בחודש אוגוסט גיף של ג'ואי ברטון, מאמן בריסטול רוברס, הפך לוויראלי, לאחר שטען כי קבוצתו תעפיל ליגה, רגעים אחרי שהיא הובסה 4:1 באקסטר. חודש מאוחר יותר הקבוצה מצאה את עצמה רק מקום אחד מעל הקו האדום וב-1 בינואר הרוברס דישדשו במקום ה-17.
שלשום (שבת), בתום אחת הדרמות הגדולות שזכורות בכדורגל האנגלי ותוצאה אחת היסטורית, בריסטול, בדיוק כמו שהבטיח ברטון, העפילה מהליגה הרביעית (ליג 2) לליגה השלישית (ליג 1) בצורה הכי סוריאליסטית והזויה שאפשר לתאר.
5 צפייה בגלריה
בריסטול רוברס
בריסטול רוברס
הבירות נשפכו כמו מים. חגיגות העלייה של בריסטול רוברס
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
בריסטול רוברס
בריסטול רוברס
ככה זה נראה עם שריקת הסיום בבריסטול
(צילום: gettyimages)

ואז הגיע הנס

שלוש קבוצות מעפילות בכל עונה מהליגה הרביעית לשלישית. ערב המחזור, לנורת'המפטון השלישית ובריסטול רוברס הרביעית היה אותו מספר נקודות. במקרה כזה, יחס השערים מכריע וזה של נורת'המפטון (20+) היה עדיף על פני בריסטול (15+). המשמעות: החבורה של ברטון הייתה זקוקה למעידה של יריבתה לצמרת או לניצחון בהפרש של חמישה שערים יותר מזה שתשיג נורת'המפטון.
אפשרי? רק מעטים האמינו. בדקה ה-22, כשנורת'המפטון הוליכה 0:3 על בארו, גם אוהדי בריסטול רוברס כבר השלימו עם רוע הגזירה. חלקם שקל אפילו לעזוב את האצטדיון הביתי. ואז קרה הנס.
5 צפייה בגלריה
בריסטול רוברס
בריסטול רוברס
מעטים האמינו שזה אפשרי
(צילום: gettyimages)
ג'וש קיי מבארו צימק ל-3:1 ובמשחק המקביל, בריסטול רוברס ירדה להפסקה ביתרון 0:2 על סקאנת'ורפ. השד פתאום לא נראה מפחיד מדי. המשמעות: חמישה שערים נוספים יבטיחו לבריסטול את המקום השלישי והכרטיס האוטומטי לליגה השלישית. צמדים של ארון קולינס ואנטוני אוואנס, בבליץ של 23 דקות, קבעו 0:6 מטורף. אליוט אנדרסון כבש, חמש דקות לסיום, את השער היקר והמשימה הושלמה. גם כי נורת'המפטון לא הצליחה להשיג גול נוסף והתבשרה: היא תישאר עונה נוספת בליג 2. ברטון יכול לחגוג, כפי שהבטיח.
"אנחנו עוד לא מעכלים, כולנו בהלם", הודה בסיום שוער בריסטול, ג'יימס בלשו "הדבר המטורף הוא שידענו שאנחנו יכולים. אמרנו כל השבוע שאם נצטרך לכבוש ארבעה, חמישה, שישה או שבעה שערים, נוכל לעשות את זה".

היסטוריה אנגלית, בעלים ירדני

בריסטול רוברס הוא אחד המועדונים הוותיקים בכדורגל האנגלי. הוא הוקם ב-1883, אבל מעולם לא זכה בתואר. למעשה בשנים האחרונות הוא משחק בליגות הנמוכות באנגליה.
הבעלים הירדני, וואל אל-קאדי, על כתפי האוהדים
יש לו אפילו בעלים. ירדני. וואל אל-קאדי, שרכש את המועדון ב-2016 ובעיקר כיסה את כל החובות, שהסתכמו בכ-19 מיליון ליש"ט. שלשום, אל-קאדי, זכה למעט רגעים של שמחה טהורה.
"לא ייאמן. מדהים שבכלל חוויתי רגע שכזה", אמר אל-קאדי. "התוכנית הייתה ללכת על זה ולנסות לעלות. אף פעם לא פקפקתי בחבורת השחקנים הזו, גם כשהיא הייתה בתחתית. ניסים כאלו יש רק בכדורגל".
5 צפייה בגלריה
בריסטול רוברס
בריסטול רוברס
(צילום: gettyimages)
ואכן, מדובר בניצחון בלתי מוסבר. עד כמה המשחק הזה יוצא דופן? עד אתמול, בריסטול רוברס לא כבשה שבעה שערים או יותר במשחק ליגה. לאורך כל ההיסטוריה שלה. למעשה הפעם האחרונה שהיא כבשה שישייה היה אי שם ב-1964. "לנצח זה משהו אחד, אבל לעלות בשנייה האחרונה של העונה - זה דבר שאין מרגש ממנו", סיכם אל-קאדי.

הילד הרע על הקווים

ברטון, מאמנה של בריסטול רוברס, הוא סיפור בפני עצמו. למי שלא מכיר (אם יש כאלו), מדובר בילד הרע של הכדורגל האנגלי. מי ששיחק בשבע קבוצות, מחלקן נזרק בשל בעיות משמעת, עד שפרש מכדורגל ב-2017.
כפי שהבנתם הוא היה מעורב בלא מעט שערוריות. הרשימה החלקית: תקיפת אוהד, חשיפת הישבן במהלך משחק, הריסת מונית וחגיגת שער בהצדעה נאצית.
5 צפייה בגלריה
ג'ואי ברטון
ג'ואי ברטון
האיש והפה. ברטון
(צילום: gettyimages)
והייתה גם מלחמת ציוצים עם יוסי בניון, בזמנו עוד קפטן מכבי חיפה. השניים שיתפו פעולה בק.פ.ר, אבל התכסחו בטוויטר. ברטון צייץ בגנות פעולה ישראלית בעזה וכתב: "ילדים תמימים נטבחים בעזה. אם זו לא הייתה ישראל המערב כבר היה מגיב. מוכרחים לעצור את זה". בניון הגיב: "תמיד היית טיפש ותישאר טיפש. מביך".
ברטון, כפי שבטח חשבתם, הפך ביומיים האחרונים לחביב העיתונאים, שרצו לשמוע 'פנינים' מהאיש שעשה את הבלתי ייאמן - והאמין בקבוצה לאורך כל הדרך. "חשבתי שננצח 0:7? ברור שלא. אבל ידעתי שנורת'הפטון יפשלו ובארו לא תובס. יש ימים שאתה מקבל מתכון לקינוח ויש ימים שאתה אוכל תפוחי אדמה בלבד". מה נגיד, ברטון לעולם לא ישתנה.