בבוקר שאחרי ה-0:0 מול אינברנס, בחצי הגמר הראשון בפלייאוף הצ'מפיונשיפ בסקוטלנד, המגן השמאלי הנהדר של ארברוות', קולין המילטון, הגיע לעוד יום עבודה. במוסך שבבעלותו. "אני הרי צריך להתפרנס ממשהו, לא?", הסביר בראיון ל"טלגרף".
המילטון לא לבד. מייקל מקנה, שחקן השנה בליגה הסקוטית השנייה והכוכב הגדול של ארברוות', למשל, הוא חשמלאי במשרה מלאה. "בעצם כל שחקני הסגל שלנו הם אנשים ממעמד הפועלים שעוזרים אחד לשני", הוא מסביר. "אנחנו לא מתביישים לעבוד במקביל כי מי יודע עד מתי נשחק כדורגל".
5 צפייה בגלריה
ארברוות'
ארברוות'
חובבנים, אבל נהנים מהחיים. שחקני ארברוות'
(צילום: gettyimages)

ים, דייגים וקבוצת כדורגל

ארברוות' היא שם נרדף בסקוטלנד להכל מלבד כדורגל. העיר שוכנת במזרח סקוטלנד, ויש לה חוף ים שידוע כאחד המרהיבים במדינה. רוב התושבים שם עדיין מתפרנסים מדייג ומעטים, אם בכלל, שמו לב לקבוצת הכדורגל הבכירה של העיר. עד השנה כמובן.
ה"רד ליצ'טייס" מנסים לרשום היסטוריה של ממש. הקבוצה החצי-מקצוענית היחידה בשתי הליגות הראשונות בסקוטלנד רחוקה שלושה משחקים מעלייה לפרמייר-ליג לראשונה בתולדותיה. אם שחקניה יעברו את אינברנס תחכה להם ככל הנראה סט. ג'ונסטון מהמקום ה-11 בליגה הבכירה בצמד משחקים על הכרטיס היוקרתי.
5 צפייה בגלריה
ארברוות'
ארברוות'
שם נרדף בסקוטלנד להכל מלבד כדורגל. האצטדיון הביתי של ארברוות'
(צילום: gettyimages)
לפני שלושה שבועות היא כמעט נגעה בתהילה. רק הראשונה בליגה השנייה בסקוטלנד זוכה בכרטיס אוטומטי וארברוות', שסיימה שנייה, פגשה את קילמרנוק המוליכה לקרב על הפסגה. עד הדקה ה-78 היא עוד הוליכה 0:1, אבל ספגה פעמיים, כולל שער דרמטי בתוך תוספת הזמן. קילמרנוק עלתה, ארברוות' תנסה את מזלה דרך הפלייאוף.
"עד עכשיו אני לא מצליח להבין איך הפסדנו", נזכר מקנה. "זה היה פשוט אכזרי כי באמת הגיע לנו לעלות ליגה מהמקום הראשון".

מחמאות מאלכס פרגוסון

ארברוות' אחד המועדונים הוותיקים בסקוטלנד. עד העונה, ההישג הגדול שלו היה ה-0:36 על בון אקורד בסיבוב הראשון של הגביע הסקוטי ב-1885 - הניצחון הגבוה ביותר לא רק בתולדות הכדורגל הסקוטי, אלא העולמי. האמת, זו לא הייתה חוכמה כל-כך גדולה. בון אקורד היה בכלל מועדון קריקט שנרשם בטעות לגביע הסקוטי בכדורגל. המארגנים אפשרו לשחקני הקריקט לנסות לראשונה לשחק מול קבוצה מקצוענית - דבר שהכניס אותם לספר השיאים של גינס.
ועכשיו להווה. המפנה הגיע לפני שש שנים, כשדיק קמבל מונה לתפקיד המאמן. אז ארברוות' עוד הייתה בליגה הרביעית ושיחקה לעיני 50 צופים. קמבל בדיוק פוטר מפורפר אתלטיק.
5 צפייה בגלריה
חבר ישן. פרגוסון
חבר ישן. פרגוסון
חבר ישן. פרגוסון
(צילום: AP)
"הבחור שזרק אותי, עד היום מתנצל כל פעם שהוא רואה אותי וקורא לעצמו אידיוט", מסביר קמבל. המשחק הראשון שלו היה ניצחון 1:4 בברוויק. "באותו רגע ידעתי, שעשיתי את ההחלטה נכונה", הוסיף קמבל.
כבר בעונתו השנייה, קמבל העפיל עם ארברוות' לליגה השלישית, בהמשך לשנייה ובעונת 2018/19 לצ'מפיונשיפ. עכשיו עלייה נוספת נמצאת מעבר לפינה. "אנחנו יכולים להפוך לבני אלמוות עם נעשה את הבלתי יאמן", הודה המנג'ר הססגוני בן ה-68.
גם הוא, כואב עדיין את ההפסד ההוא לקילמרנוק. "זה היה שובר לבבות", הודה קמבל. "לקחתי כדורי הרגעה. הייתי צריך לשים חמישה שחקני הגנה מאחור בדקות הסיום". מי שהוציא אותו מהמרה השחורה היא אחד, אלכס פרגוסון שמו. "הוא חבר שלי", מסביר קמבל את הקשר למנג'ר האגדי של מנצ'סטר יונייטד. "הוא אמר לי: 'אל תיתן למשחק אחד להרוס לך את העונה'. אלכס עדיין מדבר עם הרבה מאמנים בליגה, ותמיד נחמד לקבל ממנו שיחת טלפון - במיוחד אחת מחמיאה".
5 צפייה בגלריה
ארברוות'
ארברוות'
רחוקים שלושה משחקים מעלייה לפרמייר-ליג. אוהדי ארברוות' בטירוף
(צילום: gettyimages)
קמפבל, כמו שחקניו, לא עובד במשרה מלאה בארברוות' - ואין לו שום כוונה להפוך לכזה, גם אם "אנחנו נעלה לפרמייר-ליג". למה? "כי אני לא תלוי בכדורגל", מסביר קמבל, שעובד עם אחיו התאום בגיוס כספים לחברות. "אני עובד במהלך היום, והוא בלילה".
ארברוות' הפכה השבוע, בצדק, למקום עלייה לרגל. אפילו של פוליטיקאים. ניקולה סטרג'ן, השרה הראשונה של סקוטלנד (או אם תרצו ראש הממשלה), החלה את ביקורה לתמיכה במתמודדי מפלגתה (SNP) בבחירות המקומיות בעיר הנמל. היא נפגשה עם המתמודדים, לחצה ידה לעוברי אורח וגולת הכותרת: צילום עם הצעיף של ארברוות'.
5 צפייה בגלריה
ארברוות'
ארברוות'
אפילו ניקולה סטרג'ן, השרה הראשונה של סקוטלנד, יודעת מי הקבוצה הכי מדוברת כיום במדינה
(צילום: gettyimages)
"זה ממש מדהים לראות את האהבה שמרעיפים עלינו כולם", אמר קמבל. "יש מעט מאוד אוטובוסים שנוסעים מהעיר למשחקי סלטיק וריינג'רס. כולם באים לצפות בנו".
קמבל הוסיף: "כל העם מאחורינו. אם נעלה, זה יהיה משהו היסטורי. ואנחנו ננסה! אם זה יקרה, כנראה נחטוף כל שבוע. אבל שוב, אמרו את אותו הדבר כם כשעלינו לצ'מפיונשיפ". לסיפור עלייתה המדהימה של ארברוות' מהאפלוליות עשויות להיות עוד כמה פרקים בקרוב. תהיו בטוחים בכך.