הגיע הזמן לסיים את תפקידו של וילי רוטנשטיינר. זה היה מינוי שנולד בחטא, והסיבה היחידה שהאוסטרי החביב עמד על הקווים היא כלכלי. אין שום קשר בין רוטנשטיינר לאימון נבחרת. רוטנשטיינר לא הביא שום בשורה לנבחרת ישראל.
רוטנשטיינר הגיע לישראל כמנהל הטכני של הנבחרות, אבל סימן את תפקיד המאמן מהרגע הראשון. אוהדי הנבחרת למודי האכזבות כבר יודעים טוב מאוד שמנבחרת ישראל אי אפשר לצפות ליותר מדי, ובכל זאת האכזבה מגיעה בכל קמפיין, ומצידו האוסטרי הוכיח משחק אחר משחק כמה הוא מקובע, אם זה בבחירת הסגל ואם זה בבחירת ההרכב.

1 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: הרצל יוסף)

ההגנה היא החלק החלש ביותר של הנבחרת, והדור הזה של הבלמים הישראליים בהחלט חלש משמעותית מהדורות הקודמים. ההתעקשות של וילי ללכת על קו של חמישה לא הוכיחה את עצמו ברוב המשחקים. עם קישור שיכול לכלול שחקנים כמו דור פרץ, דן גלזר, מוחמד אבו פאני וגדי קינדה, לצד לא מעט שחקנים מוכשרים נוספים, הוא בוחר לפתוח עם מרכז שדה דליל שכולל תמיד את ביברס נאתכו - שעם כל הכבוד אליו, כבר נמצא הרבה מעבר לשיא.
קו של חמישה זה נהדר ואפקטיבי כשיש שלושה בלמים טובים ומתואמים, ולא שלושה בלמים שאחד מהם לא בלם ובכל פעם מחדש ההרכב משתנה. זה מייצר רצף טעויות בלתי סביר כמו שראינו לא מעט בקמפיין הזה. שחקני הגנה כבדים כמו אוראל דגני ואיתן טיבי לא יכולים להיות חלק מהנבחרת, שחקן כמו נאתכו לא יכול להיות באנקר בהרכב הנבחרת כשהוא כבד, איטי ומסורבל, וכשיש בנמצא קשרים איכותיים ממנו.
מעבר לכך, העוול שנעשה למנור סולומון גדול. הישראלי הכי מושר שיש לנו כיום לא משחק בתפקיד המקורי שלו כשחקן כנף, ואת הדריבל שלו הוא לא מצליח לייצר באזור המסוכן. זה בזבוז; ליאור רפאלוב, שבשנים האחרונות היה מהשחקנים הטובים ביותר בליגה הבלגית, לא קיבל אפילו זימון לסגל הנבחרת; חוסר הקרדיט לליאל עבדה שפשוט מככב בסלטיק לא מובן בכלל. האמת היא שרק יכולת שיא של ערן זהבי השאירה את ישראל בתמונת העלייה עד לחצי השני של הקמפיין, ובלעדיו היינו נלחמים עם איי פארו על המקום החמישי.
רוטנשטיינר לא הביא לנבחרת ישראל שום שינוי, והמינוי שבכל מקרה היה ברירת מחדל לא אמור להימשך מעבר לקמפיין הנוכחי. הכדורגל היה רע רוב הזמן, וזימון של שחקנים צעירים לסגל הנבחרת מבלי להשתמש בהם - או רק לתת להם דקות מועטות - לא באמת מראה על מגמה של "הצערת הסגל".
אבל מי שאשם בכך אלה קברניטי ההתאחדות. הם אלה שהחליטו שווילי ירד לקווים רק בכדי לחסוך כסף. הגיע הזמן שמי שיקבל החלטות בהתאחדות יהיו אנשים שבאמת מבינים כדורגל, ולא עסקנים שכל קשר בינם לבין הענף מקרי בהחלט. צריכים ללכת על אסטרטגיה ארוכת טווח, ולהפסיק עם קומבינת המינויים הלא ראויים. המינוי של מאמן הנבחרת הבא לא יכול להיות עוד ברירת מחדל. יש סגל שבהחלט יכול להציג יכולת טובה יותר, ובעיקר המאמן הבא חייב לבוא עם קו חשיבה שונה ויצירתי משל קודמיו, כדי שאולי נראה משהו אחר מהנבחרת. ישנם לא מעט אנשי מקצוע ראויים בישראל שיכולים לעמוד בראש ההתאחדות ולדאוג שהכדורגל יתקדם באמת, ולא לדאוג לג'ובים למקורבים ולשחקני עבר ללא שום התאמה לתפקיד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.