הפועל חיפה מתקיימת בשני מימדים מקבילים. במימד אחד, בו נוכחים כלל אוהדי הכדורגל הישראלי, מדובר בעוד קבוצה בינונית בליגת העל, שמצליחה יותר או פחות עם בעלים שמדי פעם מעניק בתקשורת ראיונות ססגוניים. ואילו במימד השני, בו נוכחים אוהדי הקבוצה, מדובר במועדון כאוטי, לא מנוהל, לא שקט, שעובר מסערה לסערה.
השבוע החולף במימד השני היה כאוטי במיוחד. הדרמה החלה כאשר בעלי הקבוצה, יואב כץ, הודיע על מינויו של אורן גולן, מי שהיה מנהלה המקצועי של הפועל חדרה. עובר אורח תמים, אשר היה נקלע לתגובות ברשתות החברתיות יכול היה לחשוב כאילו זה עתה זכתה הקבוצה בתואר והגיע זמן החגיגות. השמחה מהמינוי והאופטימיות כי סוף סוף אחרי 20 שנות בעלות של כץ הקבוצה תהיה בעלת שדרה מקצועית מסודרת, התחלפה בשבריר שנייה.
1 צפייה בגלריה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ הפועל חיפה
יואב כץ
(צילום: עוז מועלם)
צחי נקש, אוהד הקבוצה אשר לקח על עצמו את מחלקת הנוער מתוך רצון לקדם אותה ולהחזיר אותה לימיה הגדולים, גילה על מינויו של גולן דרך אמצעי התקשורת. עד מהרה נגלה לנקש כי גולן לא מגיע רק כמנהל המקצועי אלא גם כדמות ניהולית אשר תנגוס בסמכויותיו של דורון אוסידון, איש אמונו של נקש.
נקש נפגע קשות מכץ ועקב כך החליט לעזוב את מחלקת הנוער ולעצור את התמיכה בקבוצה. פעם נוספת הרשת געשה, אך כעת אילו עובר אורח תמים היה נקלע לתגובות ברשתות החברתיות, הוא ודאי היה חושב כי אלו ימיה האחרונים של הקבוצה. האיום על חרם מינויים, הקריאות למחאה לצד הראיונות של כץ בתקשורת, הוסיפו לכאוס האדיר כל זאת ערב פתיחת שנת ה־100 של המועדון.
בעולמם הכאוטי של אוהדי הפועל חיפה התחילו לנבא שחורות. נדמה היה כי מחלקת הנוער, אשר עברה שדרוג יוצא דופן בשנה החולפת, תחזור לדשדש ולא לייצר שחקנים. עשה רושם כי תחושת הבדידות והיעדר הביתיות בסמי עופר, תתעצם עם הדרת רגליים של אוהדי הקבוצה המסורים ובעיקר אפפה התחושה של מיאוס כללי ממצב המועדון.
אולם בהודעה מפתיעה יצא עשן לבן. שעות ספורות לאחר שנקש התראיין ברשתות התקשורת החיפאיות והבהיר כי אין בכוונתו לשוב למועדון, יצאה הודעה מטעם המועדון כי כץ ונקש הגיעו להסכם והשני ישוב לנהל את מחלקת הנוער ואף יפתח מחלקת שיווק ומרצ'נדייז.
דקות ספורות חלפו והמועדון השיק את פתיחת מכירת המינויים לעונה הקרובה. וככה מבלי שום התראה מוקדמת, המימד הראשון נפגש עם המימד השני, כאשר השבוע הכאוטי נגמר בדיוק כפי שהתחיל השבוע הקודם. בתוך הלופ האין סופי של אוהדי הקבוצה אשר נמצאים בין סקנדל לפסטיבל, שב המועדון למקומו הטבעי והבטוח כמועדון בינוני, אשר פעם מצליח ופעם פחות עם בעלים שמדי פעם מעניק ראיונות משעשעים בתקשורת. נדמה שזה הוא מעגל החיים של הפועל חיפה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.