העונה החולפת לא הייתה קלה עבור פ.ס.ז'. הקבוצה החליפה באמצע העונה את תומאס טוכל במאוריסיו פוצ'טינו, איבדה את האליפות לליל והודחה בחצי גמר ליגת האלופות. אבל לא רק שהבוס הקטארי, השייח' נאסר אל-ח'לאיפי, לא נרתע מכך - אלא שזה דירבן אותו לשדרג את הפרויקט השאפתני שהוא בנה. הקבוצה תמשיך להתבסס בעיקר על שני שחקנים, ניימאר וקיליאן אמבאפה, והשייח' החליט לעשות הכל בכדי להשאיר את השניים בפריז, ובנוסף לחזק את הקבוצה היכן שהיא בדיוק צריכה.
ניימאר הביע לא אחת את רצונו לחזור לברצלונה ולשחק שוב לצידו של חברו הטוב לאו מסי. אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד. פ.ס.ז' ניצלה את מצבה הכלכלי האנוש של ברצלונה והצליחה לפתות את הברזילאי לחתום על הארכת חוזה עד 2025 בחוזה שמוערך בכ-30 מיליון אירו לעונה לפני בונוסים, ובכך לסתום את הגולל על מעבר אפשרי. ברצלונה לא יכלה לעמוד בדמי ההעברה הגבוהים, ובטח שלא בשכר שהוא מקבל בפריז.

1 צפייה בגלריה
ניימאר ואמבאפה
ניימאר ואמבאפה
ניימאר ואמבאפה
(צילום: רויטרס)

המשימה הקשה ביותר שעומדת בפני השייח' נוגעת לאמבאפה. אמנם הכוכב הצרפתי הצעיר חווה יורו מאכזב מאוד, עם הדחתה של צרפת בשלב שמינית הגמר, אך הוא עדיין מבוקש מאוד. בשנה האחרונה הוא דחה כל הצעה של פ.ס.ז' בעקבות רצונו לעבור לריאל מדריד, שם הוא רואה את עתידו, ואם לא יאריך את חוזהו בקרוב יצטרכו בפריז לקבל החלטה - האם לאבד אותו בחינם בקיץ הבא (זאת לאחר ששילמו עבורו 180 מיליון אירו), או למכור אותו כעת בסכום נמוך יותר ממה שהם דורשים.
ועכשיו לשחקנים שהצטרפו הקיץ, ובהחלט יכולים לעזור לפ.ס.ז' להגיע ליעד, זכייה בליגת האלופות: למרות שקיילור נבאס האריך את חוזהו עד 2024, הקבוצה החתימה שוער בכיר נוסף בדמותו של אלוף אירופה הטרי, ג'אנלואיג'י דונארומה האיטלקי. זו בהחלט החתמה משמעותית לעתיד, ונראה שדונארומה הצעיר (22) יקבל את הקרדיט בין הקורות.
הבלם הספרדי הוותיק סרחיו ראמוס, שלא הגיע להסכמות עם פלורנטינו פרס על הארכת חוזהו בריאל מדריד, מגיע לפריז בכדי לסיים את הקריירה עם גביע אלופות נוסף. בנוסף להיותו בלם מצוין, המנהיגות של ראמוס בהחלט תוסיף להגנה של הצרפתים. שחקן נוסף שיחזק את ההגנה הוא אשרף חכימי המרוקאי, שהגיע מאינטר עבור כ-70 מיליון אירו. החתמה נוספת ומעניינת שביצעו הצרפתים היא של קשרה ההולנדי של ליברפול, ג'ורג'יניו ויינאלדום. ההולנדי היה קרוב מאוד לברצלונה, אך בסופו של דבר בחר בהצעה של פ.ס.ז' שהציעה לו שכר כפול.
חשוב לציין שדונארומה, ראמוס ו-ויינאלדום הגיעו לפריז בהעברה חופשית, ופ.ס.ז' פשוט ניצלה את המצב הרע שבו נמצאות רוב קבוצות היבשת מבחינה כלכלית ופיתתה את השלושה בסכומים שלא היו זוכים להם בשום מועדון אחר. חכימי הגיע בעקבות מצבה הכלכלי הלא ברור של אינטר. פ.ס.ז' נמצאת בעיצומו של קיץ בו ניצלה עד תום את האופציות בשוק ההעברות, בטח בגזרת השחקנים החופשיים. ובכל זאת המטרה העיקרית נשארה הארכת חוזהו של אמבאפה, שיכול להבטיח דרים-טים שלא הייתה כמוה מאז תחילת הפרויקט הקטארי בפריז.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.