הקידוש

מה לרב איפרגן ולצ'מפיונס
"ברק בכר בא להתייעץ עם הרב יעקב איפרגן בעניין אישי, ובהמשך הדרך שלו בעולם הספורט. יותר מזה אני לא יכול לפרט". כך דיווח כתב "כיכר השבת" איציק אוחנה, שגם צירף תצלום שבו נראים מאמן מכבי חיפה ועוזרו גיא צרפתי במחיצת האדמו"ר מנתיבות. ההימנעות מפירוט מתבקשת בהחלט. בכל זאת, מדובר ביועץ שנקרא במחוזותינו "הרנטגן", וככזה הוא מחויב בסודיות רפואית.
מבחינת המאמן, שניצב בפני שינוי דרמטי בקריירה, זו בהחלט הפתעה. כשלצידו סוכן מנוסה באירופה כמו דודו דהאן, וצוות נאמן של סקאוטים, אנליסטים ומנטליסטים, נראה היה טבעי מעט יותר לבחון ביחד איתם את המשך עתידו הספורטיבי. אז למה הוא התייעץ דווקא עם רב? האם הכל בידי שמיים? יש מצב ש"הרנטגן" מסוגל לחדור גם מבעד לביצים עם הפתקים בהגרלת הצ'מפיונס?
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
תרגיל עם הקב"ה במצב הנייח. בכר
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
בכר ו"הרנטגן"
בכר ו"הרנטגן"
רב הנסתר על הגלוי
(איור: אופיר בגון)
לא מעט חסידים יש לרב איפרגן, כמה מהם רמי דרג אפילו יותר ממאמן האלופה, מנוחי דנקנר ועד משה קצב. בסגולות שהעניקו לו הילה של ציוד רפואי, התברכו גם אחיו שכינויו "אולטרסאונד", ואחיינו שנקרא "הסי.טי". משום מה, לא ידוע על קרובות משפחה שניחנו ביכולות מקבילות, כמו למשל הרבנית ברונכוסקופיה.
בכדורגל שלנו היה "הרנטגן" מעורב לא פעם בעבר. לפני קרוב ל־20 שנה, כשמכבי ת"א ובית"ר ירושלים נלחמו על שירותיו של ליאור אסולין ממכבי הרצליה, החליט בעלי הקבוצה אריאל שיימן להתייעץ עם הרב איפרגן, וחזר בתשובה: מכבי! בסוף, כך פורסם, פנה החלוץ בעצמו לאדמו"ר שליט"א, וחתם בבית"ר. איך אירע המהפך? רב הנסתר על הגלוי.
בשלהי 2010 נפצע באורח אנוש אבי כהן, מגדולי השחקנים שידע הכדורגל הישראלי, בתאונת דרכים. הרופאים הודיעו למשפחה שהמצב בלתי הפיך, בניגוד לכמה רבנים. ביניהם היה כמובן "הרנטגן", שהוטס לאיכילוב במסוק. כעבור ימים אחדים כהן נפטר.
בתחילת 2020 הגיעו לחצר בנתיבות ארבעה שחקני מכבי ת"א – עומר אצילי, דור מיכה, אייל גולסה ומאור קנדיל, ותפסו תמונה עם הרב, שסיפר להם כי בצעירותו שיחק כדורגל. לא בכדי טיילה הקבוצה של גולדהאר לאליפות באותה עונה, אם כי שניים מהצדיקים הנ"ל הוכיחו זמן קצר לאחר מכן, שלא בכל התחומים הם נועדו לגדולות.
מאמן מכבי חיפה ביקר אצל "הרנטגן" כשהאליפות השלישית למעשה כבר מובטחת. לפני כחצי שנה, כשנשאל על ההעפלה לליגת האלופות בזכות ה־2:2 בגומלין מול הכוכב האדום בבלגרד, הוא סיפר: "הרגע שתמיד אזכור זה המצב הנייח בדקה ה־89, כשאנחנו צריכים גול כדי לעלות ואני מסתכל לשמיים ואומר 'מצב כזה, רק אלוהים יכול לעזור לנו'. אני גם בנאדם שמאמין, מתפלל בכל בוקר. הרגשתי שיש השגחה אלוהית בדקה הזו. גם השער היה עצמי. כלומר הייתה איזה התערבות מלמעלה. ממש ביקשתי את הגול הזה וקיבלתי".
אז למה במקרה ההוא פנה בכר ישירות לקב"ה, ועכשיו הוא נזקק לאבחון ולתיווך של "הרנטגן"? כנראה בגלל שהפעם מדובר בעבודה זרה. וכל הכבוד לכתב "כיכר השבת", שהביא את החדשות והתמונות הבלעדיות מחצרו של הרב, אף על פי שלמכבי חיפה יש הרבה יותר כתבי חצר.

הניג'וס

היסחפות בסלון של סולומון
מנור סולומון הוא לא רק כדורגלן מצוין שרשם פתיחה מסחררת במדי פולהאם, אלא גם בחור צנוע ואינטליגנטי, שמראיונותיו באנגלית בצלאל סמוטריץ' בטח לא מבין מילה. אבל גם הישג מדהים של חמישה שערים ברציפות על הספתח בפרמייר־ליג – עם כל הכבוד לשיר של הדג נחש "הסלון של סלומון" - אינו מצדיק תוכנית ריאליטי מרובת פרקים בשם כמעט זהה. הליגה הטובה בעולם היא לא גולסטאר ולא הבוזגלוס.
6 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
בין יושבין לבין משחקין. סולומון
(צילום: AFP)
באחד הימים השבוע ריצד על המסך בפעם ה־700 בערך פרומו ל"פרק 7" בסדרה, שבו נראה סולומון מקלף ביצה קשה לכבוד ליל הסדר, ומזייף את ה"מה נשתנה?". מאז, למרבה הצער, פולהאם אוכלת מרורים ומה שהשתנה זה בעיקר מעמדו, בין יושבין ובין משחקין. ככה זה כשבמקום לתת לו שקט לכדורגל בסביבה מלחיצה, הוסבה דירתו בלונדון לאתר צילומים וכל משפחת סולומון הפכה למשפחת סימפסון.
אם המפיקים רוצים לתעד משהו מעניין באמת, שיוקרן בין שידורי המשחקים, נראה אותם מרימים פרק אחד על מה שנשאר מהסלון של סולומון בקייב. את הפרק השני אפשר לצלם במוסקבה, מהטראסה של אלי דסה.

החרפה

אברמוב, לה פמיליה וזכר השואה
מיזם יפה מאוד עשו בבית"ר ירושלים לכבוד יום השואה. הגברת יהודית מלמד הגיעה לבית וגן, ולפי הדיווח באתר ובעמוד הפייסבוק של המועדון "גרמה להתרגשות רבה בקרב השחקנים, עם סיפורים מסמרי שיער על הוריה, ועל הדרך בה שרדו את השואה". לדיווח צורף קישור עבור מי שמעוניין לתרום למיזם "עוזרים לניצולי השואה".
6 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
אולי גם לו יש הצתה מאוחרת? אברמוב
(צילום: עוז מועלם )
כעבור פחות משבוע הגישה פרקליטות מחוז ת"א לבית המשפט כתב אישום נגד החמישייה הפותחת של לה פמיליה - נהוראי פריאנטי, אושרי מדר ושלושה קטינים - בגין הצתת והשחתת מתחם האימונים של הפועל ת"א. מלבד חוכמתם של האוהדים השורפים, שתיעדו את המעשה באמצעות רחפן, נטען בכתב האישום כי הם ריססו במקום כתובת גרפיטי: "לא נשרפתם רק בשואה", ולצידה תאריך הביצוע - 5.3.23.
בעמוד הפייסבוק ובאתר המועדון לא נמצאו תגובה רשמית לגועל נפש, או התייחסות של הבעלים ברק אברמוב, שמחבק ומלקק ללה פמיליה. אבל אולי גם לו יש הצתה מאוחרת.

הבושות

הבת החורגת של שחר
הפועל עפולה מהליגה הלאומית הפכה בשנים האחרונות לקבוצה בת של מכבי חיפה, שמחויבת לספק דקות לשחקני נוער ירוקים. גם המאמן שחר ויזינגר הגיע בחסות ההסכם, שפוגע בשחקנים המקומיים ובהזדהות מצד מעט האוהדים. אבל מה שקרה שם בשני המחזורים האחרונים, משפיע על הליגה כולה.
6 צפייה בגלריה
בעלי מכבי חיפה יעקב שחר
בעלי מכבי חיפה יעקב שחר
רביעייה וחמישייה בבת אחת. יעקב שחר
(צילום: ראובן כהן)
לפני שבועיים הוליכה הקבוצה האנמית שאיבדה עניין בפלייאוף התחתון 0:3 מול הפועל ראשל"צ של עמוס לוזון ושות', שמסובכת במאבק הירידה, והפסידה 5:3. בשבוע שעבר פיגרה 3:1 מול עוד קבוצה בצרות, הפועל רמה"ש, השוותה, והפסידה 4:3 סמוך לסיום. כלומר חטפה תשיעייה בשני משחקים מכריעים, מול שתיים מנמושות הליגה.
ליעקב שחר יש שלושה בנים, שלפחות הבכור ביניהם מעורב מאוד במכבי חיפה. השאלה אם מישהו מתעניין בקבוצה הבת, שמחללת את כבוד המשפחה.

האבסורד

ארד והמלגה ע"ש גלעדי
במלאת שנה למותו של אלכס גלעדי, הפיקו בשידורי קשת סרט שאורכו כשעה בשם "אלכס של החברים", בו העלו על נס את תרומתו להתפתחות הטלוויזיה בישראל, ואת הישגיו האישיים בתקשורת הבינלאומית ובזירה האולימפית. לתלונות נגדו על הטרדות מיניות, כפי שחשפו העיתונאיות נרי לבנה ואושרת קוטלר, הוקדשו 80 שניות.
איתן לא דיברו, אבל אחת בשם אילת ברוש גונן, שעבדה לצד גלעדי, הביעה תרעומת על כך ש"אחרי כל מה שהוא עשה, בסוף מדברים על עבירות המין שלו, שהן אפילו לא עבירות, כי הוא לא נמצא אשם". ככה בדיוק עושים טלוויזיה, מטעם.
6 צפייה בגלריה
יעל ארד
יעל ארד
מטפחת תקשורת, שוכחת מהעיתונאיות. יעל ארד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ועכשיו לעובדות: גלעדי הגיב בתחילה להאשמות ואישר כי "דבריה של נרי נכונים בעיקרם", על טענותיה של קוטלר השיב כי "אינו זוכר", ואף התנצל. אחר כך, כשנאלץ לעזוב את תפקידו כנשיא קשת וחשש למעמדו בוועד האולימפי הבינלאומי, הגיש נגד השתיים תביעת דיבה, אך מהר מאוד התקפל והסיר אותה מבלי יכולת להגישה שנית. שתי העיתונאיות נותרו נאמנות לחלוטין לגרסתן.
בשבוע שעבר החליטו "החברים של אלכס", בוועד האולימפי ובשידורי קשת, לקחת את האבסורד צעד נוסף קדימה, והכריזו על "מלגת מצוינות בתחום תקשורת הספורט ע"ש גלעדי", שתוענק לעיתונאי כלבבם. "אנחנו גאים לחבור לקבוצת קשת ולטפח את תקשורת הספורט האולימפי בישראל", אמרה יעל ארד, יושבת ראש הוועד שאמור לטפח רק ספורטאים. בטח לא עיתונאים, שתפקידם לבקר אותו, ובוודאי לא לספק לו שירותי יחצנות תמורת מלגה.
מה שכן, את המלגה הראשונה ע"ש גלעדי - עבור הפיכת הוועד האולימפי ושידורי קשת לסביבות עבודה מוגנות יותר לנשים - מן הראוי להעניק לעיתונאיות קוטלר ולבנה.

מילה זו מילה

"לריינשרייבר לא היה ספק, יש שם פנדל ברור"
רותם ישראל, חברת טראסט המוחות שלא חילק את פרס ישראל, מדווחת על בעיטת 11 לזכות מכבי חיפה באשדוד. השופט היה אוראל גרינפלד. למה אין קריינית ב־VAR?