אם אודה באמת, כמו רוב קוראי המאמר, גם אני קפצתי בהתרגשות מהגול של שון וייסמן שסידר נקודה מול שווייץ. זה היה רגע חשוב ומשמח לכל אוהד של הנבחרת, אבל יש פה אבל.
יצא לי לחשוב אחרי המשחק על המטרה. רוצים לעלות ליורו, נכון. מי הגוף שמפיק את אליפות אירופה? אופ"א כמובן. פה תעצרו. אופ"א מפיקה את היורו. אם לא מתחיל לצלצל לכם הטון שלי, אגיד את זה במילים הכי פשוטות: בעיניי, ישראל צריכה להפסיק לרצות להעפיל ליורו. אם זה היה תלוי בי, ישראל צריכה להחרים את המשחק מול רומניה, ובכלל, לחדול מלהשתתף בכל טורניר שאופ"א מפיקה, כולל ליגת האלופות ועד הקונפרנס.

1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: EPA/GEORGI LICOVSKI)

טבח השבעה באוקטובר זיעזע את העולם, את חלקו לפחות. אבל ישנם גופים, שמאינטרסים כאלו ואחרים, בחרו שלא להגיב לטבח. לא להוציא הודעת גינוי לחמאס, לא לעמוד לצד ישראל, לא לבצע מחוות לנפגעים וכן הלאה. אחד הגופים האלו הוא אופ"א. ברק בכר בעצמו נעלב כשאמר שאופ"א אפילו לא העירה לו על השימוש במסע"ת של הכוכב האדום לטובת הבעת ביקורת על הארגון, שנאלם דום נוכח הטבח ולא אמר מילה. כל זה, כשמספר ימים לאחר מכן, שני אוהדים שוודים נרצחו בפיגוע טרור, ואופ"א גינתה ברגע. בכר הסביר שלהתעלם זה הכי משפיל. תקנסו ואל תתעלמו.
אופ"א הוא גוף שממומן ומוזן מכספים קטארים, סעודיים וחברים נוספים. הדברים ידועים וברורים. כל ילד ביציע מכיר בעובדה הזו. האמת היא שזה גם בסדר. אנחנו מאמינים בכלכלה חופשית, וכל גוף, בוודאי פרטי, רשאי לשאוב כסף כל עוד הוא לא עובר על החוק. האכזבה מתחילה כשהכסף הזה פוגע בשיקול הדעת הבסיסי שאמור לגרום לגינוי של כל רצח באשר הוא. הרי זו הסיסמה של אופ"א, לא לגזענות, נכון? עד שזה מגיע לכסף כמובן.
תראו, גם לצביעות התרגלנו. אפילו אמרתי לאנשים שצפו וכעסו על הפנדל שלא נשרק, שאתה לא יכול לצפות לשיפוט הוגן, כשהעומד בראש מביע אפס אמפתיה כלפיך בטרגדיה כזו גדולה. האיש עם המשרוקית הוא הבעיה הכי קטנה. מה שכן מצופה מאיתנו לעשות, זה לא לכבד את הבמה הזו. לא לקחת בה חלק. אם אופ"א החליטה שאנחנו חשובים פחות, אולי ביחס לכסף לא חשובים בכלל, אנחנו לא צריכים לכבד אותה בחזרה בהשתתפות שלנו, לא משנה באיזו מסגרת אירופית מדובר. פשוט להחרים. ואז אולי מישהו באופ"א יתעורר. הימור? אל תצפו ליותר מדי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.