למרות הניצחון האחרון על קריית שמונה, שהגיע לאחר חילופי המאמנים - ברק יצחקי במקום פטריק ואן לוון - מכבי תל אביב לא נראית טוב. חד וחלק. ברור שאחרי המכירות והשחרורים הסיטונאיים של שחקנים מובילים, שלא כולם היו מחויבי המציאות, הקבוצה נחלשה מאוד. גם המגינים הזרים לא במיטבם, רחוקים מאוד מהיכולת שאיפיינה אותם בעבר. כנראה זו דלקת בשרירי החשק, בגלל שלא שיחררו אותם. זה נכון גם לגבי הבלם לואיס הרננדס (כבש שער יפה במשחק האחרון, אבל עושה חורים בהגנה).
בכל זאת, אני מאמין שניתן להציב על המגרש מערך נכון יותר, ולתת לשחקנים להפגין את יכולתם בתפקידם הטבעי. כדאי שיצחקי ייצא מהשבלונה לקראת הדרבי מול הפועל ת"א, וישקול לעשות את השינויים הללו - שלמעשה הם הדבר ההגיוני ביותר.
1 צפייה בגלריה
קניקובסקי וייני חוגגים
קניקובסקי וייני חוגגים
קניקובסקי וייני חוגגים
(צילום: AP)
ולמה אני מתכוון? גבי קניקובסקי הוא רכש נהדר, אבל מוצב כעת במגרש כמו שוואן לווןהחליט לשחק איתו - קיצוני שמאלי. זה לא תפקידו הטבעי. קניקובסקי הוא קשר 50/50 מעולה. יצחקי צריך לשים אותו מתחת לחלוץ ולהציב את אדוארדו גררו ומתן חוזז בשני האגפים, או את טל בן חיים במקום אחד מהם. את ברנדלי קוואס הייתי מזיז לקישור, כשדן גלזר משחק מאחור, שרן ייני סוג של בלם קדמי ומאחוריו עידן נחמיאס ועוד בלם לבחירה. בימים אלו אופיר דודזאדה טוב יותר מכל מגן שמאלי אחר בסגל, ושחר פיבן עדיף על אנדרה ז'ראלדש. בנוסף, יש לנו יופי של צעירים, כמו עידו שחר למשל, שיכולים לעזור מאוד.
עם קצת גמישות במחשבה, השינוי עשוי לבלבל את היריב! בהצלחה לנו, יאללה מכבי!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.