ישנם מאמנים שלחץ וציפיות גורמים להם לקרוס, ולעומת זאת, במקומות שקטים יותר בהם הציפיות לא בשמיים והקהל לא על הגדרות הם מצליחים יותר. רן בן שמעון הוא בדיוק כזה. בן שמעון הצליח במועדונים קטנים כמו קריית שמונה, מכבי פ"ת ואשדוד, ולעומת זאת נכשל במועדונים גדולים כמו מכבי ת"א, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים.
לצד אליפות היסטורית עם קריית שמונה, פלייאוף עליון עם מכבי פ"ת וזכייה בגביע הטוטו ומקום שלישי בעונה הקודמת עם מ.ס אשדוד הוא נכשל כישלון חרוץ בגדולות. מעבר לים עשה בן שמעון עונה טובה בא.א.ק לרנקה, לצד קדנציה לא משכנעת בנבחרת קפריסין. מה הסיבה? סגנון המשחק של רב"ש הוא יותר טקטי ומחושב, והקבוצות שלו בדרך כלל מחכות ליריב מאחור ומחכות להתקפות מתפרצות.

1 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
רן בן שמעון
(צילום: אבי רוקח)

במועדונים גדולים הלחץ של הקהל למשחק כדורגל יפה והתקפי יותר והלחץ של בעלי הבית לתוצאות מיידיות גרמו לכך שרב"ש היה צריך לסטות מהדרך בה הוא מאמין ולנסות לשחק בסגנון משחק אחר - מה שגרם בסופו של דבר ללחץ להשפיע ולתוצאות הלא טובות להכריע. במועדונים הקטנים, מרחב התמרון של רב"ש היה רחב יותר והוא יכל להנחיל את השיטה ולהביא את ה"אני מאמין" שלו ב100%.
את העונה הנוכחית באשדוד פתח רב"ש כשהוא מאבד שחקני הרכב חשובים מהעונה הקודמת, דוגמת שלומי אזולאי, רועי גורדנה, דין דוד ורמזי ספורי. הפתיחה הייתה קטסטרופלית עם חמישה הפסדים בשישה משחקים - אבל בששת המחזורים האחרונים חניכיו של בן שמעון ללא הפסד, ועם ניצחון על מכבי ת"א ושתי תוצאות תיקו מול באר שבע ומכבי חיפה (אשדוד לא הייתה רחוקה מלנצח במשחקים האלה).
רן בן שמעון מבין כדורגל, ולאורך השנים קיבע את מעמדו כמאמן בכיר. הוא בהחלט שידרג את הקבוצה מעיר הנמל, ומקבל את השקט שחיפש כל השנים לאחר שלא הצליח בשדרוג האישי. ולאור זאת, ראשי ההתאחדות לכדורגל יצטרכו לקחת אותו בחשבון כחלק מרשימת המועמדים לאימון הנבחרת.
בן שמעון הוכיח לאורך השנים שהוא יודע לבוא כאנדרדוג ולצאת גדול, ונבחרת ישראל נמצאת ברוב המשחקים שלה בעמדת נחיתות מול היריבות. זה אמור לתת לו יתרון על מועמדים אחרים. הוא הוכיח שכשהוא מקבל את האמון והשקט להצליח, זה קורה. הנבחרת תקבל איש מקצוע טוב שמכיר את השחקן הישראלי מצוין, וגם היה מאמן נבחרת קפריסין במשך שנתיים וחצי - כך שאימון נבחרת לא זר לו. הוא ראוי לקבל סוף סוף את ההזדמנות על הבמה הכי גדולה של הכדורגל הישראלי, ולנסות שוב להוכיח לעצמו ולכולם שהוא בהחלט שייך לליגה של הגדולים. זה מגיע לו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.