כפי שפושע חוזר לזירת הפשע, כך מכבי ת"א ממשיכה להידרדר ביורוליג. משחק חסר יצירתיות, תנועות התקפה מקריות לחלוטין. המשך השימוש בשני שחקנים כמו ווילבקין ונאנלי, האמורים לשיטתו של המאמן לפתור את הבעיה. צר לי, אך הבעיה היא המאמן עצמו, המביך פעם לאחר פעם את מכבי במשחק בלתי מובן ברבע הראשון ובחוסר ניהול ברבע האחרון. אם ההנהלה הכושלת של מכבי ת"א תמשיך כך, לא ירחק היום בו תהפוך מכבי לאחרונה בקבוצות היורוליג.
כאן אני חייב לציין בעיה מרכזית אותה דוחקים לקרן זווית: שמירה על מעמדה של מכבי בעיני האירופים, אשר החרדה שתקפה אותם בעבר ערב משחק עם מכבי הולכת ונעלמת. חשוב מזה, אנו מאבדים בכל שנה כזאת קהל חדש של אוהדים. לצערי, אוהדים צעירים נמשכים לקבוצות בעלות מסורת ואיכות משחק. איבוד קהל האוהדים מסמנת את סופו של מועדון.

1 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי מאוכזב
ג'יימס נאנלי מאוכזב
ג'יימס נאנלי מאוכזב עם ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)

זה התחיל לפני מספר שנים, כאשר בני המייסדים רקנאטי ופדרמן לקחו את שרביט ניהול המועדון מבלי להבין דבר וחצי דבר בניהול קבוצה מובילה באירופה. אצלם ראו הכל "דרך החור של הגרוש", והתוצאה בטווח הבינוני והארוך היא אובדן הדרך ואיבוד המוניטין. אצלם הניהול עבר בירושה, לא הידע וההבנה, והחשוב מכל - הנשמה. למעט אליפות אירופה האחרונה עם טייריס רייס, הקבוצה נותרה בלי לב ונשמה של המועדון. מגמת השחיקה הלכה והעמיקה. אותם "מנהלים" סברו כי אם יחזירו שחקנים בעלי שם מהמאה הקודמת, זה ישמור על המוניטין ואהדת הקהל. החשיבה שוויצ'יץ' יצליח להביא למכבי את גבוהים יוגוסלביים איכותיים נמוגה גם היא.
לא היה מזיק לפנות את כל ה"מנהלים" לאלתר ולנסות להחזיר עטרה ליושנה בעזרת אנשי מקצוע מנוסים, שבישראלים מתוכם מפעמת "רוח המכבים מתל אביב". איני הוזה ומפנטז בחוסר קשר למציאות. אני מלווה את מכבי ת"א מזה 65 שנים, כולל מעמדי גמר אירופים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.