היסטוריה מחוף לחוף. הפועל בני פלפלה כפר קאסם עשתה אתמול (ראשון) היסטוריה, לאחר שהפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שזוכה בליגת האלופות בכדורגל חופים. אחרי דו קרב פנדלים אדיר בגמר נגד פיזה האיטלקית (3:5) היא הניפה את הגביע וחתמה מסע אירופי מרגש על החול בפורטוגל. "זהו רגע בלתי נשכח עבורנו, חלום שהתגשם", סיכם הקפטן עמאר יתים. "גאים מאוד לייצג את כל המדינה ואת כל המגזר הערבי. עשינו היסטוריה שלא תישכח".
כיאה לאירוע הייתה זאת הברכה מנשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שהמחישה עד כמה מדובר ברגע היסטורי עבור הענף ועבור הקבוצה. "ברכות חמות לפלפלה כפר קאסם בכדורגל חופים על זכייתה המרשימה בגמר גביע ליגת האלופות האירופי", כתב הנשיא, "במאמץ מרשים והישג מרשים בספורט מיוחד. כפר קאסם על המפה". יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ הוסיף: "זאת חבורה של שחקנים מוכשרים ומנהלים שאפתנים, שהביאה לכולנו כבוד עצום וניפצה כל מחסום שעמד בפניה".
2 צפייה בגלריה
בני פלפלה והגביע
בני פלפלה והגביע
רבותיי היסטוריה. בני פלפלה והגביע
(צילום: אייהם ג'בארין, מנהל מדיה פלפלה)
בני פלפלה כפר קאסם הוקמה בשנת 2007, בדיוק באותה עונה שבה הוקמה ליגת כדורגל החופים, זו גם הקבוצה שזכתה בהכי הרבה אליפויות (6) ושלטה בליגה ללא עוררין. הפעם הראשונה שהקבוצה זכתה באליפות הייתה ב-2012. היא השתתפה חמש פעמים בליגת האלופות, ושלוש פעמים הצליחה להעפיל לשמינית הגמר.
הבעלים של הקבוצה הוא נימר עאמר, שהפך אותה לאימפריה אירופית. את הסגל הישראלי חיזקו זרים ברמה גבוהה כמו דמאיש הברזילאי ושלושה שווייצרים: השוער אליוט שכבש אמש צמד, החלוץ גלן דייויד הודל ונואל אוט. שווייץ סיימה במקום השלישי באליפות העולם האחרונה, ושלושתם משתייכים לסגל שלה.
2 צפייה בגלריה
השחקנים חוגגים
השחקנים חוגגים
שאגת הקפטן
(צילום: אייהם ג'בארין מנהל מדיה פלפלה)
בעונה הקודמת הקבוצה הצנועה מכפר קאסם הצליחה להגיע עד למקום השלישי באירופה. העונה, כאמור, היא כבר עשתה היסטוריה. בכפר קאסם מספרים כי למרות ההצלחה הגדולה, אף גורם ממשלתי לא סייע לקבוצה במימון או עזרה בייצוג המדינה. "לזכות בליגת האלופות באירופה, אין מה להגיד, אין מילים", אומר שחקן הקבוצה, חמאדה ג׳בראין בעקבות הזכייה ההיסטורית. "זה לא היה קל, זה היה קשה אבל מי שמאמין מגיע. אנחנו באנו, האמנו, בגמר אמרנו שאין דרך חזרה, שיחקנו נגד קבוצה חזקה".
נימר הוסיף על הזכייה המרגשת: "הטלפון הראשון שעשיתי היה לאמא ואבא, וצעקתי 'אמא, הבאתי גביע' ו'אנחנו אלופים'. אין יותר חשוב מהברכה של אמא ואבא, קודם כל מתחילים מהם, אי אפשר לתאר מה הם בשבילי".
סצנת ליגת החופים הייתה פופולרית מאוד בעשור האחרון, אך בשנת 2020 עם פרוץ משבר הקורונה הליגה הופסקה ומאז לא חזרה לפעילות. למרות שהליגה הישראלית לא משוחקת, כפר קאסם המשיכה את פעילותה ואת מערך האימונים של הקבוצה ומשתתפת בטורנירים בחו"ל. בין שחקני הקבוצה תוכלו למצוא את הקפטן עמאר יתים, הנחשב לאחד הכוכבים הגדולים של כדורגל החופים בארץ. לצידו אפשר למצוא את סמאח מרעב, שמשחק בליגה הלאומית במדי הפועל אום אל פאחם, ושחקנים מהליגות הנמוכות כמו חמאדה ג'בארין, ראני עודה, עומרי עמאר ועוד.
"מדובר בעבודה קשה של הרבה שנים והיא השתלמה לנו", המשיך נימר. "כל שנה אנחנו מכינים את עצמנו, מנסים לעשות את המקסימום והשנה זה הצליח".
החגיגות האירופיות של כפר קאסם מעלות עכשיו את השאלה המתבקשת, האם הליגה תחזור לפעילות בקיץ הבא. "אנחנו פועלים שזה יקרה", אומר נימר, שהמשיך את החגיגות עם שחקניו, שיחזרו לישראל עם הגביע ביום רביעי.