ערן זהבי עמד במרכזם של כל כך הרבה תחנות ואירועים בכדורגל הישראלי. כתבתי לפני כחצי שנה ב־KICK כי לא קם שחקן שלם כמוהו בארץ הקודש. מנהיג בנשמה, לדעתי אחד הווינרים הגדולים בכדורגל העולמי. לכל מקום אליו הגיע מיד הטביע את חותמו. בכל הקבוצות בארץ שבהן שיחק היה הג'וקר והביא אליפויות במו רגליו. בנבחרת שלנו הוא האקס פקטור כבר הרבה שנים והיחיד שמסוגל לתת גול מרבע מצב.
גם בליגה הסינית, שכל המומחים נוטים לזלזל בה למרות ששחקנים בטופ העולמי שיחקו שם, הוא עשה דברים מדהימים והטביע את חותמו לעשורים קדימה. עכשיו הוא בהולנד בקבוצה בכירה בליגה מכובדת בכל קנה מידה אירופי, וגם שם הוא נושא שיחה מרכזי בתקשורת המקומית ובחוגי האוהדים.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: EPA)
כואב לי על אלון מזרחי שהיה חלוץ גדול בליגה הישראלית ולא מסוגל לפרגן. בכל פורום הוא מקפיד לציין שערן לא נכלל בחמשת השחקנים הגדולים שקמו בישראל. האווירון היה חלוץ גדול בישראל, אבל מעולם לא השפיע יותר מדי בנבחרת ממה שזכור לי או באיזושהי ליגה אירופית. הוא גם זכה לשחק עם דור הקשרים הכי מוכשר שהיה אי פעם במדינה ועדיין קורא תיגר על זהבי.
זה הרי כל כך פתטי להתראיין ככה, לא לפרגן ולא להלל את זהבי – צרות עין בלתי נשלטת. הרי בכל כתבה שמצטטים את אלון הוא זוכה לקיטונות והשפלות מכל המגיבים. קח את עצמך אלון ותצהיר שזהבי הוא באמת המלך הבלתי מעורער של הכדורל הישראלי, לך זה רק יוסיף כבוד ואהדה.
מי שמבין בכדורגל וראה שחקנים בחייו יודע שזהבי הוא יהלום מלוטש שעולה על כולם, למרות שהיו שחקנים מצוינים ואולי כישרוניים ממנו, כמו איל ברקוביץ', יוסי בניון, חיים רביבו ומוטל'ה שפיגלר. אבל קחו רגע אחד ושימו לב איך נראה שחקן בן 34, באיזה כושר פיזי ומנטלי הוא נמצא, תמיד מטפל בעצמו, נותן באימונים 100 אחוז של השקעה ומקדים את כולם במוסר העבודה שלו. גם כאוהד הפועל תל אביב שקבוצתו נפגעה אנושות מהמהלכים שלו אני חושב שלא היה שחקן כזה מטורף בישראל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.