ביום ראשון הקרוב אליפות אוסטרליה תגיע לשיאה עם הגמר הגדול, והיום נקבע כי מי שייפגשו שם הם נובאק ג'וקוביץ' הסרבי וסטפאנוס ציציפאס היווני. זאת יכולה להיות הזכייה ה-22 של נובאק ג'וקוביץ' בגראנד סלאם ובכך הוא ישתווה לרפאל נדאל כשיאן של כל הזמנים, או שזאת תהיה הזכייה הראשונה של ציציפאס במלבורן והגראנד סלאם הראשון שלו. המנצח בגמר גם יעלה למקום הראשון בדירוג העולמי.
ציציפאס, המדורג 4 בעולם, ניצח היום (שישי) את קארן חצ'אנוב הרוסי (20 בעולם) אחרי שלוש שעות וחצי 6:7, 4:6, 7:6, 3:6 ועלה לראשונה בקריירה לגמר באוסטרליה. הטניסאי היווני מחפש את הזכייה הראשונה שלו בגראנד סלאם: ההופעה האחרונה שלו בגמר כזה הייתה ברולאן גארוס 2021, אז פגש את ג'וקוביץ' - והפסיד במשחק הפכפך שבו כבר הוביל 0:2 במערכות לפני שנכנע לסרבי. ג'וקוביץ' מחזיק במאזן 2:10 מול ציציפאס, כולל שמונה ניצחונות רצופים - האחרון לפני חודשיים בטורניר גמר הסבב - כך שנראה שמאזן הכוחות נוטה בבירור לטובת ג'וקוביץ'. הניצחון האחרון של ציציפאס על ג'וקוביץ' היה בטורניר שנגחאי ב-2019.
3 צפייה בגלריה
ציציפאס חוגג
ציציפאס חוגג
ציציפאס חוגג. גמר ראשון באוסטרליה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
תומכים בנובאק עם דגלי סרביה
תומכים בנובאק עם דגלי סרביה
תומכים בנובאק עם דגלי סרביה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'. ניצחון קל
(צילום: רויטרס)
ג'וקוביץ' הגיע לטורניר מהמקום החמישי בעולם, אבל לא ממש התקשה מול אף יריב. בחצי הגמר הוא ניצח בקלילות את טומי פול האמריקאי שמדורג 35 בעולם 5:7, 1:6, 2:6. הסרבי ממש לא התקשה לשבור את ההגשות של פול, לו זאת הייתה הופעת בכורה במעמד והיה נראה שזה גדול עליו.
ג'וקוביץ' הגיע לאוסטרליה אחרי שבשנה שעברה גורש ממנה בשל סירובו להתחסן נגד קורונה. למרות זאת, הוא התקבל הפעם בתשואות בטורניר וזכה לתמיכה רחבה מהקהל, שהחליט לשכוח את האירועים מהשנה שעברה. "אני מודה לקהל על התמיכה האדירה, יש לזה משמעות גדולה עבורי", אמר ג'וקוביץ' אחרי הניצחון בחצי הגמר, "אני יודע מה מצופה ממני, הייתי בסיטואציה הזאת הרבה פעמים. יהיה משחק נהדר ביום ראשון, אני מצפה לו מאוד. כשהתחלתי את הקריירה לא חשבתי שאגיע כל כך רחוק. אני רוצה להודות למשפחה שלי על התמיכה לאורך השנים".
הוא זכה בטורניר תשע פעמים ומחפש את הזכייה העשירית. הוא גם מעולם לא הפסיד בגמר באוסטרליה, כך שנראה שזה הטורניר החביב עליו. ג'וקוביץ' רמס את כל יריביו בטורניר די בקלות על אף שסבל מפציעה בשריר הירך האחורי. אם ינצח ביום ראשון, זאת תהיה הזכייה ה-22 שלו בגראנד סלאם - הוא ישתווה לרפאל נדאל כשיאן כל הזמנים ויעשה עוד צעד לעבר התואר "הטניסאי הגדול בהיסטוריה".
פורסם לראשונה: 13:05, 27.01.23