ג'רו הולידיי משחק כאילו חייו תלויים בכך. או לפחות כאילו הוא יודע שאם לא ישאיר הכל על המגרש, יהיו לו צרות כשיגיע הביתה. לפעמים הוא יורד לחדר ההלבשה אחרי משחק, מביט בדף הסטטיסטיקה ומרגיש מאוד מרוצה, אבל אז הוא פותח את הטלפון, עובר על ההודעות ורואה אחת מאשתו עם הנוסח שאף אחד לא רוצה לקבל מבן/בת הזוג שלו: "אנחנו צריכים לדבר".
"זריקה מבחוץ" - המדור של ציפי שמילוביץ
הולידיי לא מוטרד מההודעה הזו באופן שבו רוב האנשים מגיבים. במקרה שלו הוא יודע בדיוק איזו שיחה מחכה לו כשיחזור הביתה אל אשתו, לורן. היא תנזוף בו על שהשחקן עליו שמר קלע יותר מדי נקודות, על כך שבהתקפה ספציפית הוא לקח זריקה לא טובה, ובאופן כללי על כך שלא שיחק בסטנדרטים שהיא מצפה להם. "יכולת לעשות יותר", היא כותבת לו, ובמשחק הבא הוא אכן עושה יותר.
4 צפייה בגלריה
ג'רו הולידיי
ג'רו הולידיי
יודע בדיוק איזו שיחה מחכה לו כשיחזור הביתה. הולידיי
(צילום: AP)

הכל בזכותה

הולידיי, אלוף NBA, אלוף אולימפי ואחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, חתם על האהבה הקשוחה הזו ביום בו התאהב בלורן צ'ייני כשהשניים למדו באוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס. הוא שיחק כדורסל, היא שיחקה כדורגל. כשהולידיי רצה להפוך את הקשר לרציני, היא ענתה שאין לה זמן בשביל זה כי היא צריכה להתמקד בקריירה. ואכן, היא הפכה ללב והנשמה של נבחרת ארה"ב בכדורגל וזכתה איתה בשתי מדליות זהב אולימפיות ובגביע העולמי. לא רע עבור מי שבגיל 3 עברה ניתוח לב פתוח.
לורן כן נכשלה בניסיונות להרחיק את הולידיי ממנה והשניים התחתנו ביולי 2013. באותו חודש הועבר הולידיי בטרייד מפילדלפיה 76', שבחרה בו במקום ה-17 בדראפט של 2009, לניו אורלינס פליקנס. באותה שנה, נבחרה לורן ל-MVP של ליגת הנשים האמריקאית. "היא הכוכבת בינינו", אמר הולידיי אחרי הזכייה עם מילווקי באליפות בשנה שעברה, "בלעדיה אני לא אלוף NBA, כל מה שאני זה בזכותה". הוא לא אמר את זה רק כי זה נשמע טוב, הוא באמת היה קרוב מאוד לאבד אותה, ולא רק אותה.
4 צפייה בגלריה
לורן צ'ייני הולידיי
לורן צ'ייני הולידיי
לורן צ'ייני, בימיה בנבחרת ארה"ב. "היא הכוכבת בינינו"
(צילום: AP)
ב-2015 החליטה לורן הולידיי לפרוש מכדורגל בגיל 27, כדי להתחיל להקים משפחה. היא נכנסה מהר להריון והכל התנהל בצורה חלקה, עד שלילה אחד התעוררה עם כאבי ראש בעוצמה של פטיש. כשאלה לא עברו, נבדקה בבית חולים בניו אורלינס, שם גילו גידול בצד ימין של המוח. ג'רו הולידיי היה אז בלוס אנג'לס ועבר טיפולים לאחר אחת מכמה פציעות שרדפו אותו. היא התקשרה אליו ממררת בבכי. "הכל נעלם בבת אחת", סיפר הולידיי לפני כמה שנים, "לא היה אכפת לי אם אחזור לכושר, לא היה אכפת לי אם בכלל אחזור לשחק אי פעם". עוד שתי חוות דעת של רופאים בלוס אנג'לס ובבית החולים של אוניברסיטת דיוק אישרו את האבחנה הראשונית.
החדשות הטובות היו שאפשר להסיר את הגידול בניתוח, ושהוא לא מהווה איום על התינוקת בבטנה של לורן. הרופאים היו בטוחים שאחרי הניתוח לורן תהיה בריאה לגמרי, אבל הניתוח היה צריך להמתין עד לאחר הלידה. הולידיי, שהיה סוף סוף בריא אחרי שלוש שנים מלאות בפציעות, עזב לגמרי את הכדורסל והלך לטפל באשתו.
4 צפייה בגלריה
ג'רו הולידיי
ג'רו הולידיי
משחק כאילו חייו תלויים בכך. הולידיי
(צילום: AFP)
ככל שההיריון התקדם, הסימפטומים שלה החמירו. לורן לא יכלה ללכת ישר, איבדה את השמיעה ואת הראייה בעין ימין, וכאבי הראש לא עזבו לרגע. הבת שלהם, ג'רו טיילר הולידייי, נולדה שישה שבועות לפני הזמן. ארבעה שבועות אחרי הלידה, עברו לורן הולידיי ניתוח שארך 10 שעות. "עשר השעות הארוכות בחיי", סיפר הוליידיי.
היום הצלקות הפיזיות היחידות שאפשר לראות על לורן הן תצורה קצת מוזרה של עין ימין וחירשות באוזן אחת. ג׳רו-טרו כבר בת 5, ולפני שנתיים נולד אחיה, הנדריקס. ורק אחרי שכל זה נשאר מאחור, התפנה כנראה הקוסמוס כדי לתת לג'רו הולידיי אליפות NBA.

החתיכה החסרה

הולידיי הגיע למילווקי בסוף עונת הקורונה הגדולה, כחלק מעסקה מרובעת במסגרתה ויתרו הבאקס בין היתר על אריק בלדסו, ועוד שלוש בחירות סיבוב ראשון עתידיות. הם קיוו שצירופו יעזור לשכנע את יאניס אנדטוקומבו לחתום על חוזה הסופר-מקס שהציעו לו. שלושה שבועות אחרי שהולידיי הגיע, יאניס אכן חתם. הלחץ על הולידיי היה משמעותי. הדעה הפרשנית הרווחת הייתה שגארד כמוהו, שהוא בעיקר שומר אדיר, זו החתיכה החסרה לבאקס, למרות שב-11 עונות בליגה היו לו עד אז רק 31 משחקי פלייאוף. הלחץ רק גדל אחרי שהאריך את החוזה לארבע שנים תמורת 134 מיליון דולר.
4 צפייה בגלריה
ג'רו הולידיי
ג'רו הולידיי
אשתו ביקשה, אז זה בדיוק מה שהוא עשה. הולידיי חוגג אשתקד אליפות עם מילווקי
(צילום: AP)
כשה-NBA הושבתה במרץ 2020, הולידיי לא לקח ללב, גם ככה לא היה לו חשק לשחק. כמי שהיה מעורב כל חייו במאבקי צדק חברתי - בשנה שעברה היה אחד משני המועמדים הסופיים לזכייה בפרס "קארים עבדול ג'באר לצדק חברתי" בו זכה כרמלו אנתוני - אירועי הקיץ של אחרי רצח ג'ורג' פלויד העיקו עליו. הוא תרם את יתרת משכורתו לעונת 2019/20 (5.3 מיליון דולר) לקהילות שחורות שנפגעו מהמגפה, וכשהליגה החליטה לחדש את העונה בבועה באורלנדו, הוא נסע בחוסר רצון בולט. "אני לא הולך לשקר: לא רציתי ללכת ל'בועה'", אמר הולידיי, "זה לא הרגיש כמו הזמן לכדורסל. אשתי הייתה בהריון והאירועים מסביב דיכאו אותי".
בסופו של דבר שיחק הולידיי בבועה את המשחקים האחרונים שלו עם הפליקנס, למרות שהיה ברור שהלב שלו לא שם. כשחזר הביתה לאשתו האהובה ושני ילדיו, היא כמובן נזפה בו ואמרה לו שהוא חייב להיות יותר טוב בעונה הבאה. אז זה בדיוק מה שהוא עשה כשעבר למילווקי, זכה באליפות ועכשיו מגן עליה בגופו. אחרת, הוא יודע, ארוחת הערב בבית תהיה מאוד לא נעימה.
פורסם לראשונה: 07:28, 05.05.22