"אני יודע שאתה חוטף בשיניים, אבל הראשון שפורץ את הדרך תמיד סופג מכות". מילים אלו נאמרו על ידי ג'ון הנרי, הבעלים של בוסטון "רד סוקס" קבוצת הבייסבול האמריקאית, לבילי ביין הג'נרל מנג'ר של "אוקלנד אתלטיקס". למי שאינו יודע מי זה הג'נרל מנג'ר האגדי של אוקלנד בילי ביין, אני ממליץ לו בחום לראות את הסרט מאניבול. בקצרה, ביין פגש אנליסט צעיר בשם פיטר שבעזרתו יצר מהפכה בכל ענף הבייסבול, בתחומי הסקאוטינג והאנליטיקה, הוא הבין את הפוטנציאל בנתונים סטטיסטים, בכל זאת מספרים אינם משקרים, הג'נרל מנג'ר יצר קבוצת בייסבול שהגיעה עד לחצי גמר האליפות ברבע תקציב משאר הקבוצות בליגה.
לפני כמה ימים ביציע העיתונות המשודר בערוץ הספורט, עלה נושא האנליסטים בקבוצות הכדורגל בליגת העל. לפי מה שנאמר שם, שחקני עבר גדולים כמו אוחנה וברקו לא כל כך מאמינים בכל נושא האנליסטים. לצערי דבריהם הם נחלת רוב הדור הישן והבכיר בכדורגל הישראלי. אם באנגליה משקיעים באנליסטים וסקאוטינג, כמויות אדירות של כסף ומשאבים בדוגמת תארים באוניברסיטאות, אז אין סיבה שאצלנו לא ישקיעו במעטפת זו גם כן. נכון, התקציבים אינם קרובים אפילו, עם זאת מן הראוי כן למצוא את התקציב להשקיע ככל האפשר.
1 צפייה בגלריה
מרקיניוס מגיע למגרש
מרקיניוס מגיע למגרש
אצטדיון סמי עופר
(צילום: עוז מועלם)
הסיפור מאחורי הסרט מאניבול מראה לנו שהמספרים אינם משקרים, ועד כמה חשוב תפקיד האנליסט והסקאוטינג בספורט. אין לחשוב שעם השקעה במעטפת זו, מחר בבוקר יהיה לנו קבוצות ברמת ליגה אנגלית. הסביר הוא שלא נהיה הליגה "השישית בטיבה" באירופה. התוצאה ההגיונית יותר היא שבעזרת ניתוח נכון של אנליסטים וסקאוטינג רמת הכדורגל בליגה תשתפר, רמת השחקנים המקומיים תעלה ואולי רק אולי נייצר יותר שחקנים לאירופה, מה שישפר פלאים את הנבחרת. כמו שג'ון הנרי אמר לבילי ביין ההתחלה קשה, אך אני סבור שהאנליסטים שפורצים עכשיו את הדרך יניבו פירות בשביל כולנו. בהצלחה, מאמין בכם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.