכבי ואת רמי הדר למנהל מקצועי. האחרון ידוע בקשיחות שלו, מנהיג, מוביל, טביעת עין טובה לשחקנים. כל השלושה האלה הם האנשים לצאת איתם לקרב, לא צריך לחפש בחוץ.
לגבי הסגל, הגיע הזמן להיפרד מאנג'לו קלויארו ומג'יימס נאנלי ולהביא להם מחליפים. עדיין לא הבנתי למה ויתרו על מתיאס לסור. ג'יילן ריינולדס לא מסוגל להחזיק את הצבע לאורך זמן, ואנטה ז'יז'יץ' רק בשלבי התפתחות. לא הבנתי למה ספרופולוס לא משחק מדי פעם עם שני הגבוהים שלו בחמישייה. קינן אוונס מצויין וג'ון די יכול לתת לו אחלה גיבוי, דריק ווילאמס צריך לשחק בעמדה 2 או 3. גם רומן סורקין יכול לשחק בעמדה 3, יש לו סייז מעולה ואני צופה לו עתיד מזהיר. לדעתי המאמן ויתר מוקדם מדי על יפתח זיו, הוא חייב לתת לו יותר קרדיט.
מכבי כבר 4 שנים, בעיקר העונה, לא מפעילה לחץ על היריבות, לא מבצעת שמירות כפולות ולא מצליחה לייצר מספיק סטופים בהגנה שמאפשרים לה לצאת למתפרצות.
מכבי חייבת להזרים דם חדש עם שיטה חדשה, ולטווח ארוך גם לחשוב איך היא מייצרת ישראלים ברמה כמו בעבר. הכי חשוב, מכבי צריכה דמות מנהיגותית על המגרש, שכל כך חסרה לה בשנים האחרונות. שחקן שיידע מתי להטריף את החברים, מתי להרגיע ומתי להרים אותם מהקרשים. לא תמיד כוכבים הם הפתרון. לפעמים שחקנים, בעיקר ישראלים, שמביאים לב ונשמה – מסוגלים לתרום הרבה יותר משמות ומכסף גדול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.