זה הכישלון הגדול ביותר של נבחרת ישראל מאז ומעולם. אף אחד לא ישכנע אחרת. זה הפסד שייזכר לדורות, זו המפלה הגדולה ביותר של הכדורגל הישראלי. על החתום: אלון חזן ויוסי בניון.
חשבתי רבות איך להפוך למילים את הבושה והמבוכה מהפסד כה גדול לנבחרת שחלשה מישראל משמעותית. לא באמת הצלחתי למצוא אותן, וגם לא איך לנתח את מה שאירע בבודפשט בצורה מכובדת, כי את הכבוד שעוד נותר אנשי הנבחרת לקחו מאיתנו, בהופעה שתיזכר ככישלון הגדול ביותר לנבחרת ישראל - ויש לא מעט רגעים בהם הנבחרת הזו כשלה בצורה כזו.

1 צפייה בגלריה
האקון הראלדסון מול גבי קניקובסקי
האקון הראלדסון מול גבי קניקובסקי
האקון הראלדסון מול גבי קניקובסקי
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)

נתחיל מההרכב שפתח את המשחק: נבחרת או קבוצת כדורגל שיש לה שאיפות ורצון לשלוט במשחק וגם לנצח בו, לא יכולה לפתוח בהרכב שהאמצע שלו חשוף בצורה כזו שהוא כמעט לא קיים, סליחה, טעות שלי, הוא פשוט לא היה קיים. דור פרץ, גבי קניקובסקי, גדי קינדה - כל בר דעת או הבנה בסיסית בכדורגל יבין שזה קישור שמשדר בעיקר התקפה, בלי יכולת להגן או לעצור התקפות מעבר. איסלנד ניצלה את זה בצורה מושלמת כדי לחזור למשחק עם התקפות מהירות, שבשביל לעצור אותן נאלץ קניקובסקי לבצע עבירה שהובילה לשער השוויון. בהתקפה פתחו חלאילי, זהבי ודור תורג'מן, שעד עכשיו מחפש את עצמו במגרש. השמועות אומרות שהוא עדיין רץ שם על הקו.
ההגנה הייתה יחסית בסדר, ובואו נאמר את האמת, אין לנו משהו יותר טוב למכור בעמדות הבלמים. הייתי מעדיף את פיינגולד או נועם בן הרוש כמגינים ימניים, אבל מה אני מבין, אלי דסה זה דני אלבס מבחינת חזן. העיקר שהוא מבין.
אפשר להגיד שהתרגלנו, אבל נראה שלא. בכל פעם שמגיעים לכמעט, מדינה שלמה עוצרת ומקווה ומאמינה שהנה הפעם זה שלנו, ואז כמו הפנדל של זהבי זה עף החוצה בבעיטה. כישלון מהדהד שיזכר לדורות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.