איש עסקים מוכר סיכם לקיים במועד שבו ייפתח טורניר הטניס בת"א בחודש הבא משחק ראווה יוקרתי בהיכל קבוצת שלמה, בין סטפנוס ציציפאס היווני (5 בעולם) לדייגו שוורצמן הארגנטינאי (16 בעולם). אולם אז הגיעה הבשורה מסין כי טורניר שהיה אמור להיערך במקביל בוטל בשל קורונה. הטורניר יועתק למתחם "אקספו" בת"א (ויתקיים בין ה-26.9-1.10) ואליו גם יגיע אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה, נובאק ג'וקוביץ' הסרבי, שזכה עד כה ב-21 תארי גראנד סלאם.
מספר של צירופי מקרים ובהם ביטול ארבעה טורנירים בסין בשל הקורונה, ביחד עם איסור הכניסה של אלוף ווימבלדון לארה"ב עקב היותו לא מחוסן לקורונה, הובילו להגעתו של הסרבי לישראל.
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'. בקרוב בת"א
(צילום: gettyimages)
מאז הזכייה בווימבלדון, ג'וקוביץ' לא שיחק, הוא הודח ברולאן גארוס בשלב רבע הגמר ולקח חלק בעוד חמישה טורנירים בלבד. הסרבי לא משחק בטורנירי 250 של סבב ה-ATP, למעט הטורניר בבלגרד מולדתו בו הוא הפסיד השנה בגמר לאנדריי רובלב הרוסי.
סך הפרסים בטורניר בת"א יעמוד על כמיליון דולר. מדובר באחד משני הפרסים הגבוהים ביותר לטורנירים ברמות דומות. הטורנירים בסין מגיעים לרוב כהמשכיות לאליפות ארה"ב הפתוחה בניו יורק ולכן המתחרה של הטורניר בישראל היה הטורניר בסופיה, בולגריה. אולם, סך הפרסים בו עומד על מחצית מהסכום. גריגור דימיטרוב הבולגרי (19 בעולם) נרשם אף הוא לטורניר בת"א, אך ברגע האחרון משך את רישומו ועבר לטורניר בסופיה. כמו בכל טורניר גדול אחר, הכוכבים הגדולים מנהלים מגעים על קבלת תמריץ עבור הגעתם שיכול להגיע לסכום של מאות אלפי דולרים.
3 צפייה בגלריה
גריגור דימיטרוב בפעולה
גריגור דימיטרוב בפעולה
דימיטרוב. העדיף להישאר בסופיה
(צילום: AFP)
לאחר שנים ללא טורניר גדול בישראל, נרשם ביקוש גבוה לכרטיסים. עתה עם אישור השתתפותו של ג'וקוביץ' בטורניר ישנו טירוף מוחלט ביממה האחרונה בניסיון להשיג כרטיס.
המארגנים ניהלו מגעים גם עם המדורג 1 בעולם, הרוסי דניל מדבדב שמשתתף באליפות ארה"ב הפתוחה, ובכל מקרה מחזיקים בעוד שני כרטיסים חופשיים שעשויים להכניס לרשימת המשתתפים שני כוכבים נוספים. גם שמו של אנדריי רובלב הרוסי על הפרק. מי שיקח חלק בטורניר הוא אסלן קראצב הרוסי שגדל בישראל, לאחר שהסדיר לפני מספר שבועות את ענייניו מול הצבא.
ספטמבר הקרוב יהיה רווי בטניס משובח, בהיכל קבוצת שלמה יתקיים מפגש הדייויס בין ישראל לצ'כיה החזקה ויומיים לאחר מכן יפתח הטורניר בת"א שיועבר בשידור ישיר ל-134 מדינות בעולם.
ההיערכות לטורניר כבר החלה, ארבעה משטחי טניס ייבנו במתחם ה"אקספו": מגרש מרכזי שיכיל כאלפיים מקומות ישיבה, מגרש בינוני ובנוסף שני מגרשים קטנים. עלות ההקמה הינה גבוהה מאחר שעלות שכירות המתחם היא 250 אלף שקל ליום. בצוות הניהול החלו לערוך מיונים למביאי הכדורים.
3 צפייה בגלריה
סלע בפעולה
סלע בפעולה
ישתתף גם הוא בטורניר? סלע
(צילום: עוז מועלם)
ומה עם הישראלים? על פי ההסכם טניסאי ישראלי יקבל כרטיס חופשי להגרלה הראשית וטניסאי נוסף למוקדמות, כאשר ישנם מגעים על כניסה של טניסאי ישראלי נוסף לשלב המוקדמות והכנסתם של יוני ארליך ודניאל צוקרמן לטורניר הזוגות. מי שעשוי לקחת חלק בטורניר באמצעות שימוש בדירוג המוגן שלו הוא דודי סלע, שהפסיד בשבוע שעבר במוקדמות אליפות ארה"ב הפתוחה.