נבחרת ישראל סיימה במקום השלישי אחרי דנמרק וסקוטלנד במוקדמות המונדיאל, מה שהוביל לסיום עוד קמפיין כושל. כרגע הפנים שלה לקראת טורניר יורו 2024, כשלפניה שני מסלולים: דרך ליגת האומות שתחל בחודש יוני הקרוב, או לחילופין דרך מוקדמות יורו 2024. לרוב, מטעמים הגיוניים מאוד, החבורה בכחול-לבן מסמנת את טורניר הנבחרות החשוב ביותר באירופה כאפשרות יותר ריאלית מאשר הגעה לגביע העולם, שכן לטורניר העולמי מעפילות רק 13 נבחרות אירופיות (16 מ-2026), בעוד ביורו משתתפות 24 נציגות של היבשת. לפיכך, שווה להעיף מבט כדי להבין מה המסלול שישראל צריכה לעבור כדי להשיג את הכרטיס המיוחל וההיסטורי.
כזכור, טורניר היורו הבא ייערך בגרמניה בשנת 2024, ובדומה לטורניר הקודם, גם לפניו יהיה שלב בתים של ליגת האומות ולאחר מכן את קמפיין המוקדמות הרגיל. משחקי ליגת האומות ייפתחו ביוני הקרוב ויסתיימו בספטמבר. בהמשך, שלב הבתים של המוקדמות (הגרלה באוקטובר 2022) ייפתח בחודש מארס 2023 עם שני מחזורים, ושנה מאוחר יותר יתקיים הפלייאוף. המיקום בשלב הבתים של ליגת האומות יכול להשפיע מאוד על הסיכויים להעפיל לפלייאוף, אם הנבחרת לא מצליחה לעלות דרך המוקדמות.

1 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת ורוטנשטיינר חוגגים עם זהבי
שחקני הנבחרת ורוטנשטיינר חוגגים עם זהבי
הנבחרת
(צילום: רויטרס)

חשוב לציין בהקשר זה כי בניגוד למוקדמות המונדיאל, כאן הנבחרות שיסיימו בשני המקומות הראשונים מכל בית יעפילו אוטומטית ליורו, והגעה לשלב הפלייאוף מתבצעת רק דרך ליגת האומות. היא תהיה חייבת להתברג בין 12 הנבחרות בעלות הדירוג הגבוה ביותר בליגת האומות שלא יעלו מהמוקדמות, ולהיכנס לאחד משלושת הפיינל-פורים. 20 כרטיסים יחולקו מהמוקדמות, אחד נוסף שמור לגרמניה המארחת.
ההערכה היא שהסיכויים הטובים ביותר להתברג בפלייאוף ליגת האומות, ואולי גם לעלות לטורניר, הם דרך ליגת האומות. הנבחרת הבכירה ששובצה לבית, רוסיה, הושעתה מפעילות בינלאומית בשל פלישתה לאוקראינה ואיסלנד ואלבניה נראות כמו יריבות שאפשר לנצח. בפלייאוף עצמו לא צפויות לשחק ענקיות היבשת.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.