נפוץ הוא העניין שכדורגלני עבר רבים, בין אם עשו שמות והיו בורג מרכזי בענף ובין אם לא, מנסים להתוות את דרכם הלאה במורשת לילדיהם, אלא שלא תמיד הדבר צולח, כנראה גם לא במקרה של בויאן קרקיץ'.
אי שם בשנות ה-80, ביוגוסלביה של אז (לימים סרביה), שיחק בקבוצת OFK בלגרד שחקן ששימש כקשר הקבוצה, העונה לשם בויאן קרקיץ'. הוא שיחק בין היתר ברדניצקי ניש וברייקה, ובהמשך הגיע לקבוצת מולרוסה הקטלאנית. לאחר נישואיו לאחות רפואית מקומית, הגיעה גם פרישתו מכדורגל. ב-1990 נולד בנו של קרקיץ', והאב החליט להיות מקורי ולקרוא לילד בשמו, בויאן.
1 צפייה בגלריה
בויאן קרקיץ' ז'ואן לאפורטה ברצלונה
בויאן קרקיץ' ז'ואן לאפורטה ברצלונה
בויאן קרקיץ' עם ז'ואן לאפורטה והתארים
(EPA)
אותו בויאן ג'וניור החל לשחק כדורגל בגיל צעיר, ובגיל 9 הגיע לקבוצת הילדים של ברצלונה. בין היתר עבר בקבוצת המילואים של הבלאוגרנה עד לתאריך ה-16 בספטמבר 2007, בו ערך את הופעת הבכורה במדי הקבוצה הבוגרת כשהחליף את הקשר ג'ובאני דוס סנטוס. כבר אז רבים מאוהדי בארסה שמו לב כי הילד הוא כישרון יוצא דופן, ואף לא מעט היו בטוחים כי ביום מן הימים קרקיץ' יירש את הכוכב העולה באותם זמנים שתקע יתד בעונתו השלישית בבוגרת, הלא הוא ליונל מסי.
אך בחלוף הזמן, קרקיץ' התקשה לבוא לידי ביטוי ולהשתלב בקבוצה, במיוחד לאור העובדה כי ההרכב הפותח הכיל שניים משחקני ההתקפה הנוצצים ביותר של בארסה, תיירי הנרי וסמואל אטו. מכאן ואילך, הקריירה הכה מבטיחה של קרקיץ', שהראתה ניצוצות, החלה לנסוג לאחר שנעלם במילאן, רומא ואיאקס, ולאחר מכן בקבוצות קטנות יותר פי כמה כמו סטוק סיטי ומיינץ. גם חזרה למולדתו ספרד לא האירה פנים לקרקיץ'. הוא הגיע לאלאבס בהשאלה ב-2017, אך עזב לאחר עונה והפעם מצא את עצמו על טיסה למונטריאול, קנדה. בשנתיים האחרונות, קרקיץ' הבין שכנראה כבר אין מנוס, ולאחר שיתוף פעולה עם אנדרס אינייסטה בוויסל קובה היפנית, החליט כעת לתלות את הנעליים בגיל 32 בלבד, לצד קריירה מלאה תלאות וחלומות שנותרו במגירה.
באירוע פרידה שנערך לכבודו בקאמפ נואו, אמר קרקיץ' כי הוא מכיר תודה על כל מה שחווה. בין היתר סיפר כי המאמן שהשפיע עליו רבות היה גם זה שנתן לו את המושכות, פרנק רייקארד ההולנדי. בהמשך אף חשף כי התמודד עם דיכאון קליני. גם נשיא בארסה, ז'ואן לאפורטה, החמיא לקרקיץ' במילים חמות: "היית שחקן מיוחד, ואפשר לראות זאת בתארים בהם זכית".
למרות שלפי תחושותיו הוא מרגיש מלא בקריירה גדושה וענפה, ישנה ודאי נקודה קטנה שמבצבצת לה אצל קרקיץ', כזו שאומרת שאפשר היה לעשות יותר, אפשר היה להגיע רחוק יותר. אותה נקודה כאמור כבר כבתה, וכעת נותרו רק זיכרונות בקריירה מלאה בהרפתקאות וביעדים שונים, אותה יעדיף קרקיץ' למרות ובניגוד לדבריו, לזכור כמה שפחות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
* אנו רואים בחומרה רבה שליחת טורים המתורגמים ומועתקים מילה במילה מאתרים זרים, וגולשים שינהגו כך לא יורשו לפרסם בקיק.