אחת הבעיות המרכזיות בכדורגל הישראלי היא איכות המאמנים, בעיה שמשפיעה בסופו של דבר על הרמה הכללית בליגת העל. לקראת העונה הבאה, בעיקר בגלל מניעים כלכליים, נמצא על הקווים לא מעט מאמנים חסרי ניסיון. זה רק יגדיל וירחיב את פערי הרמות.
על מעללי ניר ברקוביץ' כבר דיברנו כאן בשבוע שעבר. עדיין לא יצאה הודעה רשמית מסקציה נס-ציונה על כך שהמאמן שהצליח להעלות אותה ליגה רק כדי לחתום בקבוצה אחרת ומיד אחר כך להבריז לה - ימשיך בעונה הבאה במקום שמחבק אותו. עם זאת, ברור שהוא ייכנס למעגל המאמנים בליגה, בזמן שבחוץ יושבים אנשי מקצוע מנוסים יותר כמו רוני לוי, מרקו בלבול וכרגע גם סלובודן דראפיץ'.
3 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'. יהיה בנס ציונה?
(צילום: יאיר שגיא)
לברקוביץ', שמעיד על עצמו כמי שאינו משתמש באלמנטים בסיסיים שנדרשים ממאמן בליגת העל (כמו שימוש בווידאו), יצטרפו עוד שני מאמנים חסרי ניסיון בליגה הבכירה. בבני-ריינה החליטו ברגע האחרון להשאיר את אדהם האדיה, שעשה עונה אדירה בליגה הלאומית עם הסינדרלה מהצפון, אבל הוא לא עבד בליגת העל וגם אין לו תעודת פרו. למרות שהודבק לו "בייביסיטר" בדמות ירון הוכנבוים כמנהל מקצועי, עדיין יש כאן סיכון גדול מצד העולה החדשה.
את הסיכון הגדול ביותר לקחו בהפועל חדרה, עם הימור ענק אחרי שברקוביץ' ברח. במועדון כבר נתנו צ'אנס בעבר למאמנים כמו ניסו אביטן, אורי גוטמן, מנחם קורצקי ושרון מימר - ובדרך כלל פגעו. הפעם הם הלכו רחוק יותר, כשבחרו באסף נמני. חדרה עשתה זאת בעיקר מטעמים כלכליים: הפער בין השכר של נמני לבין זה שהיה מקבל חיים סילבס, שהיה קרוב לסיכום כמאמן חדרה, עמד על כחצי מיליון שקל. בכסף שנחסך אפשר להשתמש כדי להתחזק בשחקנים נוספים. עם זאת, הבחירה בנמני מסוכנת. מדובר אמנם באיש מקצוע מוכשר, אבל כזה שאין ברקורד שלו הצלחות אפילו בליגה הלאומית.
3 צפייה בגלריה
אסף נימני
אסף נימני
אסף נמני. בלי ניסיון בליגת העל
(צילום: עוז מועלם)
מנחם קורצקי הצליח בחדרה, אבל גם הוא הגיע אליה במצב קשה. עכשיו הוא ייבחן אצל איזי שרצקי בקריית-שמונה. גם זיו אריה, בעונה שנייה בליגת העל, הוא לא באנקר בלשון המעטה לאור היכולת של הפועל ירושלים העונה.
אם כך, שוק המאמנים יעבור בעונה הבאה שנמוך משמעותי לעומת שנים קודמות, שצפוי לפגוע גם ברמת הקבוצות. זה בעיקר דורש ממאמני "הדלת המסתובבת" שנשארו בחוץ להיות מוכנים לקפוץ למים ברגע שאחד המאמנים יפוטר. אפשר לנחש שזה יקרה מהר מאוד.

ההחלטה שאחרי הגמר

אלונה ברקת תקבל החלטה לגבי זהות מאמן הפועל באר-שבע רק אחרי גמר הגביע מחר (שלישי), כשברקע גורמים שונים מנסים לדחוף לתפקיד - בחוסר הצלחה - את מלאדן קרסטאיץ'. התסריט האידיאלי מבחינת ברקת הוא שאליניב ברדה יישאר על הקווים יחד עם מאור מליקסון, אולם ברדה מתעקש לחזור למשרד כמנהל מקצועי. במועדון מאמינים שזכייה בגביע יכולה לשנות את דעתו. אחרת אלונה ברקת עשויה לפנות לדראפיץ'.
3 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת
(צילום: עוז מועלם)

מה שנכון לבית"ר

בית"ר ירושלים, לא ברור עם איזה תקציב, קיבלה את ההחלטה הטובה ביותר מבחינתה וסיכמה עם יוסי אבוקסיס לעונה הבאה. זה נכון לה תדמיתית, להראות שהיא מתחילה לעבוד על העונה הבאה עם אחד המאמנים הבכירים שיש לכדורגל הישראלי להציע. גם מבחינת אבוקסיס מדובר בהחלטה נכונה אחרי כמה בחירות שגויות בקריירה, כמו ההתפטרות מבאר-שבע והמעבר לבני-יהודה.