זהו, בשבועיים האחרונים לאט לאט מתחילות הקבוצות ברחבי אירופה את העונה, ואפשר להתחיל להירגע מהקיץ המטורף שעבר על הכדורגל שלנו. אך רגע לפני שהעונה תתחיל באמת, בואו ונדרג את חמשת הישראלים הצעירים בעלי הפוטנציאל להגיע הכי רחוק בקריירה שלהם, בין אם כיכבו הקיץ או "פשוט" כיכבו באירופה בשנים האחרונות.

5. רוי רביבו

מסתבר שהתפוח לא נפל בכלל רחוק מהעץ. המגן השמאלי הצעיר שגדל במכבי ת"א מוכיח בשנה האחרונה שהוא ממש לא משחק בשלל נבחרות ישראל בגלל השם, אלא בזכות יכולת פנומנלית על כר הדשא. עלייתו המטאורית שהחלה כשחקן הרכב בנבחרת ישראל שהגיעה לגמר יורו הצעירות בשנה שעברה, והמשיכה עם חצי עונה מצוינת כמושאל בהפועל ירושלים, הגיעה לשיאה בקיץ הזה, קיץ שהוכיח שלרביבו ג'וניור יש פוטנציאל להפוך לאחד משחקנים הטובים ביותר שצמחו פה בכלל, ובהגנה בפרט.

3 צפייה בגלריה
רוי רביבו
רוי רביבו
רוי רביבו
(צילום: עוז מועלם)

הוא משחק כמו מגן מודרני - מגן שיודע לחטוף את הכדור בהצטיינות ולהוציא התקפות לפועל, ואף להיכנס לאמצע ולנהל את המשחק אם צריך, עם דריבל מצוין, הבנת משחק ברמה מאוד גבוהה ומסירות מדויקות.
רביבו היה שחקן כל כך משמעותי לשלל נבחרותינו, שהוא שיחק בהרכב הנבחרת עד גיל 19, עד גיל 21 והבוגרת הקיץ, ובכל שלבי הגיל בלט והצטיין. כעת, בגיל 20, הוא צפוי לקבל במה מרכזית בעונה הקרובה כשחקן הרכב במכבי ת"א, מה שיהווה עוד צעד בדרך לקריירה שעשויה להיות גדולה לא פחות משל אביו.

4. דור תורג'מן

תורג'ניניו? תורג'דונה? תבחרו איזה כינוי שתרצו, כל כינוי דרום אמריקאי יהיה הולם לחלוץ הנפלא הזה, שאמנם בגיל 19 הוא רק בתחילת דרכו, אך כבר הספיק לעשות רושם על כל אירופה עם שערים נהדרים ויפהפיים שכבש במונדיאליטו וביורו עד 21, שהכניסו אותו לפנקסי קבוצות בכירות ברחבי היבשת.
וזה לא רק הדריבל הנהדר ויכולת הסיומת הגבוהה שלא תבייש חלוצים אירופיים בכירים, תורג'מן גם הוכיח לנו שיש בו מאפיין שהופך שחקנים לגדולים באמת - היכולת להתעלות ב"מאני טיים", כשכבש שער ניצחון בהארכה מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו, ושער יתרון מול גרמניה במשחק הפתיחה של היורו עד 21, בדקות בהן היה חשש שישראל תתפרק אחרי שהגרמנים כמעט כבשו אך החטיאו פנדל לזכותם.
תורג'מן, שחקן מכבי ת"א, היה על סף מעבר לבנפיקה, אך נשאר לבסוף בארצנו, לפחות עד ינואר, וינסה להראות גם במסגרת הליגה שלנו מדוע הוא מסתמן כאחד החלוצים הכי גדולים שצמחו פה.

3. אוסקר גלוך

הלוק, הגובה, העמדה במגרש, המגע הקסום בכדור, סגנון המשחק. כמובן שיש הבדלי רמות, אך אי אפשר להתעלם מהעובדה שאוסקר גלוך מזכיר בהרבה מאוד מובנים מספר 10 ארגנטינאי מסוים. מאז שפרץ לתודעה כשכבש מול מכבי חיפה בהופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א באפריל 22, הקריירה של גלוך רק הולכת ונוסקת לגבהים חדשים.
הוא כיכב ביורו עד 19 בקיץ שעבר והוביל את ישראל לגמר, בו כבש שער נהדר, ריקד וכיכב במגרשי ארצנו עד שעבר בינואר האחרון לקבוצת הפאר האוסטרית רד בול זלצבורג, שידועה כמקפצה לקבוצות הגדולות בעולם, הספיק לרשום חצי עונה לא רעה בכלל בשורותיה, שבה הציג לראווה את שלל יכולתיו וכשרונותיו, שאחריהם עוקבות הקבוצות הגדולות ביותר, ואוסקר שלנו זוכה למעקב מתמשך למשל מברצלונה ומנצ'סטר סיטי.
אוסקר היה משמעותי כמובן גם ביורו עד 21, הספיק עוד קודם לכן לכבוש שער ניצחון מהקרן (!!!) בנבחרת הבוגרת, ובאופן כללי הציג יכולת טובה בהרבה משהיה כששיחק בארצנו, מה שמראה שהוא אכן רק הולך ומשתפר, והיהלום הצעיר ללא ספק בדרך הנכונה להיות שחקן מוביל בליגות הבכירות בעולם.

3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל הצעירה אוסקר גלוך
שחקן נבחרת ישראל הצעירה אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
(צילום: עוז מועלם)

2. מנור סולומון

מנור הוא לא רק מוכשר מאוד ובעל פוטנציאל גבוה מאוד, הוא כבר עכשיו הכדורגלן הישראלי הבכיר והטוב ביותר כיום, והוא שם מוכר בקרב כל אוהד כדורגל ממוצע ברחבי אירופה, אחרי שבעונות האחרונות במדי שחטאר דונייצק ופולהאם הספיק שחקן האגף לכבוש ולבשל שערים נהדרים, כולל בבמות הכי גדולות שכל כדורגלן צעיר יכול לחלום עליהן, ליגת האלופות והפרמייר ליג האנגלית. בגיל 23 רשם הקיץ את המעבר הגדול הראשון בקריירה שלו, שכבר מזמן הוא אחד שמסתכלים עליו במונחים של כוכב עולה בכדורגל העולמי ולא רק הישראלי, כשחתם בטוטנהאם, אחת הקבוצות הגדולות בעולם.
סולומון הוא הישראלי היחידי כרגע שיכול לומר שהוא אחד הכישרונות הכי מבטיחים בליגה הטובה בעולם, ובכלל אחד מהישראלים היחידים אי פעם שיכלו לומר על עצמם דבר כזה, והוא כמעט בטוח יעשה קריירה לא פחות טובה משל אגדות כמו בניון וברקוביץ', ואולי אפילו יותר. כדי לא להיחשב השחקן הישראלי הצעיר בעל הפוטנציאל להגיע הכי רחוק, נדרש פה כבר מישהו מיוחד שכמותו לא ראינו, ובכן, מישהו כזה אכן קיים.

1. דניאל פרץ

מכירים את המושג generational talent? כישרון של פעם בדור? אז שוערה של מכבי ת"א (נכון לכתיבת שורות אלה) דניאל פרץ הוא generational super talent. לא בטוח מתי בפעם האחרונה ראינו כדורגלן ישראלי בתחילת דרכו שמשחק כל כך טוב בעמדה שלו, פנומן של ממש, שנהיה מבוקש על ידי גדולות היבשת עוד לפני שיצא לשחק מחוץ לגבולות ארצנו.
אחרי שהעלה את ישראל ליורו עד 21 עם הצלות מכריעות במהלך המשחק מול אירלנד על העלייה ובדו קרב הפנדלים, השוער המשיך להנהיג את הנבחרת הצעירה והצטיין גם ביורו עצמו, כולל הדיפת 2 פנדלים באותו המשחק מול גרמניה, וכיכוב בעוד דו קרב פנדלים לפנתאון, הפעם מול גיאורגיה ברבע, שהביא לישראל עלייה היסטורית לחצי הגמר.

3 צפייה בגלריה
החגיגה בכחול-לבן
החגיגה בכחול-לבן
דניאל פרץ
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)

ונכון שהוא עדיין משחק בליגה המקומית לעומת כמה כישרונות מבטיחים אחרים שכבר מנסים את מזלם בחו"ל, אבל באמת מספיקות כמה דקות שבהן רואים את דניאל משחק כדי להבין שמדובר בכישרון כדורגל מהגדולים בעולם, לא פחות, ועם אינסטינקטים חייתים, יכולות אתלטיות ברמות הכי גבוהות, מנהיגות-על ומחוץ למגרש, ומקצוענות חסרת פשרות, דניאל בדרך הנכונה להיות אחד הטובים בעולם בעמדתו, ואחד הגדולים ביותר שהיו לנו פה. בגיל 23, מסקרן לראות מה יהיה הצעד הבא של השוער. מה שבטוח זה שהעולם כולו כרגע בידיו (ככל הנראה כתוצאה מעוד הצלה מוצלחת).
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.