כל העונה מדברים על המצבים הנייחים של מכבי חיפה. היא כובשת שערים בקרנות, בבעיטות חופשיות, והנה חידוש, משהו שלא רואים כל יום - מכבי חיפה מנצחת בזכות המצבים הנייחים של היריבה שלה.
את מתנת הניצחון העניקה הפועל ת"א למכבי חיפה במצב כזה בדיוק. כדור קרן לאדומים, רק חמישה שחקנים שלה ברחבה של ג'וש כהן, מול עשרה - מספר כפול - של מכבי חיפה. ועדיין, הקבוצה של ברק בכר היא זו שכבשה במתפרצת. לא רואים מקרים כאלה בכמויות, בטח לא בזמן שוויון.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג
עומר אצילי חוגג על חשבון הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אצילי עובר את אליאס
אצילי עובר את אליאס
אצילי עובר את אליאס
(צילום: עוז מועלם)
מדובר במתנה לא רק בגלל הסיטואציה הספציפית הזו, אלא כי מכבי חיפה לא שיחקה טוב קבוצתית ונהנתה רק ממהלך אישי גדול של עומר אצילי (17 שערים מחוץ לרחבה בחמש העונות האחרונות, יותר מכפול מהבא אחריו ברשימה) וכמובן מהטעויות של הפועל ת"א. אושר דוידה הוא זה שבישל את השער אחרי אותה קרן. ארנסטס שטקוס חילק מתנה משלו עם ההכשלה לקראת הסיום.
לבכר זה כמובן לא משנה. הוא חזר למרחק שתי נקודות מבאר-שבע וברח קצת להפועל חיפה לפני הדרבי ביום חמישי. ועדיין, לצד ההיחלשות של מכבי חיפה בעמדת החלוץ לעומת העונה שעברה, צריך לשים לב למה שקורה עם הקשרים ההתקפיים - אצילי, צ'ארון שרי ודולב חזיזה. לפחות השניים הראשונים היו צריכים למסור אתמול במצבים טובים ואיחרו במהלך.
3 צפייה בגלריה
ארנסטס שטקוס
ארנסטס שטקוס
חילק מתנות. ארנסטס שטקוס
(צילום: עוז מועלם)
הפועל ת"א, כמעט כרגיל, לא ניסתה לשחק כדורגל מלהיב, אבל בניגוד לדרבי כן הניעה כדור מאחור, דבר שכמעט עלה לה ביוקר. בסוף היא שילמה במקומות אחרים, בזכות מתנות אחרות שחילקה ושאם תמשיך לחלק תצא בידיים ריקות גם מהמשחק מול באר-שבע ביום רביעי. אם זה יקרה, יש סיכוי סביר שהפועל כבר לא תהיה התל-אביבית במקום הגבוה יותר בטבלה. האמת, יש סיכוי לא רע שהיא אפילו תצא מהפלייאוף העליון.