התאריך הוא 9.5.1988, הפועל תל אביב מארחת באוסישקין את מכבי תל אביב, למשחק השני בגמר הפלייאוף בכדורסל, לאחר שהצהובים ניצחו 76:78 בקושי רב במשחק הראשון. הפועל תל אביב הייתה טובה יותר לקראת סיום העונה ולו היה אז משחק מכריע אחד סביר שהייתה מנצחת.
אני בדרכי הביתה, מתקדם לעבר תחנת האוטובוס בצומת חולון, לאחר עוד ערב במסגרת לימודי נהיגה על אוטובוס של אגד. כן, אני אומר לעצמי, זה שוב קורה. 5 שניות לסיום ההארכה. מכבי מובילים בנקודה. מיקי קלע שתי זריקות עונשין. הכדור אדום אבל אנחנו בטח נשתנק, נאבד. בסרט הזה כבר היינו. רציתי לסגור את הטרנזיסטור שהיה צמוד לאוזני בדרך לתחנה.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל
אוהדי הפועל
אוהדי הפועל
(צילום: עוז מועלם)
וואלה, בחור בן 23, שהיה בן 4 באליפות הראשונה והאחרונה של הפועל, רוצה פשוט לא לשמוע את הסוף הבלתי נמנע. ואז בא זלוטיקמן. הסל שהוא קלע מעל מגי ז"ל נתן להפועל ניצחון שלטעמי היה המתוק אי פעם. מה הוא קופץ שם כמו משוגע? לילה! חושך! תהו נהגי המכוניות שעברו אז בצומת חולון? כמובן – במשחק השלישי היו חסרות לנו 8 נקודות כדי סוף סוף לעשות את זה.
אה כן, והיה את המשחק הראשון בגמר שנה קודם. מכבי ביתרון נקודה, לאחר שחן ליפין קולע זריקות עונשין. גמור? לא אם תשאלו את מייק לארגי – הווינר הכי גדול ששיחק אצלנו וג'ינג'י כמוני. הוא קיבל כדור על כל המגרש ממרסר, אף אחד במכבי בכלל לא ראה אותו – וקלע צעד וחצי של ניצחון. כן, גם אנחנו ידענו להיות ווינרים.
אבל כמובן שזו סדרה ובסוף מכבי מנצחת. מאז לא הרגשתי תחרותיות דומה.
הפועל התפרקו, קמו מחדש, ניצחו את עצמם (כן, היה משחק בין הפועל אוסישקין להפועל ת"א!), תרמו עוד ניצחון דרבי אחד עם טפירו הצעיר – לימים גדול כדורסלני ישראל – איבדו את אוסישקין, עלו בחזרה את כל הליגות וזכו להרבה ניצחונות על מכבי, כולל 4 בשנה שעברה.
זו הייתה השנה שבה כתבתי כאן שהפועל ת"א תיקח את האליפות. אבל שוב, פציעות, ושאר ירקות, מנעו זאת.
את הטקסט הזה אני כותב לקראת גמר גביע ווינר. שוב, דרבי.
"רק" גביע ווינר, אבל התכונה וההתרגשות – גם בתקשורת – לקראת המשחק עצומה. הדרבי התל אביב חזר ובגדול, הוא שוב הקלאסיקו האמיתי ואני רק מקווה לראות שוב אדום בעיניים, גם בגביע ווינר וגם בסוף העונה.
ושיהיה ספורטיבי. ושיהיה כיף. ושיהיו עוד זיכרונות יפים לפוסטים הבאים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.