מאוד מוזר מה שקרה לריאל מדריד בסיום העונה של היורוליג – 8 הפסדים וחוסר ביטחון ברבע האחרון, שמביא לאובדן של הפרשים גדולים. לריאל יש סגל מושלם בגדול. קו אחורי עם פונטציאל נפיץ, עמדות 3-4 מלאות בשחקנים שכל אחד מהם מסוגל לעשות 15 נקודות בערב והמון נזק, ושני סנטרים שכל אחד היה רוצה הקו הקדמי הכי טוב ביבשת. אז מה באמת קרה?
ריאל הייתה תמיד קבוצה שמשחקים מולה מהר, מעט מאוד עבירות, הגנות חדירות וסקור גבוה. היא הסתמכה על שחקנים עם יכולות גבוהות מאוד שבכל רגע נתון מרימים שלשה, הטבעה ובמקביל חנקה בהגנה. רק שקרה משהו קטן ומשמעותי - ג'ייסי קרול פרש, סרחיו יול הזדקן קצת, רודי פרננדס עדיין מדהים אבל כבר פחות והמחליפים שלהם לא אותו דבר. ריאל איבדה את כוח ההרתעה שלה באירופה. קבוצות הרגישו שהם לחיצים, שבירים והבינו שאם לוחצים את הקו האחורי של ריאל יש סיכוי טוב שהכדור לא יגיע ליעדו. עם כל הכבוד ליאבוסלה הוא לא אמור היה להיות הסקורר המרכזי, וגם החזרה של גבי דק לא בדיוק עוזרת.
1 צפייה בגלריה
לאסו מתדרך את יאבוסלה
לאסו מתדרך את יאבוסלה
לאסו מתדרך את יאבוסלה
(צילום: EPA)
אבל אולי כל זה בלוף? אולי פאבלו לאסו עושה תרגיל למכבי? מעיף שני שחקנים, כועס על הקבוצה – האם הוא עושה להם אוברדוביץ' בשביל להביא אותם רעבים להצלבה? ואז פתאום הכל יתחבר, השלשות ייכנסו, המסירות העקומות יגיעו לקו הקדמי וכל חילוף יהיה בול במקום?
מכבי סיימה את השלב הראשון עם שישה נצחונות רצופים ותוך כדי תנועה למדה על עצמה משהו וקוראים לזה ביטחון. כל שחקן שנכנס יודע מה לעשות, לא מפחד להרים זריקה, נותן מאמץ בהגנה, ובעיקר יש התלהבות, חטיפות של כדורים, דאנקים, ותחושה שמכבי יכולה להתפוצץ על כל קבוצה בכל רגע. בסיומו של השלב הראשון טובי הפרשנים והכתבים ניתחו וציינו את השחקנים, כולם אמרו שעיקר השינוי היה לתת לקבוצה לרוץ, ובמקביל להוציא את הכדור מהיידיים של ווילבקין לטובת קליעה/מסירה. עוד ציינו את יכולת הקליעה של נאנלי, שמייצר תחושת ביטחון אצל כולם, והכי חשוב מבחינתי זה בעל הבית של מכבי - אוואנס. קצת שכחנו שפעם מכבי ידעו למצוא רכזים טובים עם פוטנציאל: מקדונלד האגדי, שאראס, פרקינס, ואפילו תסלחו לי נייט וולטרס שישב מעולה במשבצת הזו. כשיש למכבי בעל בית עם בטחון זה משפיע על הכל.
לאוואנס יש כמה יתרונות, הראשון הוא ידיים ארוכות בהגנה, הוא שומר מעולה. השני, כניסה לסל שכמעט תמיד מסתיימת בטבעת. השלישי, מהירות. ברגע בו שהוא משחק מהר מכבי רצה טוב יותר. מי שלא פרגנו לו מספיק זה ריינולדס שגם אני עפתי עליו בגלל השטויות שהוא יודע לעשות. אבל את האנרגיות שלו, הפיזיות שלו, הטראש טוק שמוציא שחקנים מאיזון, ובעיקר האגרסיביות גם בהתקפה אין לזה תחליף – הוא המשלים האידיאלי לז'יז'יץ' שמייצר מהלכים קלאסיים. אז מה הולך להיות בסדרה הזו?
כמכביסט אני הכי רוצה 1:3 למכבי, אבל ממש לא בטוח. ריאל יכולה להתעורר לחיים, שכחנו שיש כמה שחקנים שלא ראינו הרבה זמן, רנדולף, קאוזר, אלוסן, טיילור, שעם כל הכבוד לספסל של מכבי לריאל יש מחליפים מטורפים.
אבי אבן צריך להפתיע את לאסו ולערער אותו. להוציא מטבארס עבירות, לעייף את פוארייה, לגרום לרודי ויול לאבד כדורים ובמקביל לייצר מצבי קליעה לסקוטי ונאנלי. היתרון של מכבי כנראה הוא בקו האחורי, ולכן יש ערך עליון ליפתח זיו, לג'ון די, ולתומאס שכל נקודה שלהם בהתקפה תורמת המון.
בהגנה הם צריכים לפרק את הקו האחורי של ריאל לרסיסים. הנזק יגיע מיאבוסלה והגבוהים, אבל אם הקו האחורי של ריאל יאבד בטחון אז יש סיכוי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.