ביולי האחרון דיא סבע חתם על חוזה עתק מכבי חיפה, כשלושה מיליון יורו עד שנת 2028. יעקב שחר, נשיא המועדון ויתר הצוות המקצוע, ראו בחלוץ ככוכב הגדול שיוביל אותם בשנים הבאות, בייחוד לאחר עזיבתו של עומר אצילי לאיחוד האמירויות.
עוד לפני החתימה הנוצצת, סבע חזר לישראל רק בינואר בשנה שעברה היישר לישורת האחרונה של ליגת העל והיה על תקן האס של ברק בכר והירוקים, במאבק האליפות עם הפועל באר שבע ומכבי ת''א. החלוץ, שבעברו שיחק במכבי ת''א אך לא זכה ליותר מדי הזדמנויות ואף שיתף פעולה בעבר עם בכר בהפועל באר שבע, בחר להתאחד שוב עם מאמנו והצהיר במעמד החתימה המרגש, שחלומו הגדול ביותר הוא ללבוש את החולצה של הירוקים.
1 צפייה בגלריה
סבע
סבע
סבע
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה זכתה באליפות שלישית רצופה ועשתה היסטוריה, אצילי היה הסופרסטאר הראשי, אך כולם ידעו שסבע היה בסוף האיש שעשה את ההבדל עם השתלבות נהדרת, ותרומה של שערים ובישולים חשובים.
כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה - אין עוררין על כך שהחלוץ בן ה-31 הוא אחד מהכדורגלנים הטובים ביותר בישראל כיום. הבעיטה בשתי רגליים, יכולת המסירה הגבוהה, התחכום והשערים הרבים שהבקיע, כל אלו הובילו אותו להישגים נאים בקריירה, בייחוד במישור הכלכלי בתקופתו בליגה הסינית, באיחוד האמירויות ובטורקיה. ללא ספק סבע עשה לביתו, אך כאמור הוא רצה להיזכר כגדול גם בפן המקצועי ולהוביל את מועדון חלומותיו כאן בארץ לתארים.
לצערו ובעיקר לצערה של מכבי חיפה הדברים הלכו בכיוון הפוך לגמרי. בקיץ האחרון מונה מסאי דגו למאמן הקבוצה ועד כה ניתן לומר בוודאות כי השניים ממש לא משדרים על אותו התדר. תחת המאמן הנוכחי, סבע כבש בסך הכל ארבעה שערים בכל המסגרות. בליגה המקומית, הוא שותף רק בשלושה וכבש שני שערים בלבד ובישול בודד (עוד לפני המלחמה שנכפתה על כולנו). בנוסף לפני יותר מחודש פורסם על מתיחות בין השניים לאחר שכלל לא שותף בניצחון על נתניה. אלו נתונים ממש לא מחמיאים עבור המשתכר הבכיר בתולדות המועדון.
וכאמור הצרות לא נפסקות אצל החלוץ הסורר. אם דיברנו קודם על בעיותיו המקצועיות, גם במישור האישי הוא אינו יודע שקט. ב-17 באוקטובר, עשרה ימים לפרוץ המלחמה בעזה, אשתו של דיא, נרמין, פירסמה בחשבון האינסטגרם שלה ציוץ שעורר את זעמם של אלפי אוהדי הירוקים: ''כבר 800 ילדים מתו מהפצצות שלנו בעזה. ובין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס להפצצות שלנו בישראל, אנחנו חייבים להגיד שצריך לעשות הכול כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת אין הבדל בין ילד לילד''.
לאחר הסערה העצומה שאותו פוסט עורר, במועדון הבהירו כי הנושא לא יעבור בשתיקה. למרות שהחלוץ העלה פוסט משלו וניסה לכבות את האש, ואפילו ערך שיחות עם הצוות המקצועי והשחקנים, זה לא עזר ונראה כי אין מנוס מפרידה כבר בינואר הקרוב.
אם לא תקרה תפנית יוצאת דופן, חלומו הגדול של החלוץ להפוך לאגדה אצל הירוקים כבר לא התמשש לאחר יותר מדי טעיות שנעשו בדרך. מעבר לליגה אחרת (ככל הנראה חזרה לטורקיה) תעשה טוב לשני הצדדים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.