כחמש שנים לאחר שפרש מפעילות תחרותית ושנה וחצי אחרי שהודיע על קאמבק מקצועי שמטרתו היתה להגשים את חלומו הגדול – לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריס 2024 - הודיע היום נמרוד משיח (35), פחות משנה לפני המשחקים האולימפיים, על החלטתו לוותר על החלום הגדול שלו, להשיג את הכרטיס לפריס.
משיח, סגן אלוף העולם ופעמיים מדליסט הארד, הגולש הישראלי היחיד שעמד על הפודיום שלוש פעמים ברציפות באליפויות העולם אמר היום: "אהבתי הגדולה לים ולרוח האולימפית הם שמתחו אותי לקצוות חדשים בהיבטים מנטליים ופיזיים. האתגר הגדול שחוויתי היה להשקיט את המאמן שבי, את החלק שרואה ומרגיש את הסביבה ומנגד להיכנס מודעות העצמית שלי כמתחרה ששום דבר לא מסיח את דעתי מלבד היעד הקרוב".
1 צפייה בגלריה
לא יתחרה בפריז. משיח
לא יתחרה בפריז. משיח
לא יתחרה בפריז. משיח
(עמית שיסל, one)
"בהגה המקצועית קוראים לזה ראיית מנהרה. כשזכיתי להיכנס לממד הזה שוב לאחר יותר מארבע שנים שלאחר הפרישה, נזכרתי בקסם הגדול. לא בכדי מחקרים מוכיחים שזהו מצב מנטלי הממכר ביותר שקיים באנושות, הכל נהיה זניח והמיקוד נהיה ספציפי", משתף נמרוד משיח, ההתגייסות הטוטאלית שלו אותה הוא מכיר וגם מכור אליה פתאום פגשה מציאות חדשה שהתנגשה עם עולם הערכים שלו כשהפך לאבא.
"כדי לסגור את הפער ולהשתלב בטופ העולמי, זה חייב אותי לנסיעות רבות לחו"ל ולימים שלמים של אימונים בארץ, להתרחק מהנישואים שלי או לפספס את ההתפתחות של הבן שלי, עבורי זה לא פחות מכישלון. זה רגע שבא לבחון כמה אני נאמן למהות שלי ולדרך בה אני מאמן אחרים. ההחלטה לעצור את המסע כעת, כמו גם ההחלטה לחזור לספורט האולימפי – שתיהן הכריחו אותי לפעול באומץ רב".
מעולם, בשום שלב עוד בילדותי, לא הייתי במעמד של האנדרדוג. הפעם, התחלתי את הפעילות בפיגור גדול מול הסטאנדרט של הטופ ועשיתי דרך מהתחתית כלפיי מעלה, תהליך שהחזיר לי את הריגוש, בשילוב הגלשן החדש שעף מעל המים במהירויות שלא הכרתי מעולם קודם לכן. עמדתי מול אתגר חדש שחייב אותי להימתח לקצה גבול היכולת שלי מידי יום. זה היה מרתק ועדיין מהדהד לתוך העשייה היומיומית שלי", אומר משיח בגילוי לב.
משיח ידע שהוא חייב למצוא את השותפים שלו לקאמבק, כיוון שלצאת לבד למסע מורכב שכזה לבד זו משימה בלתי אפשרית. חברת הלוגיסטיקה קרגו אמפורד התאהבה יחד איתו בחלום האולימפי והעניקה לו רוח גבית שמעולם לא זכה לכמוה בעבר.
"מנהלי קרגו אמרפורד זיהו שהזמן קצר והיעד המקצועי שלי הוא לסגור פערים של שנתיים בתוך מספר חודשים. זהו יעד מופרע שלפעמים היה ניראה גם לי כבלתי אפשרי. זו בדיוק היתה הסיבה שלשמה חזרתי. החיבור היה הדדי. זכיתי לפגוש מקרוב ולהתחבר עם כל עובדי החברה ולחשוף בפניהם את מסע חיי באמצעות הרצאת הדגל שלי - גולש נגד הרוח".
התהליך המקצועי שעבר משיח היה איכותי מאד אך הכיל גם אתגרים והפתעות לאורך הדרך שגזלו ממנו זמן יקר, חלקם מרגשות ומשמחות, חלקם היו רחוקות ממה שדמיין שיפגוש כשחזר למסגרת האולימפית. הוא הפך לאבא ונאלץ לבטל את השתתפותו בשתי תחרויות מפתח בהכנות.