הצדק נעשה עם לאו מסי ב-2021. הוא השתחרר מברצלונה החבולה ועבר לפריז סן ז'רמן, בה הוא יוכל לזכות בליגת האלופות. הוא זכה עם ארגנטינה בקופה אמריקה וסימן "וי" על תואר בנבחרת, ולבסוף סיים עם כדור הזהב. אין ראוי ממנו, הוא הטוב ביותר בעולם, וכנראה גם הטוב ביותר בכל הזמנים.
יש לא מעט אנשים שחושבים שהגיע לרוברט לבנדובסקי לזכות, אפילו הרבה יותר ממסי. אין מחלוקת על כך שהחלוץ הפולני היה בכושר אדיר ב-2021 ושבר שיאי שערים בלתי אפשריים, אבל אצלו יש לא מעט כוכביות. הכוכבית הראשונה היא שלבאיירן מינכן אין תחרות בבונדסליגה, בה היא אספה עוד צלחת. היא לא זכתה אפילו בדאבל הגרמני, והודחה ברבע גמר ליגת האלופות.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
הצדק נעשה. לאו מסי
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
הפציץ שערים, אבל נכשל ביורו. רוברט לבנדובסקי
(צילום: רויטרס)
הכוכבית היותר גדולה היא היכולת שלו ביורו, בו כבש שלושה שערים אבל פולין שלו הודחה כבר בשלב הבתים אחרי שסיימה רביעית אחרי סלובקיה. האם מסי היה מועמד לכדור הזהב עם נתונים דומים? אני בספק. לבנדובסקי היה צריך לזכות בפרס ב-2020, אבל לצערו הוא בוטל.

מעל הכדורגל

מסי זכה בכדור הזהב בעיקר בזכות הקופה אמריקה. לא מעט מזלזלים בטורניר הזה ויש מידה מסוימת של צדק. מצד שני אין מה לעשות, הקופה אמריקה היא התואר השני הכי יוקרתי שמסי יכול לזכות בו עם ארגנטינה, שלא הניפה גביע כלשהו מאז 1993.
מסי ספג המון ביקורות על כך שהוא לא מופיע למשחקי הנבחרת. ובכן, לקופה אמריקה האחרונה הוא הגיע בגדול כשהוא כובש או מבשל 9 מתוך 12 השערים של ארגנטינה בטורניר - מדובר במעורבות ישירה ב-75 אחוז מהשערים. מספר מטורף לכל הדעות. בלעדיו ארגנטינה הייתה סוג של בוליביה. לקופה אמריקה אין את הסקס אפיל והיח"צ של היורו, אבל היא חשובה בדיוק כמו אליפות אירופה.
4 צפייה בגלריה
מסי וגביע הקופה
מסי וגביע הקופה
סחף את ארגנטינה לתואר. מסי וגביע הקופה אמריקה
(צילום: gettyimages)
גם בברצלונה הייתה לו עונה אישית מדהימה - 30 שערים ו-11 בישולים בלה ליגה, ובסך הכל 38 שערים בכל המסגרות. את המספרים האלה הוא הצליח לספק באחת הקבוצות הכי חלשות של בארסה במילניום הנוכחי, כשהיא מצויה במשבר כלכלי וניהולי עצום. הוא עשה את זה כשלצידו משחקים ילדים, שחקנים מבוגרים מעבר לשיא, והצל של מה שהיה פעם אנטואן גריזמן.
הוא עשה את זה כשההנהלה איתה היה מסוכסך לא כיבדה את ההסכם איתו וסירבה לשחרר אותו בקיץ הקודם. הוא עשה את זה כשהוא כבר בן 34, אחרי שהוא כבר השיג הכל ואמור להיות שבע. שחקנים במצבו היו קורסים תחת הלחץ העצום שהוא מצוי בו כבר יותר מעשור, וב-2021 הלחץ הזה היה אפילו יותר גדול מבדרך כלל. הוא חזק מנטלית בדיוק כמו הנמסיס שלו, כריסטיאנו רונאלדו.
מסי הגיע לעבודה יום אחרי יום, משחק אחר משחק, סיפק את רגעי הקסם ה"רגילים" שלו והחזיק לגמרי לבד את ברצלונה במאבק האליפות, עד הרגע האחרון. זה הרי כבר מובן מאליו שהוא כובש יותר מ-30 שערים בעונה. אז זהו, שזה ממש לא מובן מאליו, וטוב שיש אנשי כדורגל שמבינים את זה.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי בדרך לשער
לאו מסי בדרך לשער
החזיק את ברצלונה החלשה על גבו. מסי
(צילום: רויטרס)
גם ב-2021, מסי היה השחקן הכי טוב בעולם. פעם טענו שבלי צ'אבי ואינייסטה יהיה לו קשה, אחר כך אמרו שקל להצליח בחממה של ברצלונה, ושבנבחרת ארגנטינה הוא כישלון חרוץ, והכי מצחיק - היו כאלה שחשבו שהוא חלש מנטלית.
מסי הוכיח שכל הטענות הללו אינן נכונות, ואפילו כשהוא לא בשיאו אין מישהו שיכול לדגדג אותו. אין מוסר מדויק ממנו, אין מישהו עם סיומת קטלנית יותר מול השער, אין קוסם גדול ממנו. לא היה ולא יהיה כמו לאו מסי. הוא מעל המשחק הזה שנקרא כדורגל.