היום השני של טורניר רולאן גארוס יצא היום (שני) לדרך, כאשר נובאק ג'וקוביץ' החל היום את דרכו בטורניר ודילג לסיבוב השני עם 3:6, 2:6, 6:7 (1) על אלכסנדר קובאצ'ביץ' האמריקאי. לאחר הניצחון "נולה" בירך את ברק בכר, שהוצג מוקדם יותר כמאמן הכוכב האדום בלגרד - קבוצתו האהודה של הסופרסטאר הסרבי.
ג'וקוביץ' התייחס בהומור לדבריו של ברק בכר, בזמן מסיבת העיתונאים בה הוצג, כי השניים ישחקו טניס. לכך אמר הטניסאי המדורג שלישי בעולם: "אף אחד לא פנה אליי בנושא הזה, אבל אם נשים את הבדיחות בצד - אני מאחל לו ולקבוצה בהצלחה. מגיע לנו שהקבוצה תצליח בליגת האלופות. אני שמח שהכוכב האדום תשחק בשלב הבתים".
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
התקשה במערכה השלישית, אך התעשת ועלה לשלב הבא. נובאק ג'וקוביץ'
(Clive Mason/Getty Images)
עוד אמר הסרבי בהקשר של בכר: "לא פגשתי אותו, אבל יש לנו חבר משותף, ששלח לי תמונה מת"א. ידעתי לפני ההודעה הרשמית שהוא יהיה המאמן שלנו. אני מאחל לו ולקבוצה שיעברו את שלב הבתים של ליגת האלופות".
המשחק בין ג'וקוביץ' לקובאצ'ביץ' התנהל על מי מנוחות בשתי המערכות הראשונות, כאשר שבירה אחת במערכה הראשונה ושתיים בשנייה הספיקו לג'וקוביץ' והעמידו אותו בעמדת ניצחון כמעט ברורה. עם זאת, קובאצ'ביץ', המדורג 114 בעולם, לא הסכים לוותר, ולאחר שבירה מצד 'נולה' במשחקון הראשון, הגיב האמריקאי בן ה-24 עם שבירה משלו, ואט-אט נראה היה כי ג'וקוביץ' מאבד את שלוותו.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר מוצג
ברק בכר מוצג
זכר לאיחולים מג'וקוביץ'. ברק בכר
(צילום: מתוך עמוד 'הכוכב האדום בלגרד')
המדורג 3 בעולם ושיאן הזכיות בטורנירי הגרנד סלאם החל להתבלבל ומצא את עצמו מסתבך במערכה השלישית. בשובר השוויון, גוקוביץ' השתלט על העניינים, והשלים את הניצחון בדרך לשלב הבא, ויקווה שמה שקרה במערכה השלישית הוא רק נפילת מתח. ג'וקוביץ' כידוע, חולם לזכות בפעם השלישית בקריירה שלו באליפות הנערכת בצרפת, מה שיהפוך אותו לשיאן הזכיות בטורנירי הגראנד סלאם בכל הזמנים, עם 23 כאלה (כעת חולק את הפסגה עם נדאל).

המדורג 10 הולך הביתה

גם המדורג מספר 1 בעולם, קרלוס אלקראס, עלה לשלב הבא, וגם הוא התקשה במערכה השלישית. אלקראס גבר 0:6, 2:6, 5:7 על פלאביו קובולו, האיטלקי בן ה-21. הכל הלך לפי התוכנית כאשר אלקראס דרס בשתי המערכות הראשונות את יריבו המדורג 159, אך כמו במקרה של ג'וקוביץ', הספרדי הסתבך מעט במערכה השלישית - מה שלא מנע ממנו להשלים ניצחון ולעלות לשלב הבא.
הפתעה גדולה נרשמה כאשר פליקס אוז'ה-עליאסים (10 בעולם) הודח כבר בסיבוב הראשון, ועוד מבלי שהצליח לנצח מערכה אחת. הקנדי הפסיד 6:4, 6:4, 6:3 בידי פאביו פוניני הוותיק, המדורג 130 בעולם. בשיאו, האיטלקי הגיע עד המקום השביעי בעולם, ואפילו זכה באליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2015 (בזוגות), אך בשנים האחרונות הוא הלך והידרדר וכיום כאמור - הוא נמצא במאיה השנייה בדירוג העולמי. לכן, מדובר בהפתעה גדולה, בטח מבחינת אוז'ה-עליאסים, שקיווה להגיע רחוק - אך הולך הביתה בשלב מוקדם.