באוגוסט האחרון, 20 שנה אחרי שהבעלים ארט מורנו רכש את קבוצת לוס אנג'לס איינג'לס מידי חברת וולט דיסני, הודיע הבעלים שהמועדון עומד למכירה. מכירת קבוצה היא תמיד עניין מורכב פיננסית, בין היתר בגלל העלות הגבוהה. מדובר גם בשינוי מערכתי-תפישתי שמצריך היערכות אדירה של כל גורמי המקצוע במועדון, מרמת השחקנים ועד לדרג המנהל.
האינפלציה של עולם הבייסבול הביאה לכך שהקבוצה שנרכשה בשנת 2003 בעלות של 183.5 מיליון דולר, הועמדה למכירה במחיר שעמד על פי הערכות בסביבות 2.5 מיליארד דולר. פורבס העריכה את שווי הקבוצה בגובה 2.2 מיליארד דולר. ברמה המקצועית, הקבוצה לא עומדת בציפיות למרות אחזקתה בסוללת שחקנים איכותית במיוחד, עם היפני הפנומן שוהיי אוטאני והסופרסטאר מייק טראוט, שהספיק לגרוף כבר 3 תארי MVP. אוטאני עשה זאת פעם אחת וסיים במקום השני בהצבעות השנה, ולמרות זאת רק טראוט הספיק לשחק בפלייאוף - וזה קרה רק פעם אחת בקריירה. הקבוצה עצמה לא ניצחה בסדרה מאז שנת 2009 וזכתה באליפות היחידה בתולדותיה בשנת 2002. שנה אחר כך הקבוצה נמכרה למורנו.

1 צפייה בגלריה
מייק טראוט
מייק טראוט
מייק טראוט
(AP)

בין המעוניינים ברכישת הקבוצה היו הבעלים של גולדן סטייט ווריורס ג'ו לייקוב, בעל המניות בלוס אנג'לס לייקרס פטריק סון-שונג וכן קבוצת רכישה יפנית, שבאופן לא מפתיע מעוניינת להחזיק בקבוצה כדי לוודא שאוטאני יישאר בשורותיה. הוא צפוי לגרוף את אחד החוזים הגדולים בכל הזמנים לאור התפוקות הנדירות שלו בהתקפה ובהגשה, וההערכות מגיעות עד ליותר מ-400 מיליון דולר. החוזה הנוכחי של טראוט עומד על 12 שנים בשווי 426 מיליון דולר, ועתיד להסתיים בשנת 2031.
והנה הכל התהפך: ביום שני הודיע מורנו בן ה-76 שהקבוצה לא תימכר למרות ההצעות שהתקבלו, וטען כי הוא מסוגל להוביל את הקבוצה לתוצאות חיוביות. עוד טען כי ככל שהתקדמו השיחות, הוא ומשפחתו הגיעו להבנה כי הם לא מעוניינים להיפרד מהאוהדים, השחקנים ואנשי הצוות. ליגת ה-MLB הוציאה הודעה לאחר מכן לפיה "אהבתו של מורנו למשחק היא שהכריעה את הכף בנושא".
מהשלב הנוכחי הלאה הקבוצה נכנסת לישורת קריטית. בתום העונה הקרובה אוטאני צפוי לקבל הצעות גדולות מהיריבות הקליפורניות, לוס אנג'לס דודג'רס וסן דייגו פאדרס. במידה שלא יצליח להחתים אותו מחדש, מורנו עלול למצוא את עצמו בקו האש מול האוהדים, שחלקם קיבלו באכזבה את החלטתו שלא למכור את הקבוצה. הטענה הרווחת היא שההחלטה לא מגיעה על רקע פיננסי, אך על רקע הכישלון הפוטנציאלי שבדרך, לא בטוח שאהבה למשחק תוכל לנצח את כוחות השוק. יהיה מעניין השנה באל-איי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.