ההצלחה של המשלחת הישראלית באליפות אירופה באתלטיקה נמשכה הערב (שישי) עם מדליה חמישית בכחול-לבן, הפעם בבור הקפיצות. חנה קנייזבה-מיננקו סיימה שלישית בגמר הקפיצה המשולשת במינכן והבטיחה מקום על הפודיום בפעם השנייה שלה באליפות היבשתית - והראשונה אחרי שש שנים.
קנייזבה-מיננקו ניתרה ל-14.45 מטר בקפיצה השלישית שלה - התוצאה הטובה ביותר שלה בתחרות. האוקראינית מרינה רומאנצ'וק-בק הוכתרה כאלופת אירופה עם תוצאת השנה ביבשת - 15.02 מטר. קריסטינה מאקלה הפינית דורגה שנייה (14.64 מטר).
6 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
מיננקו חוגגת את הזכייה במדליה עם דגל ישראל
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
רשמה גמר נהדר. מיננקו בפעולה
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
מיננקו לצד רומאנצ'וק-בק האוקראינית ומאקלה הפינית
(צילום: רויטרס)

מיננקו: "בזכות התמיכה שלכם אני עם הדגל"

"אני מרגישה סופר מאושרת, במיוחד להרים את הדגל הישראלי פה במינכן אחרי 50 שנה", אמרה מיננקו. "זה מאוד סימבולי. זה מאוד חשוב גם לעם ישראל. אני רוצה להודות לכולם על התמיכה. הרגשתי את זה, ובאמת בזכות התמיכה שלכם אני עם הדגל. תודה רבה לכולם".
על משמעות ההישג הזה בדרך לאולימפיאדת פריז, אמרה מיננקו: "זה נותן לי יותר ביטחון, ואני מאוד שמחה שעשיתי קפיצות טובות. אנחנו בדרך הנכונה. אני גם מאוד מודה למאמן שלי, רוגל נחום. זו הפעם הראשונה שלקחנו מדליה בעבודה משותפת שלנו, ואני מאוד מאושרת. הוא נותן לי המון מוטיבציה. עבדנו קשה, אבל ברור שלקראת פריז אנחנו צריכים לעבוד עוד יותר קשה כדי להגיע לטופ של האולימפיאדה".
6 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
ממשיכה לרגש. מיננקו
(צילום: AFP)
"אני מאוד מאושר בשביל חנה", הוסיף בהתרגשות רוגל נחום, מאמנה של מיננקו והמנהל ההישגי באיגוד האתלטיקה. "כבר שש שנים היא לא זכתה במדליה במפעל בינלאומי, וזה מאוד חשוב. מעבר לזה, לזכות פה באצטדיון האולימפי במינכן במדליה באתלטיקה זה מאוד מרגש אותי. לפני 30 שנה הייתי פה בטקס ל-20 שנה לרצח במינכן, הוזמנתי על ידי הוועד האולימפי הגרמני. והיום, 50 שנה לרצח, זכינו פה במדליה ואני מאוד מאושר. קודם כל בשביל חנה, אחר כך בשביל כל האוהדים והמדינה, וגם בשביל עצמי קצת. זה היה לא בגדר חלום, זה היה בגדר האפשרי לחלוטין. ידעתי שהיא בין חמש-שש הטובות. היא מנוסה מאוד ויודעת להתחרות טוב מאוד. בסוף הניסיון שלה הכריע".
יו"ר האיגוד עמי ברן: "התחלנו בשנת 1990, ועד 2018 היו לנו חמש מדליות מדהימות. ועכשיו השנה 2022 במינכן, 50 שנה אחרי האסון, חמש מדליות באליפות אחת".
6 צפייה בגלריה
מיננקו ומאמנה רוגל נחום
מיננקו ומאמנה רוגל נחום
חנה מיננקו ומאמנה רוגל נחום
(צילום: זאב אברהמי)
קנייזבה-מיננקו, שנולדה באוקראינה, סיימה במקום הרביעי באולימפיאדת לונדון כשייצגה עוד את מדינתה הקודמת. היא עלתה לארץ ב-2013 לאחר שהתאהבה באתלט הישראלי אנטולי מיננקו, ומאז הרגילה אותנו להישגים בינלאומיים גדולים.
היא זכתה במדליות כסף באליפות העולם (2015) ובאליפות אירופה (2016) והעפילה לשני גמרים אולימפיים נוספים: בריו 2016 סיימה חמישית ובטוקיו בקיץ שעבר שישית.
6 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
שש שנים אחרי המדליה האחרונה שלה באליפות אירופה, מיננקו שוב על הפודיום
(צילום: AFP)
הקופצת הנהדרת העניקה למשלחת הישראלית מדליה חמישית במינכן והצטרפה, כאמור, ללונה צ'מטאי סלפטר שזכתה בארד ב-10,000 מטר, למארו טפרי שזכה בכסף במרתון, לגשאו איילה שזכה בארד במרתון וכמובן גם למדליית הזהב הקבוצתית במרתון הגברים.
פורסם לראשונה: 21:56, 19.08.22