כשהיא מדורגת במקום ה-13 בעולם (בשיאה הייתה במקום השני), ולאחר הצלחה באליפות אירופה, נבחרת ישראל בכדורגל אלקטרוני (eFootball) נחתה בשישי האחרון בריאד שבסעודיה לקראת השתתפותה באליפות העולם במשחק הווידאו FIFA. המשלחת הישראלית כוללת את שלושת שחקני הנבחרת, המאמן ארז גבאי, מנהל הנבחרת וראש המשלחת. הסממנים הישראלים לא יוסתרו (דגל ישראל ו"התקווה" בטקס הפתיחה) לאור החוקים, ובהחלט לא מדובר בעניין של מה בכך.
לאור המאורע הלא שגרתי, התראיין שחקן הנבחרת, רועי פלדמן ל-ynet Live, והתייחס לשהות בסעודיה, לקבלת הפנים וליחס מהמקומיים. בנוסף, התייחס פלדמן גם לשאיפות של הנבחרת באליפות, בה משתתפות 23 נבחרות מלבד ישראל.
1 צפייה בגלריה
יובל ביל, נסים עיסאת ורועי פלדמן - חברי נבחרת ישראל ב-eFootball
יובל ביל, נסים עיסאת ורועי פלדמן - חברי נבחרת ישראל ב-eFootball
יובל ביל, נסים עיסאת ורועי פלדמן - חברי נבחרת ישראל ב-eFootball
(צילום: FIFA)
"אחרי תקופה ארוכה של משחקים שהתחילה עוד בדצמבר 2022 עד לרגע הזה עברנו באמת תקופה של עבודה קשה", אמר פלדמן. "עכשיו אנחנו רוצים להביא את הגביע למדינה".
אתם בריאד בסעודיה תן לי רגע את התחושות את קבלת הפנים, איך זה עובד? "איך שנחתנו קיבלנו את היחס הכי טוב שיש. חיכו לנו שם ובאמת התהליך היה פשוט, גם הודות להרבה גורמים ישראלים שעזרו לנו: ההתאחדות לכדורגל, משרד הספורט, משרד הפנים כל הגופים האלה שבלעדיהם כנראה שלא היינו כאן אז. גם מהצד של הסעודים - ברגע שהיו לנו כל האישורים הם קיבלו אותנו באהבה, אמרו לנו שאין לנו מה לדאוג וזה מרגש. זה מרגיש מעניין אפשר להגיד ואנחנו באמת עושים היסטוריה בזה שאנחנו פה".
אתם מסתובבים חופשי בריאד? יכולים לבקר איפה שבא לכם? "אנחנו יודעים שאנחנו צריכיך להתרכז בטורניר ומודעים לסיטואציה. אנחנו הולכים למקום בו מתקיים הטורניר וחוזרים למלון זה בערך היום יום שלנו. אף אחד לא נתן לנו הוראה ספציפית ומיוחדת, פשוט זה התחושות שלנו, אבל באמת אני יכול להגיד לך שאני מרגיש הכי בטוח שיש. האנשים פה באמת חמים ודואגים לנו וזה באמת מרגיש כמו כל טורניר רגיל".
המקומיים יודעים שאתם ישראלים? "כן. כולם יודעים אנחנו מסתובבים עם מדים של ישראל במתחם של התחרות. יש לנו בכללי יחסים מעולים עם כל הנבחרות, גם השחקנים של נבחרת ערב הסעודית מכירים אותנו. אנחנו מדברים איתם כשאנחנו מתראים והכל כרגיל".
מה השאיפות? "לפני שהגענו לטורניר הזה היה את מוקדמות אליפות העולם. זה בעצם טורניר פנימי באירופה וזכינו בו. אני יכול להגיד שאנחנו באים כפייבוריטים. שנה שעבר בדנמרק לא באנו עם אותה רמת לחץ שאנחנו באים איתה עכשיו כי אנחנו יודעים שכל אחד מאיתנו בשיא שלו, וכל אחד מאיתנו לחוץ באופן אישי, לחץ טוב. כזה שאני אקח אותו למקום טוב כדי להוציא את המקסימום. גביע זו לא מילה גסה".