השורשים שלו עמוק בצ'כיה, שם הוקי קרח הוא הספורט הלאומי, אז הוא ניסה זאת ועלה על המחליקיים כבר בגיל שלוש. האחיות שלו הן כוכבות גולף, אז על הדרך הוא התאמן לצידן, ובגיל 11 זכה בטורניר ילדים. הוא היה ילד ספורטיבי, כפי שאתם מבינים, והיה לו קשה להחליט. במקרים כאלה, הכי פשוט ללכת בעקבות ההורים.
סבסטיאן קורדה (22) הוא בנם של הטניסאים פטר קורדה ורגינה רייכרטובה, שדורגה בשיאה במקום ה-26 בעולם - זוג צ'כי שהשתקע בארה"ב, שם נולד "סבי". בנקודה מסוימת הוא החליט שהמחבט עדיף על המקלות, נתן לאבא לאמן אותו, והאמריקאים מאושרים מכך. עוד במאי 2021 הוא זכה בתואר הראשון שלו, טורניר החימר אמיליה-רומאניה באיטליה, משטח שהוא אוהב במיוחד - אבל פריצת הדרך האמיתית שלו מתרחשת כעת באוסטרליה, עם רבע גמר ראשון בגראנד סלאם. בסיבוב השלישי הוא פירק את דניל מדבדב בשלוש מערכות, ובשמינית הגמר עבר בחמש מערכות את המדורג 10, הוברט הורקאץ'. ואבא מאושר: הרי פטר קורדה זכה בדיוק שם בגראנד סלאם היחיד שלו ב-1998.
3 צפייה בגלריה
סבסטיאן קורדה
סבסטיאן קורדה
הלך אחרי האבא. קורדה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
פיטר קורדה
פיטר קורדה
אלוף אוסטרליה ב-1998. פטר קורדה
(צילום: גטי אימג'ס )
קורדה הענק (1.96 מ') הגיע מהמקום ה-31 בדירוג (29 בטורניר), חלק מהגל החדש של הטניסאים האמריקאים (ארבעה מהם עלו לשמינית הגמר), ובסיבוב הנוכחי של הניסיונות הנואשים של טניס הגברים האמריקאי לחזור לטופ - הוא נראה המוכן מכולם לעשות זאת. המדורג 18 בטורניר, קארן חצ'אנוב הרוסי, הוא משוכה עבירה בשלב הבא, למרות שמדובר במדליסט הכסף האולימפי מטוקיו. והרי בארוחות שישי בבית משפחת קורדה, אולימפיאדת טוקיו מעלה חיוך מיוחד.
הזכרנו את האחיות, והגיע הזמן להרחיב - נלי בת ה-24 מדורגת שנייה בעולם, וזכתה במדליית הזהב בטורניר הגולף האולימפי בטוקיו, ובשנה שעברה גם ניצחה לראשונה באחד באחד מטורנירי הגראנד סלאם. ג'סיקה (29), שזכתה בשישה טורנירים בקריירה, נמצאת במקום ה-18. שתיהן יצאו לאולימפיאדה, אבל האח הקטן היה חלק מעוד גל אמריקאי - של שחקנים שוויתרו על הטורניר בטוקיו כדי להמשיך בהכנות לאליפות ארה"ב, כך שאיחוד משפחתי יוצא דופן נמנע.
3 צפייה בגלריה
נלי קורדה (מימין) ג'סיקה קורדה
נלי קורדה (מימין) ג'סיקה קורדה
כוכבות גולף. נלי (מימין) וג'סיקה קורדה
(צילום: גטי אימג'ס )
האם סבי מסוגל להתעלות על האחיות, במיוחד נלי האדירה? מבחינת פרסום, בבית בארה"ב אין לו הרבה צ'אנס בגלל הפופולריות העצומה של הגולף. בשאר העולם, שם הטניס עדיין שולט, הוא במצב לא רע למהפך. מקצועית זה שונה. ההישגים של נלי מדהימים, בעוד סבי לא הצליח לתפוס מומנטום מאז הזכייה באליפות אוסטרליה לנוער לפני חמש שנים. כעת, כשהצמרת העולמית מתחילה להרגיש רעידות שלא חוותה כבר דור שלם, זו ההזדמנות שלו.