4 צפייה בגלריה
אבישג סמברג עם המדליה
אבישג סמברג עם המדליה
אבישג סמברג עם המדליה
(צילום: אורן אהרוני)
לא רבים האמינו שזה אפשרי, לא רבים נתנו לה סיכוי, אבל לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג (עד 49 ק"ג) סיפקה יום תחרויות נהדר בסיומו ניצחה את רוקייה אילדירים הטורקייה 22:27 הודות למהפך בדקה האחרונה וסיימה עם מדליית ארד.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
זו הפעם הראשונה שישראל זוכה במדליה אולימפית בענף הטאקוונדו – ובסך הכל המדליה האולימפית העשירית של ישראל.
4 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
מדהים. בישג סמברג עם הדגל אחרי הזכייה
(צילום: רויטרס)
"אמרתי 'אני רוצה מדליה יותר ממנה'", סיפרה סמברג הנרגשת לאחר הזכייה. "היה לי יום לא פשוט כי ספגתי הפסד קשה בבוקר. אני שמחה שהתאפסתי על עצמי בזכות המאמן שלי. יש לי מדליה אולימפית בגיל 19, זה חלום שהתגשם".
"תמיד המאמן אמר לי שיש לי המון אופי, אני נלחמת גם כשאני לא רוצה. מקווה שזו לא המדליה האחרונה של ישראל".
סמברג הראתה אופי מרשים, כשהפכה בדקה האחרונה את התוצאה והצליחה לנצח. על כך אמרה: "עובר לי בראש תמיד המשפט 'את רוצה יותר'. ואני באמת מרגישה שאני רוצה יותר".
הלוחמת בת ה-19 המשיכה: "אני מאחלת לכל אחד שחולם בגדול להגיע לזה. צריך לחלום בגדול ובאמת לרצות את זה, צריך סביבה תומכת".
המדליה הכי מפתיעה? ״יכול להיות, אני תמיד האמנתי, אולי הסובבים פחות. אני והמאמן והבן זוג שלי תמיד האמנו".
4 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
"אני תמיד האמנתי". אבישג סמברג ומאמנה יחיעם שרעבי
(צילום: רויטרס)

מי את אבישג סמברג?

הדרך של סמברג בספורט החלה כבר בכיתה א' בעזרת פלאיירים שחולקו בבית הספר שלה בגדרה. אבישג הקטנה פשוט אספה כמה מהם והחליטה לנסות כל מיני חוגים: בלט, שחייה וטאקוונדו.
ואז זה קרה, מאמן הטאקוונדו ראה את היכולות שלה וזיהה מיד את הפוטנציאל. משם כבר הכל רץ, הוא שוחח עם ההורים של סמברג והציע לה להצטרף לנבחרת, כשגם המורים עזרו ותמכו ונתנו לה להשלים מבחנים מתי שרק תרצה.
בהתחלה ההורים של סמברג עוד היו סקפטיים, אבל אחרי שהמאמן התעקש, סמברג עברה לנבחרת של גדרה, לנבחרת של המועדון ולנבחרת ישראל והחלה לייצג את המדינה גם בחו"ל.
כשהייתה בת 15 רשמה סמברג (19) את הישגה המרשים הראשון, זכייה במדליית ארד באליפות העולם שהתקיימה בקנדה. אז כבר היה ברור שהיא נועדה לגדולה. כעבור שנה זכתה במדליית ארד באליפות אירופה שהתקיימה בלרנקה שבקפריסין והשתתפה באליפות אירופה עד גיל 21. באותה שנה זכתה לראשונה באליפות ישראל לבוגרים בפעם הראשונה.
ב-2018 נשאה סמברג את דגל ישראל בטקס הפתיחה של אולימפיאדת הנוער בבואנוס איירס, בה סיימה במקום החמישי. ב-2019 זכתה במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 21 שהתקיימה בשבדיה.
סמברג זכתה ב-2020 באליפות ישראל במשקל עד 53 ק"ג ולא הייתה מיועדת תחילה להגיע למשחקים האולימפיים שתוכננו לאותה שנה, אבל דחיית האולימפיאדה בשנה אפשרה לה לצבור ניסיון ולהעפיל למשחקים הנוכחיים. היא זכתה בסוף השנה שעברה באליפות אירופה עד 49 ק"ג ולאחר מכן, במאי האחרון, העפלה בצורה מרשימה למשחקי טוקיו דרך תחרות המיון שהתקיימה בבולגריה.