"לא אירועי חיינו הם אלו המעצבים אותנו, כי אם אמונותינו בנוגע למשמעותם של אירועים אלו" (מרקוס אורליוס). בחודש הבא זה קורה בישראל: אחת התחרויות הקשות בעולם. ישראמן אילת 2022. מתחילים עם שחר בשחייה של 3.8 ק"מ במימיו הקסומים של ים סוף, לאחר מכן רוכבים 180 ק"מ בהרי אילת ולבסוף רצים מרתון אל עבר מפרץ אילת.
הדרך להיות איש ברזל עוברת באתגרים ומכשולים רבים אולם מעל לכל לדעתי היא עוזרת לכל אחת ואחד מהמשתתפים להתמודד מול עצמו, מול הפחדים ואי-הוודאות. האתגר הינו מנטלי ופיזי כאחד.
2 צפייה בגלריה
טל אגמי
טל אגמי
טל אגמי
(צילום: פרטי)
לפני מספר חודשים בעודי יושב מול המחשב ומתכנן את היעדים והמטרות שלי לשנה הקרובה פגשו עיניי בעמותת "צעדים קטנים". העמותה הוקמה בשנת 2010 על-ידי הורים לילדים החולים במחלות ניוון שרירים מסוג דושֵן ובֵקר ופועלת להארכת ושיפור תוחלת החיים שלהם.
נחישות, התמדה והרבה כוח רצון הן תכונות שמשותפות לאנשי הברזל ולילדים חולי ניוון שרירים דושן-בקר. עוצמה, מוטיבציה ואמונה הם אלו שבעזרתן נוכל ביחד לשנות חיים ולתת תקווה אמיתית לאותם חולים.
במהלך לימודי הרפואה למדתי על אותן מחלות, אך עד למפגש עם העמותה לא יצא לי לפגוש פנים אל פנים את אותם ילדים. המפגש הראשון היה בחוף בת ים, שם התקיימה קייטנת גלישה מיוחדת לילדים, עשרות מדריכים ומדריכות פינו מזמנן בכדי להתנדב וללוות את הילדים בחוויה ייחודית זאת.
התרגשתי לראות את הכוחות של כל הילדים ובני משפחותיהם. תחשבו רגע, כיצד הייתם מרגישים באם הייתם יודעים שהזמן של הילדים שלכם בחיים הללו קצוב? מרבית החולים במחלה נפטרים בעשור השלישי לחייהם, וגם זה שיפור לעומת מה שהיה בעבר. המשפחות הללו בוחרות בחיים, בוחרות לקום יום יום ולהמשיך בדרך. להפוך את הדרך ליפה יותר עבור הילדים שחולים במחלה חשוכת מרפא זאת.
2 צפייה בגלריה
עדי גולדשמיט
עדי גולדשמיט
פעילות משותפת לילדים מסובלים מניוון שרירים
(צילום: יניב אברמוביץ)
באותו מפגש נפל לי אסימון, זאת לא המטרה שחשובה, זאת הדרך שאנחנו עוברים. ההבדל במסע אל עבר המטרה נמצא בדרך לעשיית השינוי. כמו באיש ברזל כך גם בחיים, נדרשות פעולות קטנות ויום יומיות, צעדים קטנים שבהתחלה נראים חסרי חשיבות אך לאורך זמן הם הופכים לשינוי גדול. אותם צעדים קטנים גורמים לשינוי חיובי ולבנייה של הרגלים ובסופו של דבר לירידה בהתנגדות לתהליך.
אני מתחרה למען עמותת "צעדים קטנים" בכדי לגייס כסף לעמותה. אני מוכן, מתאמן על פי תוכנית מסודרת, ואני משוכנע שאגיע בכושר מעולה לתחרות, אולם אני זקוק לעזרתכם בכדי להגיע ליעד המימון שהצבתי לעצמי.
אני מתכוון לגייס 13,000 שקל עד ה-10 לינואר ואני מקווה שתסייעו לי לעמוד במשימה על-ידי תרומה כפי יכולתכם. תמיכתכם משמעותית מאוד להצלחת הפרויקט.
רוצים לעזור לטל? זה הלינק
טל אגמי הינו רופא משפחה וספורט, טריאתלט פעיל בקבוצת הסוהו