במחזור הקרוב של ליגת העל והרביעי בפלייאוף התחתון ייערך הדרבי הירושלמי בין בית"ר והפועל – משחק בעל חשיבות גורלית עבור שתי הקבוצות בהתמודדות על ההישארות.
אין זו הפעם הראשונה שבה שתי הקבוצות הירושלמיות מתמודדות בפלייאוף התחתון, כך היה גם לפני 31 שנים, בעונת 1990/91.
2 צפייה בגלריה
שועה חוגג
שועה חוגג
שועה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
באותה עונה, הליגה הראשונה נקראה הליגה הלאומית, וכללה 12 קבוצות. לאחר 22 מחזורים, ולאחר שהעונה הסדירה הופסקה באופן זמני עקב מלחמת המפרץ, נחצתה הליגה לשני בתים: הפלייאוף העליון כלל, בין היתר, את מכבי חיפה והפועל פתח-תקווה, שסיימו את העונה במקום הראשון והשני בהתאמה. הפלייאוף התחתון כלל את הפועל תל אביב, בני-יהודה, צפרירים חולון והפועל כפר-סבא, בנוסף לשתי הירושלמיות.
בשבת, ה־25 במאי 1991, נערך הדרבי בין בית"ר והפועל במסגרת המחזור ה-28 של הליגה, וה-6 במספר בפלייאוף. אותו משחק היה למעשה גם הדרבי הירושלמי האחרון שנערך בימק"א. לפני אותו משחק, בית"ר דורגה במקום ה-11 והלפני אחרון עם 24 נקודות, והפועל במקום ה-10 עם 30 נקודות. שתי הקבוצות היו זקוקות לניצחון כדי לשפר את סיכוייהן, 5 מחזורים לסיום העונה. הפועל ירושלים ניצחה 0:1 משער של נצח מסובי, והגדילה את הפער בינה ובין בית"ר ל-9 נקודות.
2 צפייה בגלריה
חדידה חוגג
חדידה חוגג
חדידה חוגג
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שתי הקבוצות עדיין לא הבטיחו את הישארותן. במחזור שלאחר מכן, ה-29, נקבעו הקבוצות שנשארו בליגה הראשונה: באותו מחזור, ב-1 ביוני 1991, הפועל ירושלים התמודדה עם צפרירים חולון בימק"א, ובית"ר ירושלים עם הפועל תל-אביב בבלומפילד. הפועל ירושלים סיימה את משחקה ב־ 0:0, בית"ר הפסידה 2:0, וההפרש בין הקבוצות גדל ל-10 נקודות. בכך, כאשר נותרו 3 מחזורים לסיום, הפועל ירושלים הבטיחה את הישארותה, ואילו בית"ר ירושלים ביחד עם הפועל כפר סבא ירדו בסופו של דבר ליגה הארצית.
כמו לפני 31 שנים, גם בעונה זו בית"ר והפועל ירושלים מתמודדות בפלייאוף התחתון, ולדרבי הקרוב שייערך ביניהן יש חשיבות על ההתמודדות להישארות בליגה. בית"ר מדורגת במקום ה-11 עם 29 נק', והפועל במקום ה-12 עם 24 נק'. לסיום העונה נותרו 4 מחזורים ו-12 נק' בקופה, וההפרש ביחס למקום ה-13 שמוביל לירידה הוא 6 נק' עבור בית"ר, ונקודה אחת עבור הפועל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.