היום הראשון של אליפות העולם בהתעמלות אמנותית בוולנסיה הסתיים הלילה (רביעי), כאשר דריה אטמנוב דורגה במקום החמישי בגמר הכדור ולא זכתה במדליה.
במוקדמות קיבלה אטמנוב ציון של 32.950 במכשיר זה, מה שהעלה אותה לגמר מהמקום החמישי. המתעמלת לא התרגשה במעמד הגמר (כולל הקהל שמחא לה כפיים בקצב השיר) וביצעה תרגיל טוב ללא נפילות, אך עם אי דיוקים קטנים עליו קיבלה 33.2 נקודות, עם דרגת קושי של 16.600, שכאמור לא הספיק לעלות על הפודיום. אטמנוב אף התחרתה במכשיר החישוק, בו סיימה במקום ה-17 עם ציון של 31.400 ולא עלתה לגמר.
2 צפייה בגלריה
אטמנוב בפעולה
אטמנוב בפעולה
אטמנוב. חמישית בעולם
(צילום: JOSE JORDAN / AFP)
2 צפייה בגלריה
אטמנוב בפעולה
אטמנוב בפעולה
(צילום: JOSE JORDAN / AFP)
כזכור, אטמנוב בת ה-17, אלופת אירופה היוצאת, נפצעה בחימום באליפות העולם אשתקד כאשר שברה את רגלה. היא נעדרה כמעט שנה מהזירה התחרותית, וחזרה להתחרות רק בסוף החודש שעבר. המטרה שלה ושל הצוות המקצועי היא קודם כל להתברג בטופ 14 בקרב רב, שייערך בשבת ובכך לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז 2024.
מי שעוד התחרתה היום היא עדי כץ, שלא הצליחה להעפיל לאף גמר. בתרגיל הכדור רשמה ציון של 30.600 נקודות ומקום 25. במכשיר החישוק סיימה במקום ה-28 עם ציון של 30.000 נקודות. גם כץ מסומנת כמי שאמורה לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים על ידי עליה לגמר הקרב רב, מה שידרוש התעלות גדולה מצידה בשני המכשירים שנותרו ובהם יתחרו השתיים מחר: סרט ואלות.