כנראה שיש משהו במים של פתח תקווה. שבת אחת, שלושה שחקני בית מככבים. שלושה אקזיטים של לוזון, ארבע שערים, כולל שער ניצחון. תאי בריבו נתן צמד לפתיחה, ליאל עבדה קינח את הרביעי של סלטיק ומנור הגדול סולומון עם שער ניצחון חשוב בדקה ה־88.
דקות משחק הן מצרך נדיר עבור סולומון וכל שנייה ומחשבה חשובה לעתיד. לפני המשחק של פולהאם הייתי בציפייה שהוא יהיה בהרכב, אחרי זה קיוויתי שיהיה חילוף ראשון באזור הדקה ה־60, או שני בדקה ה-70 – רק הפעם עם עצבים של "יאללה תכניס אותו כבר". בדקה ה־82 הוא עלה, בדקה ה־88 ענה.
2 צפייה בגלריה
סולומון חוגג
סולומון חוגג
סולומון חוגג
(צילום: רויטרס)
יש לו עוד המון דרך ומה להוכיח, אבל תמיד אומרים שרושם ראשוני הוא חשוב, וזאת דוגמה מצוינת לרושם ראשוני חיובי בליגה הטובה בעולם. שני משחקים רצופים, שערים בדקות חשובות, אחד מנצח, השני מבטיח ניצחון. רק שימשיך ככה, לא חייב להבקיע בכל משחק, אבל שישפיע, שישחק ושיראה כמה שיותר דשא. אמן.
נקודה נוספת שאני לא יודע אם נאמרה כבר היא השפה. מנור יצא מישראל עם אנגלית יחסית טובה, אבל אין ספק שהיא השתפרה באוקראינה. אבל שפת האם והכדורגל היותר חשובה שהוא רכש שם היא הפורטוגזית. הבחירה ללכת לשחטאר רק מתעצמת בימים אלה בפולהאם כנכונה. בזכות מושבת הברזילאים שם והצורך להשתלב, מנור למד את השפה, שתסייע לו כנראה בכל תחנה עתידית. הכדורגל האירופי רווי ברזילאים, פורטוגלים ודוברי השפה. וכבר היום למנור יש חדר הלבשה גדוש בחבר׳ה כאלה.
ויניסיוס, שבישל לו את שער הניצחון, פריירה שפינה לו את המקום במשחק הזה וגם פירגן יפה ברשתות, וויליאן המנוסה שהתחיל בשאחטר ב־2007 והסתיים בקריירה יפה בצ'לסי עם שתי אליפויות, וכאמור המאמן ושחקנים נוספים.
2 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
(צילום: gettyimages)
ברגע שיש תקשורת והבנה מחוץ למגרש קל יותר לדבר בשפה משותפת גם במגרש ויותר חשוב קל להתחבר לבן אדם שאיתו אתה עובד. בלי שום קשר אבל עם הכי הרבה קונטקסט נמצא פגם משמעותי ראשון אצל גלוך, למזלו אחד כזה שאפשר לשפר בקלות. עבדה, לדוגמה, אחרי שנה פלוס בסלטיק שיפר משמעותית את השפה.
מסתבר שבאמת יש משהו במים של פתח תקווה בשילוב בוקר לך בשנת תשפ״ג. שלושה שחקני בית תוצרת כחול לבן יצאו בגיל יחסית צעיר לתחנה המתאימה עבורם, בן אם זה בריבו שחוגג בליגה האוסטרית, עבדה שבשנה הראשונה קיבל אח גדול בסלטיק בדמות ניר ביטון ומשם הדרך להשתלב הייתה יותר קלה, וגולת הכותרת מנוריניו שיצא לשחטאר לספוג כדורגל, תרבות ושפה שמדויקת בשבילו.
היד עוד נטויה לגבי העיר פ"ת והבאים בתור שצריך לשים לב אליהם הם לוגסי וטוקלומטי שכיכבו עם גלוך באליפות אירופה של הנוער, ויהיו ככל הנראה האקזיטים הבאים של לוזון. ממליץ להם שיתחילו לחזק את האנגלית, זה עשוי להשתלם להם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.