8.8.2021, 21 שנות גאונות מסתיימות להן. לאו מסי ממרר בבכי ועוזב את ברצלונה. "רציתי להישאר, היה לי ולמשפחתי מדהים כאן, לא באמת חשבתי שאעזוב". עוד הוסיף: "לא יכול להגיד שאני לא אחזור, זה הבית שלי". היום, אחרי שנה וחצי בפרויקט של פריז, הפרעוש קרוב לשוב הביתה, אך האם זה הדבר הנכון לעשות?
7.4.2001, מסי משחק לראשונה בקבוצת הילדים של ברצלונה. אחרי 234 שערים ב-176 משחקים בארגנטינה, במדי ניואלס, מסי בן ה-13 הופיע לראשונה בקבוצה עד גיל 12 של הבלאוגרנה, עם המספר 9 על הגב. מסי כבש שער אחד ובארסה ניצחה 0:3 את אמפוסטה. באוקטובר 2004 הוא עלה למשחקו הראשון בליגה הספרדית בקבוצה הבוגרת בגיל 16 בלבד ומשם הכל היסטוריה.
1 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
לאו מסי
(EPA)
778 הופעות, 672 שערים, 10 אליפויות, 7 גביעי מלך, 8 סופר קאפ, 4 ליגת אלופות, 3 סופר קאפ אירופי, 3 אליפויות עולם לקבוצות, 7 כדורי זהב, 8 פעמים מלך השערים של הליגה, 6 פעמים מלך הבישולים של הליגה, 6 פעמים מלך השערים של ליגת האלופות, 6 זכיות בכדור הזהב, 9 פעמים שחקן העונה בליגה הספרדית, 91 שערים בשנה קלנדרית 2021, 35 תארים סך הכל.
מורשת שאף שחקן לא ישבור לעולם, מורשת שכל חובב ספורט לא ישכח. ועדיין - האם מסי צריך לחזור לברצלונה?
הוא עזב כמלך. הוא עזב כשחקן הטוב בעולם, שחקן העשור, אולי שחקן המילניום. השחקן שכל ילד בברצלונה ובכלל בעולם חלם להיות. לחזור לברצלונה גם אם זה לעונת פרישה, זו סגירת מעגל שצריכה להיעשות, אך המוח האנושי נוטה לזכור את הסוף ולא את כל הדרך.
מסי בגיל 36 לא יגיע למספרים שנכתבו מעלה. שיתוף הפעולה עם שחקנים כמו צ'אבי ואינייסטה בהחלט עזרו לו.
ברצלונה של היום לא קבוצה רעה, אבל היא לא ברצלונה של 2012. גם הקהל של פ.ס.ז' לא זכר לו את שנותיו כאליל והחל לשרוק לו בוז במשחקים, האם זה מראה שייתכן גם בקאמפ נואו? כשהוא לא יכבוש או לא ישחק טוב?
כל בר דעת, חובב ספורט, רומנטיקן ובוודאי קטאלוני ירצה שייכתב כאן מחדש הריקוד האחרון. הפרידה מהפרעוש היתה כואבת מדי, מפתיעה מדי.
ברצלונה הייתה בעונת שפל. הפסידה את האליפות ותבוסה מוחצת 8:2 לבאיירן מינכן בליגת האלופות, וכבר בסוף אותה עונה מסי החליט לעזוב. הוא שוכנע להישאר עונה נוספת, אך היא היתה כושלת לא פחות כשבארסה סיימה שלישית בליגה לראשונה מאז 2008 והודחה בשמינית גמר ליגת האלופות מול פריז.
מסי לא זכה אפילו להדרן. היציעים היום ריקים זכר לקורונה וזו לא פרידה ראויה מהשחקן הטוב בכל הזמנים של ברצלונה, אולי הטוב בכל הזמנים בכדורגל. כעת, כל החיצים מראים על חזרה של מסי הביתה. ובשביל שזה יקרה צריכים לקרות שלושה דברים:
1. מסי צריך לרצות. יש לו הצעות גם מפריז, מארצות הברית ומהאמירויות. לאו מדבר בקביעות עם צ'אבי וגם המאמן הוא חלק חשוב בכל הפאזל הזה. ללא צ'אבי האופציה שמסי יחזור לקאמפ נואו תהיה קלושה.
2. מפגש בין לאפורטה למסי. הפרידה הייתה קרה וברצלונה לא חידשה לו את החוזה ב־2021. נוצר משבר אמון בין הנשיא לכוכב. מסי הרגיש נבגד ואביו, חורחה ניהל דיון סוער עם הנשיא. לבנות מחדש את האמון הזה שנהרס לא יהיה קל בכלל.
3. חוקי הפייר פליי. כרגע, בארסה צריכה להפחית את השכר הכולל של שחקניה ב-200 מיליון אירו. הדרך עוד ארוכה - אך קרובה מתמיד. האם זה המהלך הנכון? האם מסי צריך להיזכר כגדול ביותר ולא לחזור לריקוד האחרון? לא מעט דעות ולא מעט ספקולציות. רק הוא יודע את התשובה. ואנחנו? נחכה ל30 ביוני, היום בו החוזה של מסי ייגמר ויתחיל חוזה חדש, כנראה באותו מקום ישן.
הכותב הוא מייסד פודקאסט בק-טו-בק
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.