לפני שנים רבות, בממלכה רחוקה בשם מדירה, חי לו נסיך צעיר חזק ויפה תואר. אביו, המלך, טיפח אותו והכין אותו ליום שבו הוא יצטרך להחליפו, שכן להיכנס לנעליו, מלך מוצלח מאוד שבהובלתו הממלכה הפכה לגדולה ולחזקה ביותר באזור, זה לא קל.
אך המלך, וגם תושבי הממלכה, היו בטוחים שהנסיך הוא יורש ראוי. ראו שמגיל צעיר הוא גילה יכולות הנהגה טובות, אחרי שפיקד על כמה קרבות בהצלחה, וכמה יוזמות שהוביל יצרו שיפור בחיי התושבים. וכשהגיעה העת, והמלך הזקן הודיע שברצונו להעביר את הכתר הלאה - להפתעתו ולהפתעת תושבי הממלכה, הנסיך סירב, והודיע שהוא ישמש כמנהיג אחד מתוך שלושה בממלכה הסמוכה פסיזה, שכן הוא חושב ששם יהיה לו יותר טוב, אבל כולם הבינו שהמהלך התמוה לא קשור לאיפה יותר טוב, אלא לכך ששליחי הנהגת פסיזה הבטיחו לו שידו תהיה בממון הרב, הגדול ביותר באזור, שיש לפסיזה להציע.

1 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבאפה
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבאפה
אמבאפה
(DAMIEN MEYER/AFP)

וכך ממלכת מדירה נאלצה למצוא לה מלך חדש, ובהתחלה היא התקשתה בכך וללא מנהיג, היא אף איבדה משטחיה וכוחה, עד שלבסוף ויתרה על מלוכה, בנתה הנהגה חדשה ורחבה מתוך העם, חזרה לגדולתה, ואפילו כבשה חלקים מממלכת פסיזה.
עם הזמן הנסיך התגעגע יותר ויותר למדירה, והבין שאף ממון גדול כשיהיה, לא יכול להחליף את הכבוד שבלהנהיג את הממלכה הכי גדולה באזור מאז ומתמיד, וגם הוא הבין שלפסיזה אין עתיד מזהיר, ולמרות ממונה הרב, הצבא שלה די חלש, ואם הוא רוצה להיזכר כמנהיג גדול באמת, עליו לחזור למדירה ולהוביל אותה לקרבות מוצלחים ולשגשוג.
הנסיך פנה ישירות להנהגת מדירה בבקשה להצטרף אליהם, אך הם לא ידעו מה להשיב לו - מצד אחד, הנסיך ידוע כבעל יכולות הנהגה טובות והוא כן יכול לתרום לשגשוג הממלכה. מצד שני, הם הרגישו נבגדים קצת מאיך שוויתר עליהם, וגם היה חשש שהנסיך, שהיה ידוע כשתלטן ואגואיסט, ינסה להרוס את מודל ההנהגה הרחבה המוצלח שהם יצרו, ולהיות המלך הראשי.
האם כדאי למדירה לקבל אליה בחזרה את הנסיך? או שעדיף לה לשמר את הקיים המצוין שנבנה בה?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.