אומרים בחיים שהרושם הראשוני יכול לקבוע המון, בכדורגל זה לאו דווקא נכון. את הופעת הבכורה הרשמית במדי מכבי חיפה של הרכש היקר בתולדותיה נכון לקיץ 2022 - פרנצדי פיירו - אף אחד לא ישכח, מעט נגיעות בכדור, סיומת לא טובה ולבסוף גם החמצת פנדל גורלית שעלתה בהפסד ישיר של אלוף האלופים ובעקיפין גם גביע הטוטו. הופעת הבכורה (הקצרה ראוי לציין) של פיירו גררה איתה המון ביקורות כמו שהכדורגל הישראלי יודע לעשות הכי טוב שיש - לשפוט ולחרוץ גורלות על סך דקות מאוד קצרות. "בלוף" ו"יענקל'ה נעקץ" אלו רק חלק מההצהרות שיצאו בסיומו של המשחק מול הפועל ב"ש, כשאני מזכיר, כל זה על סמך חצי שעה בלבד שפיירו שיחק.
עברו הימים, ומכבי חיפה אירחה את אולימפיאקוס. פיירו שוב שיחק חצי שעה ולמרות שלא הרשים יותר מדי, הראה ניצוצות יפים, חילק מסירות עם הגב לבלמים, איים לשער, אך גם רשם החמצה קריטית באחד על אחד. סך הכל הופעה סולידית לחלוץ שנכון לאותה נקודת זמן עדיין קיבל ביקורות קשות.

1 צפייה בגלריה
פיירו חוגג
פיירו חוגג
פיירו חוגג
(צילום: EPA)

שבוע לאחר מכן, הירוקים הגיעו ליוון וניצחו 0:4 גדול את אולימפיאקוס' כשפיירו אחראי על צמד שערים בנגיחות מדויקות עם מיקום מצוין כשהגיע לפני הבלמים אל הכדור, שערים של חלוץ 9 אמיתי, ממש כמו שציפו ממנו. כבר באותו הלילה, ואפילו בבוקר שאחרי, ההצהרות חזרו, הפעם לצד ההפוך. "בינגו", "המבקרים אוכלים את הכובע", "שווה כל שקל". אני לא אומר שפיירו לא יתברר כבינגו או כרכש מוצלח, אבל אני רק מזכיר שעד לפני שבוע הוא היה "כישלון" ו-"בלוף". אם יש משהו שאנחנו כאנשים שאוהבים כדורגל צריכים לזכור זה לנהוג בסבלנות לפני שאנחנו מכתירים בכינויים שחקנים מסוימים. אכן הצפי נראה ורוד, אבל עדיין זה לא שם בכדי לקרוא לשחקן רכש מוצלח, כמו שאי אפשר היה לקרוא לו כישלון אחרי שני משחקים.
מילת הקסם היא סבלנות, העונה עוד ארוכה, פיירו יפגוש מגוון שחקני הגנה, חלקם יקשו עליו יותר וחלקם פחות. מה שבטוח זה שכרגע עדיין אי אפשר לקבוע אם הוא הצלחה או כישלון. תחכו עוד טיפה ותלמדו מזה להבא, לא חורצים גורלות כל כך מהר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.