ציון דרך מרשים ללוחם הטאקוונדו הפראלימפי, אסף יסעור, שעלה לראשונה למקום הראשון בדירוג העולמי. יסעור הוא הספורטאי הפראלימפי הראשון שמגיע לפסגת הדירוג העולמי בענף.
יסעור המתמודד במשקל עד 58 ק"ג (קלאס K44) הוא אלוף העולם המכהן, לאחר שזכה בתואר בדצמבר 2021 בטורקיה. השנה המשיך להרשים עם זכייה בגרנד פרי מנצ'סטר ובולגריה לצד מדליית הארד באליפות אירופה.
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
הישג מרשים. יסעור
(צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
אחת התקוות הגדולות לקראת פריז 2024. יסעור
(צילום: עוז מועלם)
סיפורו של יסעור בן ה-20 ריגש מדינה שלמה. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות. המגבלה שממנה סבל יסעור לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט. להפך.
"תמיד מרגע הפציעה, החלומות הם רק על העתיד, על המטרות שאני רוצה להשיג", אמר בריאיון ל-ynet בספטמבר האחרון. "לא התעסקתי לרגע אחד במה שקרה. כמובן שזה משהו שאני מדבר עליו, אני עושה הרצאות על אותו יום, אבל המחשבות בלילה, בעיקר לפני תחרויות, זה שאני מדמיין את עצמי על הפודיום. אני מקבל את מה שקרה באהבה ומנסה להפוך את ההזדמנות הזו למשהו מדהים".
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור לוחם טקוואנדו ישראלי
אסף יסעור לוחם טקוואנדו ישראלי
יסעור בפעולה
(צילום: אמאדין לוריאל, ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג. הוא כתב בפוסט מרגש ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן. גם שטיינברג המליץ ליסעור לעבור לטאקוונדו, והילד נענה להזמנה. מאז הוא מתאמן עם ספורטאי נבחרת ישראל, ספורטאים בריאים ברמה גבוהה שאינם סובלים ממוגבלות, ואף זכה במאי 2021 בתחרות שבה השתתפו ספורטאים בלי נכות. החלום הגדול, מו שבטח אתם מתארים לעצמכם, זה מדליה במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024.
"אם וכאשר זה יקרה, זו תהיה הגשמת חלום. הבמה הכי גדולה שאנחנו לוחמי הטאקוונדו יכולים להתחרות בה זה במשחקים הפראלימפיים. אני יכול להגיד כבר שלא אסתפק ברק השתתפות. אני תמיד מכוון גבוה. מכוון את עצמי למדליה בצבע הנכון", הוסיף באותו ריאיון.