סיפור לא שגרתי תופס את כל הכותרות ביממה האחרונה באליפות העולם בראגבי: כוכב נבחרת פיג'י, ג'וסואה טויסובה, החמיץ את הלווייתו של בנו בן ה-7 והמשיך לשחק בטורניר. הוא אף שותף במשחק האחרון של נבחרתו - בשבת האחרונה - ועזר לה לנצח 12:19 את גיאורגיה.
לשחקן בן ה-29 נודע מאביו איסיקלי ראטולבו על מותו של בנו, טיטו, ממחלה קשה זמן קצר לפני המשחק מול גיאורגיה. למרות זאת, טויסובה החליט לעלות לשחק ולהמשיך עם הנבחרת בגביע העולם בצרפת. הוא הוביל פיגור 9:0 למהפך וריגש את כל המדינה.
2 צפייה בגלריה
טויסובה
טויסובה
הקרבה גדולה. טויסובה
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
טויסובה
טויסובה
הכוכב הגדול של נבחרת פיג'י. טויסובה
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
פיג'י היא אחת הנבחרות המפתיעות בטורניר עד כה, הדהימה כבר את אוסטרליה ונקודה ביום ראשון הקרוב מול פורטוגל תעניק לה עלייה ראשונה לרבע הגמר מאז 2007. את מקומה בגביע העולם 2027 כבר הבטיחה בעקבות הניצחון.
"בלב כבד, אנו מודיעים על פטירתו של טיטו אהובנו", מסרו בנבחרת פיג'י ביום שישי האחרון. "הוא עזב את העולם בשלווה, לאחר מאבק ממושך במחלה, בבית החולים בלאוטוקה". מאמן הנבחרת, סיימון ראיוולוי, סירב להתייחס לכך במסיבת העיתונאים אתמול ואמר: "ג'וסואה ביקש שלא אדון בזה ואני מכבד זאת".
טויסובה מצטלם עם האוהדים בסיום המשחק
את הלווית בנו ראה טויסובה בשידור חי ברשתות החברתיות. "אני רק רוצה להודות לחבריי לקבוצה על העבודה הקשה שלהם", אמר השחקן בסיום המשחק מול הגאורגים, כשהוא מצטלם עם אוהדים, שהביעו בפניו הערכה והזדהות על ההקרבה. "הם נתנו הכל. רק אמרתי להם שייתנו את כל מה שיש להם במחצית השנייה כדי לנסות לנצח את המשחק הזה".