נבחרת הבייסבול של ישראל עלתה הלילה (בין שישי לשבת) לגמר אליפות אירופה לאחר שגברה על המארחת איטליה 5:11 ותפגוש את האלופה בשלושת הטורנירים האחרונים הולנד בקרב על התואר.
זה היה משחק משוגע ורב תהפוכות, כאשר כבר באינינג הראשון, איטליה עלתה ל-0:3 מהיר. בן וואנגר הצליח להציג נקודה משלו כדי לצמק ולסיים את האינינג הפותח בפיגור 3:1.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת
נבחרת ישראל חוגגת
ניצחון מהיסטוריה. נבחרת ישראל חוגגת
(צילום: אורן אהרוני)
באינינג השני השתנה מאזן הכוחות וישראל תפסה את השליטה במשחק והצליחה להכניס שלושה רצים לעומת אחד בלבד של היריבה. הנבחרת המשיכה במונמטום באינינג השלישי עם נקודות שהביאו ג'ואי ווגמן, טל אראל ומיץ' גלאסר, כדי לעלות ל-4:7.
ישראל לא נחה על זרי הדפנה והשיגה נקודה באינינג הבא. בשישי היא הצליחה למלא את הבסיסים, ובעקבות טעות של המארחת כולם הצליחו להיכנס וישראל עלתה ל-4:11 שדי סגר את הסיפור. האיטלקים עוד צימקו, אך לא מנעו את הניצחון הגדול, 5:11.
במשחק הגמר (ראשון 21:30), תפגוש ישראל את הולנד, המדורגת הבכירה ביבשת, שגברה במשחק צמוד על ספרד 8:9 בחצי הגמר השני. הכחולים לבנים מכירים היטב את היריבה לה הפסידו (13:4) באליפות אירופה ב-2019, אך נקמו בה עם 1:8 בדרך להשגת הכרטיס האולימפי לטוקיו במוקדמות הבית האירופי-אפריקאי.
כמה ההולנדים נחשבים לפייבוריטים באירופה יעיד הנתון הבא: הם עלו לכל גמר יבשתי מאז 1967 וזכו בתואר ב-23 מ-35 הטורנירים שהתקיימו עד היום. למעשה, רק ארבע נבחרות זכו עד היום באליפות אירופה – הולנד (23), איטליה (10) וספרד ובלגיה עם זכייה אחת כ"א.