נבחרת השייט למשחקים האולימפיים נסגרה היום (שני) באופן רישמי עם אישורם של דור זרקה כנציג הישראלי בדגם הקייט פויל ושל עומר ורד וילנצ'יק בדגם סירות ה ILCA7. בכך מעמיד איגוד השייט לראשונה אי פעם שמונה ספורטאיות וספורטאים בשבעה דגמים.
דור זרקה, וותיק הנבחרת האולימפית, בן 30 מאילת. זרקה החל לגלוש קייט מגיל 13, בתחילה בדגמי הפריסטייל, אך עם כניסת דגם הפויל למשחקים האולימפיים נכנס לנבחרת ישראל וזכה מספר פעמים בתואר אלוף ישראל. בשנת 2020 זכה במקום השישי באליפות אירופה.
2 צפייה בגלריה
דור זרקה
דור זרקה
השיג את הקווטה בחודש שעבר. זרקה
(צילום: Robert Hajduk)
זרקה הוא הספורטאי שהבטיח את הקווטה הישראלית בדגם בתחרות ההזדמנות האחרונה, שנערכה בחודש שעבר בהייר, לאחר שסיים את התחרות במקום השישי.
עומר ורד וילנצ'יק, צעיר המשתתפים הישראלים בנבחרת, בן 17 בלבד מקיבוץ מעגן מיכאל. וילנצ'יק החל להפליג בגיל 6, אלוף ישראל הנוכחי ומקום רביעי באליפויות אירופה והעולם לנוער בשנת 2022. זו השנה הראשונה בה מתחרה וילנצ'יק בתחרויות הבוגרים.
וילנצ'יק הוא הישראלי הראשון שיתחרה בדגם במשחקים האולימפיים, לאחר שהשיג את הקווטה באליפות אירופה האחרונה, כאשר סיים שמיני.
2 צפייה בגלריה
עומר ורד וילנציק
עומר ורד וילנציק
צעיר המשתתפים. וילנציק
(צילום: Matias Capizzano)
בניגוד לדגם הקייט, שעורך את הופעת הבכורה שלו במשחקים האולימפיים, דגם ה ILCA7, שנקרא בעבר לייזר סטנדרט, הוא אחד הדגמים הוותיקים שמשתתפים, מאז נכנס לסבב האולימפי בשנת 1996 ובו מספר המשתתפים הגבוה ביותר מכל דגמי השייט האולימפיים. לאחר שנים רבות בהן לא הצליחה ישראל להכניס נציג בדגם תהיה זו הופעה הסטורית לורד וילנצ'יק.
לאחר גמר המבחנים האולימפיים התכנסה בשבוע שעבר הוועדה לבחירת הנציגים האולימפים, קיבלה את המלצתם של המאמנים הלאומיים שחף אמיר וארז אליהו, והעבירה את המלצתה לועד המנהל, שכאמור אישר היום את ההמלצה.
בכך מסתיים בתהליך הבחירה של הנבחרת האולימפית של איגוד השייט, המונה כאמור שמונה נציגות ונציגים בשבעה דגמים- שרון קנטור ותום ראובני בגלישת רוח, ניתאי חסון ונועה לסרי בסירות 470 מעורב, שי קקון ועומר ורד וילנצ'יק בסירות ILCA וגל צוקרמן ודור זרקה בקייט פויל.